همکاری گوپرو و YouTube در زمینه ویدئوهای ۳۶۰ درجه

0 1,369

گوپرو به طور متمرکز فعالیت خود را بر روی معرفی محصولاتی بنا نهاده که کاربران را قادر به ثبت هیجان‌انگیز‌ترین لحظات زندگی‌شان می‌سازد و حال خبر می‌رسد که قصد دارد تا با همکاری یوتیوب، امکان رکورد و مشاهده ویدئوهای ۳۶۰ درجه را برای کاربران خود فراهم می‌کند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

دوربین‌های ساخت گوپرو محبوب‌ترین در میان سایرین هستند و این شرکت قصد ندارد تا جایگاه خود را به شرکت دیگری واگذاری کند. در نمایشگاه CES امسال شاهد رونمایی از چندین اکشن‌کمرای ۳۶۰ درجه جدید از جمله KeyMission 360 نیکون بودیم و حال خبر می‌رسد که گوپرو نیز قصد دارد محصولی با امکان مشابه را معرفی کرده و به بازار بفرستد. در جلسه سالانه شرکت یوتیوب در نمایشگاه CES، رئیس شرکت GoPro از مکالمه خود با مدیران یوتیوب مبنی بر اثرات واقعیت مجازی بر دنیای تصویر و تصویرگری خبر داد.

45437_05_gopro-unveils-360-degree-vr-system-powered-six-cameras

وی اعلام داشت که گوپرو قصد دارد دوربین‌های کروی شکلی را معرفی کند که ویدئوهای ۳۶۰ درجه رکورد می‌کند. همچنین از همکاری خود با شرکت YouTube برای مشاهده این ویدئوها در قالب یک پلتفرم ویدئویی سخن گفت. شرکت گوپرو پیش از این و با همکاری گوگل از یک وسیله مجهز به ۱۶ دوربین مدل HERO4 رونمایی کرد که امکان ساخت ویدئوهای 360 درجه برای افراد فعال در زمینه واقعیت مجازی را فراهم آورده بود ولی به دلیل قیمت بسیار بالا با استقبال مواجه نشد. به همین دلیل این شرکت راه حل را در ارائه محصولی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه دید و قصد دارد به روشی ساده‌تر و البته کم‌هزینه‌تر ساخت ویدئوهای ۳۶۰ درجه را برای کاربران خود ممکن کند.

از طرفی دیگر یوتیوب که در سالیان اخیر با محبوبیت بی‌سابقه‌ای روبرو بوده، حال پس از راه‌اندازی و معرفی سرویس YouTube Red قصد دارد تا اقدام هوشمندانه دیگری را برای تثبیت جایگاه خود انجام دهد و بخشی از این تصمیم به همکاری دو جانبه این شرکت با گوپرو مربوط می‌شود. Kyncl یکی از مدیران بلند پایه این شرکت اعتقاد دارد که یوتیوب در حال حاضر یک پلتفرم است و هرکس می‌تواند آنچه را خلق می‌کند با دیگران به اشتراک بگذارد. وی اشاره داشت که تاکنون ویدئوهای ۳۶۰ درجه زیادی بر روی وب‌سایت YouTube آپلود شده ولی در نظر دارند تا به همکاری گوپرو، به تولید محتویات ویدئویی غنی‌تر کمک شایانی کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.