چاپ ساده اجسام سه‌بعدی با چاپگر ModelSmart 250S پولاروید

0 1,231

سال 2015 شرکت‌های بزرگی مانند Canon و HP توانستند تکنولوژی چاپ اجسام سه‌بعدی را با پرینتر‌های سه‌بعدی خانگی وارد زندگی مردم کنند. در نمایشگاه امسال نیز شرکت پولاروید با معرفی یک چاپگر رومیزی 3D به این دسته پیوست و اولین چاپگر سه‌بعدی خودش را با نام Polaroid ModelSmart 250S 3D معرفی کرد. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

Filaments-six-colours-1024x296

معرفی این چاپگر جدید نتیجه همکاری این شرکت با شرکت معتبر ساخت کارتریج سه‌بعدی  Environmental Business Products -EBP است که از سال 2014 وارد حوزه ساخت تجهیزات چاپ سه‌بعدی شده است. این چاپگر جدید پولاروید که دیروز در نمایشگاه CES2016 در لاس‌وگاس معرفی شد، احتمالاً تنها برای بازار اروپا در دسترس خواهد بود. چاپگر ModelSmart 250S می‌تواند اجسامی با ابعاد 150x150x250  میلی‌متر را با رزولوشن 350 میکرون تولید کند.

Scott W. Hardy رئیس شرکت پولاروید درباره این چاپگر جدید می‌گوید: “برند پولاروید همیشه به ساخت محصولات خلاقانه شهرت داشته است، ما اکنون قصد داریم تا این تکنولوژی خلاقانه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم. همانند اولین دوربین‌های پولاروید که به مردم امکان می‌داد بلافاصله پس از گرفتن عکس‌هایشان آن‌ها را در دست بگیرند، این محصول مشترک همکاری بین ما و EBP، ساخت هر آنچه که می‌بینید را برایتان امکان‌پذیر می‌کند.”Polaroid-3D-Printer5-1024x708

نکته مهم درباره این چاپگر سه‌بعدی جدید، راحتی کار با آن برای همگان است. در این دستگاه جدید برخلاف چاپگر‌های سه‌بعدی دیگر که برای هر تغییری در ساختار یا جنس نمونه در حال چاپ می‌بایست تنظیمات زیادی را در دستگاه انجام شود، در ModelSmart 250S 3D تقریباً تمام تنظیمات به صورت خودکار انجام می‌شود. به عنوان مثال اگر مدل چاپ سه‌بعدی را تغییر دهید، تمامی تنظیمات مربوط به تغییر چگالی رزین مورد استفاده در چاپگر به صورت خودکار انتخاب می‌شود و برخلاف مدل‌های قبلی نیازی به تغییر تنظیمات دستگاه نیست.

گفته شده که احتمالاً قیمت این چاپگر در زمان عرضه به بازار حدود 2200 دلار خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.