انتظار به پایان رسید؛ iPhone 6S معرفی شد

2 1,349

اوایل هفته گذشته بود که شرکت اپل‌ دعوت‌نامه‌های رسمی خود را برای معرفی محصولات جدید از جمله iPhone 6S ارسال کرد. از آنجایی که شایعات و اخبار حکایت از آن داشتند که آیفون جدید تغییرات آنچنانی نسبت به آیفون 6 نکرده است، تیم کوک رئیس این شرکت سالن 7000 نفره بل گراهام در شهر سانفرانسیسکو را برای مراسم امسال اپل انتخاب کرد تا به همگان اعلام کند که اپل قصد دارد امسال نیز محصولات فوق‌العاده‌ای را معرفی کند. درنهایت روز موعود فرا رسید و اپل شب گذشته مهم‌ترین اسمارت‌فون دنیا را معرفی کرد.

Apple-September-2015-event-invite-graphics-1024x768

مراسم آغاز شد و تیم کوک به روی صحنه آمد. ابتدا مراسم را با صحبت درمورد اپل واچ آغاز کرد و از برنامه‌های جدید آماده شده برای این ساعت هوشمند، بخصوص در حوزه سلامت و پزشکی خبر داد. سپس خبر از عرضه Apple Watch با بند طراحی شده توسط شرکت معروف “Hermes” داد.

watch

اپل طبق انتظار در مراسم دیشب یک iPad جدید نیز معرفی کرد. یک آیپد 12.9 اینچی که از قرار معلوم برای رقابت با تبلت قدرتمند Surface 3 مایکروسافت به بازار خواهد آمد. این تبلت غول پیکر نخستین تبلت این شرکت است که برای آن صفحه کلید اختیاری و قلم استایلوس درنظر گرفته شده است. اپل دیشب از این صفحه کلید و قلم مخصوص خود با نام Apple Pencil نیز پرده‌برداری کرد. همچنین iPad mini 4 نیز معرفی شد که تغییرات صورت گرفته در آن آنچنان قابل توجه نیستند و در اصل می‌توان گفت که اپل یک آپدیت جزئی برای iPad mini 3 ارائه کرده است. طبق ادعای این شرکت قدرت آیپد مینی جدید هم اکنون با iPad Air 2 برابری می‌کند. نسخه جدید Apple TV که مدت‌ها شایعات فراوانی در مورد آن به‌گوش می‌رسید درنهایت دیشب معرفی شد. این محصول از سیستم عامل مخصوص خود با نام TvOS بهره می‌برد و می‌توان از آن به عنوان یک کنسول بازی نیز بهره برد.

verge-2016-09-09_12-21-31.0

اما در نهایت زمان معرفی آیفون‌ فرا رسید. همه ما می‌دانیم که درصد بسیاری از مخاطبان و تماشاچیان مراسم دیشب اپل منتظر معرفی آیفون جدید بودند.

iPhone 6S و iPhone 6S Plus هر دو ابععاد و اندازه‌ای مشابه آیفون 6 و 6 پلاس دارند اما با این تفاوت که در ساخت آن‌ها از آلومینیوم سری 7000 استفاده شده که مقاومت آن‌ها را افزایش می‌دهد. رنگ جدید مسی (Rose Gold) نیز به سه رنگ‌ قبلی آیفون‌ اضافه شده است و برای اولین بار آیفون با 4 رنگ مختلف عرضه می‌شود. همچنین شیشه محافظ صفحه‌نمایش آیفون‌ 6S و 6S پلاس درست مانند نسخه Sport اپل واچ از جنس Ion-X می‌باشد که در برابر ضربه و خط‌و‌خش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همانطور که انتظار می‌رفت یکی از مهمترین قابلیت‌های اضافه شده به iPhone 6S و iPhone 6S Plus فناوری 3D touch است. این فناوری می‌تواند محل لمس و میزان فشاری که بر روی صفحه‌نمایش وارد می‌شود را تشخیص دهد و متناسب با آن، منوهای دسترسی متفاوتی را به کاربر پیشنهاد کند. نسل دوم فناوری Touch ID نیز اکنون در آیفون‌های جدید بکار رفته است که پیش‌بینی می‌شود دقت و سرعت بیشتری نسبت به نسل پیشین داشته باشند.

iPhone-6S

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین بهبودهای iPhone 6S و iPhone 6S Plus مربوط به دوربین‌های آنهاست. هم دوربین جلویی و هم دوربین اصلی تغییرات چشمگیری کرده‌ است. پس از چهار سال که اپل در آیفون‌ از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد، امسال دوربین اصلی هر دو آیفون را به 12 مگاپیکسل ارتقاء داده است و هم‌اکنون گوشی‌های جدید این شرکت می‌توانند با کیفیت 4K نیز فیلمبرداری کنند. همچنین دوربین جلویی نیز از 1.2 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل تغییر یافته‌ است. یکی از امکانات جالب این است که هنگام گرفتن عکس‌های سلفی، صفحه‌نمایش آیفون تا سه برابر حداکثر میزان روشنایی آن، روشن خواهد شد که نقش فلاش را برای دوربین دوم آیفون ایفا می‌کند. فوکوس خودکار هر دو دوربین نیز اکنون با دقت و سرعت بالاتری عمل فوکوس را انجام می‌دهد. سپس عکس‌های گرفته شده با دوربین iPhone 6S در سالن مراسم نمایش داده شد که واقعا فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند.

apple-iphone-6s-live-_2160
apple-iphone-6s-live-_2183
apple-iphone-6s-live-_2187 apple-iphone-6s-live-_2189 apple-iphone-6s-live-_2196

اما طبق رسم هر سال، شرکت اپل از نسل جدید پردازنده‌های خود در آیفون‌های جدید استفاده کرده است. چیب جدید A9 این شرکت که در iPhone 6S و iPhone 6S Plus استفاده شده است تا 70 ٪ از چیپ A8 بکار رفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس سریع‌تر است. همچنین پردازش‌های گرافیکی صورت گرفته با این پردازشگر نیز تا 90٪ سریع‌تر انجام می‌شود. پردازنده حرکتی M9 نیز نسبت M8 بهبود یافته است. این پردازنده همیشه فعال است و گزارش دقیقی از فعالیت‌های حرکتی شما و آیفون‌تان را ثبت می‌کند تا برنامه‌های سلامت، تناسب اندام، نقشه و سایر اپلیکیشن‌هایی که به این اطلاعات نیاز دارند با دقت بیشتری وظایف خود را انجام دهند.

اما اپل یک خبر جالب دیگر هم داد. اینکه اکنون یک اپلیکیشن روی Google Play Store وجود دارد که از طریق آن می‌شود به آسانی تمام اطلاعات روی گوشی اندرویدی خود را به گوشی آیفون خود انتقال دهید. یعنی کوچ از اندروید به iOS به سادگی هرچه تمام‌تر!

apple-iphone-6s-live-_2290

اپل در مراسم دیشب اشاره خاصی به نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی iOS 9 نکرد ولی آیفون‌های جدید این شرکت با این نسخه iOS عرضه خواهند شد. متاسفانه آیفون 6S و 6S پلاس با ظرفیت پایه 16 گیگابایت عرضه می‌شوند و خبری از حافظه 32 گیگابایتی نیست. اما نکته امیدوار کننده این است که شاهد افزایش قیمت این محصولات نخواهیم بود. ضمنا iPhone 6S و iPhone 6S Plus در روز 25 سپتامبر (3 مهر) به بازار عرضه می‌شوند ولی امکان دریافت بروزرسانی iOS 9 از هفته آینده (25 شهریور) برای کاربران فراهم است.

123

dsc00274-1

مراسم امسال اپل هم به پایان رسید. این شرکت محصولات جدید خود را معرفی کرد که مانند سال‌های گذشته گل سر سبد آن‌ها iPhone بود. راستش را بخواهید آیفون‌های جدید غافلگیرمان نکردند ولی به هیج وجه ناامید کننده هم نبودند. شعار اپل برای آیفون‌های امسال این جمله بود: “The only thing that’s changed is everything”. آیفون‌های جدید درست است که از لحاظ ظاهری تغییری به خود ندیدند ولی از لحاظ نرم‌افراری و سخت‌افزاری بهبودهای قابل توجهی داشته‌اند. دوربین بسیار بهتر و باکیفیت‌تر، فناوری جدید و نوین 3D Touch، پردازنده قوی‌تر و سریع‌تر، بدنه‌ای مقاوم‌تر (آلومینیوم سری 7000)، محافظه صفحه‌نمایش بهتر و بهبودهای ریز و درشت دیگری که همگی باعث می‌شوند تا iPhone 6S و iPhone 6S Plus محصولات قابل احترامی باشند که ارزش خرید بالایی دارند. مخصوصا حالا که قیمت آن‌ها افزایشی نداشته است.

2 نظرات
  1. سهیل می‌گوید

    سلام
    با تشکر از مطلب خوبتون
    نکته ای که برای من جالب بود اینه که سایت های زیادی این خبر رو پوشش دادن ولی شما به یسری نکات اشاره کردید که بقیه بهش اشاره نکردن. حتی من تو بعضی سایت های خارجی هم ندیدم
    خسته نباشید واقعا

  2. امیر می‌گوید

    سلام
    اطلاعات و عکس های این مطلب واقعا عالی و کامل بود،
    لازم دیدم از نویسنده تشکر کنم.
    خسته نباشید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.