مروری بر آنچه در غرفه CES2016 نیکون گذشت

0 1,484

امسال نیکون با دستانی پر به لاس وگاس آمده بود و محصولات جذابی را به نمایش گذاشت. غرفه این شرکت بازدیدکنندگان زیادی به خود دید و اغلب آن‌ها با رضایت کامل غرفه را ترک کردند. وبلاگ پیکسل نیز تمام سعی خود را به کار گرفت تا محصولات معرفی‌شده توسط این برند ژاپنی را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کرده و علاقه‌مندان به صنعت تصویربرداری را از مشخصات اعلام‌شده‌ی جدیدترین محصولات این شرکت آگاه سازد. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی اجمالی به آنچه در غرفه شماره ۱۱۰۱۷ سالن نمایشگاه CES 2016 یعنی غرفه نیکون اتفاق افتاد بیاندازیم. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

bjmm8wssx4ioszftguhf

Nikon D5

از مدت‌ها پیش شایعات متعددی در مورد دوربین D5 نیکون شنیده و می‌شد و تقریباً مطمئن بودیم که نیکون از این دوربین فول‌فریم در نمایشگاه CES امسال رونمایی خواهد کرد. نیکون حسگری ۲۰٫۳ مگاپیکسلی را در قلب این دوربین قرار داده که D5 را قادر به ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن 4K می‌سازد. این دوربین که مخصوص عکاسی از سوژه‌های بسیار سریع طراحی‌ شده می‌تواند تا ۱۲ فریم در هر ثانیه را به ثبت رساند و حداکثر حساست ISOی آن نیز تا ۳۲۸۰۰۰۰ قابل افزایش است. فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای جدید و صفحه‌نمایش لمسی از دیگر ویژگی‌های دوربین برجسته نیکون هستند و برچسب قیمتی ۶۵۰۰ دلاری نیز آن را به یکی از گران‌ترین‌ دوربین‌ها در میان رقبای مستقیم خود بدل می‌کند.

2611142353

Nikon D500

در کنار D5، نیکون از D500 نیز رونمایی به عمل‌ آورد که می‌توان آن را نسخه کامپکت و اقتصادی D5 قلمداد کرد. D500 برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده D5 را همراه خود دارد و شرکت سازنده نیز آن را بهترین دوربین با حسگر قطع DX تا به این تاریخ می‌داند. D500 از یک حسگر ۲۰٫۹ مگاپیکسلی برخوردار است که می‌تواند فیلم‌های 4K را به ثبت برساند. یک صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی از نوع ال‌سی‌دی با دقت ۲٫۴ میلیون نقطه نیز در پشت دوربین جای گرفته است. D500 قادر به ثبت ۱۰ فریم بر ثانیه در حالت عکاسی متوالی بوده و حساسیت ISO آن تا بیش از یک میلیون قابل افزایش است. فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای، پشتیبانی از حافظه بسیار سریع XQD و بهره‌مندی از قابلیت SnapBridge از دیگر مشخصات دوربین ۲۰۰۰ دلاری محبوب نیکون بشمار می‌رود.

SB-5000-B

Nikon Speedlight SB-5000

پس از معرفی دو دوربین D5 و D500، نیکون فلاش جدید خود با نام SB-5000 را به نمایش گذاشت. نیکون در نام‌گذاری این فلاش به نوعی سنت شکنی کرده و برخلاف دیگر فلاش‌های سه‌رقمی خود، نامی چهاررقمی را برای این Speedlight جدید خود در نظر گرفته است. این فلاش به ارتباط رادیویی بی‌سیم مجهز گشته که برای اولین بار است که چنین امکانی را در فلاش‌های نیکون مشاهده می‌کنیم. نماینده نیکون در طی معرفی این فلاش اذعان داشت که SB-5000 برای کار با دو دوربین تازه معرفی‌شده‌ی این شرکت یعنی D5 و D500 بهینه شده تا بتوان به صورت رادیویی و بدون نیاز به ارتباط مستقیم نوری بین فلاش و دوربین تا حداکثر فاصله ۳۰ متری بین آن‌ها ارتباط برقرار کرد. Speedlight SB-5000 در صورت استفاده با ریموت تریگر WR-R10 و دوربین‌های فوق، قادر است شش گروه از فلاش‌های نیکون با حداکثر سه کانال در هر گروه را کنترل کند. این فلاش می‌تواند تا ۱۲۰ فلاش پی‌درپی در ۵ ثانیه بزند و از عدد راهنمای ۳۴٫۵ بهره می‌برد. فلاش ۶۰۰ دلاری نیکون قرار است حدود سه ماه دیگر به بازار عرضه شود.

KeyMission360_front_right_2.0

Nikon KeyMission 360

چهارمین محصول معرفی شده در غرفه نیکون، یک اکشن کمرای جدید با قابلیت ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه با کیفیت 4K است. نیکون با معرفی KeyMission 360 به طور رسمی وارد رقابت در این بازار شده و به لطف ابعاد کوچک‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه و به پشتوانه برند نیکون، می‌توان شانس زیادی را برای موفقیت این اکشن کمرا قائل بود. یک لنز واید در جلو و لنز واید دیگری در پشت این دوربین تعبیه شده تا امکان فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه را برای KeyMission 360 مهیا کند. اکشن کمرای جدید نیکون در برابر سقوط از ارتفاع ۲ متری مقاوم بوده و امکان استفاده از آن تا عمق ۳۰ متری در زیر آب نیز وجود دارد. نیکون در گزارش خود اشاره کرده که KeyMission 360 به سیستم لرزشگیر تصویر مجهز بوده ولی اطلاعاتی در مورد قیمت و عملکرد باتری اکشن کمرای خود ارائه نداده است.

علاوه بر رونمایی از محصولات معرفی شده در غرفه نیکون، شاهد اتفاقات جالب دیگر نیز بودیم.

ces-2016-south-and-central-hall-preshow-026

PROJECT HELIX

نیکون در غرفه خود پروژه‌ای تحت عنوان HELIX را به نمایش گذاشت. این پروژه شامل ۹۶ دوربین نیکون D750 است که به صورت دایره‌ای و ۳۶۰ درجه قرار گرفته‌اند و خلق صحنه‌های هولوگرافیک و اسلوموشن را ممکن می‌سازد. شرکت کنندگان می‌تواند در این پروژه شرکت کرده و تصاویر خلق‌شده با این ۹۶ دوربین‌ را در قالب یک تصویر ۳۶۰ درجه دریافت کرده و به اشتراک بگذارند که نمونه‌های از این ویدئوها در وب‌سایت YouTube قرار گرفته است.

635877164573965094-GTY-503675594

Nikon SCHOOL THEATER

این مراسم مانند سال‌های گذشته، بار دیگر در غرفه نیکون به اجرا درآمده و بازدیدکنندگان غرفه نیکون فرصت شرکت در سخنرانی‌های آموزشی و مشاهده تصاویر الهام‌بخش را خواهند داشت. همچنین ویدئوهای تایم-لپس برگزیده‌ به همراه اولین عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های D5 و D500 توسط عکاسان حرفه‌ای نیز در خلال این سخنرانی به نمایش درمی‌آید.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.