معرفی دوربین Big Sky کمپانی Sphere Studios با سنسور بسیار بزرگ 18K

0 993

کمپانی Sphere Studios دوربین سینمایی جدیدی با نام Big Sky طراحی کرده است. این دوربین مجهز به یک سنسور ۳۱۶ مگاپیکسلی HDR است که به گفته کمپانی وضوحی ۴۰ برابر دوربین‌های 4K به همراه دارد.

در وگاس آمریکا یک کره بسیار بزرگ که قرار است به بزرگ‌ترین نمایشگر LED جهان مجهز شود در حال ساخت است. این نمایشگر که ابعادی برابر با ۱۷۶۷۸۴ متر مربع خواهد داشت در آینده میزبان ۲۰۰۰۰ تماشاگر خواهد بود. طبیعی است که نمایش تصاویری که با دوربین‌های امروزی ضبط می‌شوند بر روی نمایشگری با این ابعاد، نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت؛ پس به دوربینی با یک سنسور بسیار بزرگ نیاز خواهد بود.

سالن نمایش Sphere در وگاس

فناوری جدیدی در وگاس به نام Sphere در حال ساخت است، این گوی (Sphere) مجهز به یک نمایشگر عظیم، سیستم صوتی نوآورانه و فناوری جدید ۴ بعدی است که رویکردی کاملا جدید به فیلم‌سازی است. به گفته کمپانی Sphere Studios ما دوربین Big Sky را نه به دلیل توانایی بلکه به دلیل نیاز به چنین دوربین ساختیم و استفاده از این دوربین تنها راه برای نمایش محتوا بر روی نمایشگر بسیار بزرگ Sphere است.

به گفته شرکت Sphere Studios دوربین جدید Big Sky مرزهای جدیدی را در استاندارد وضوح سرتاسری تصویر و دقت رنگ در میان دوربین‌های سینمایی بنا خواهد نهاد. البته روی کاغذ ساختار این دوربین فرق چندانی با سایر دوربین‌های سینمایی ندارد اما به گفته متخصصین سایت PetaPixel که با این دوربین کار کرده‌اند، این دوربین قادر است تصویری بسیار متفاوت از آنچه دوربین‌ها در حال حاضر قادر به ثبت آن‌ها هستند در اختیار بگذارد. 

دوربین Big Sky چیست؟

دوربین Big Sky

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی، دوربین Big Sky یک نوع دوربین جدید با فناوری پیشگامانه و رزولوشن بسیار بالا است که به‌منظور تصویربرداری برای پخش بر روی بزرگ‌ترین نمایشگر دنیا که بالاترین رزولوشن را نیز به همراه دارد، طراحی شده است. تمام بخش‌های این دوربین نشانگر پیشرفت بزرگی در صنعت دوربین‌های سینمایی است که سنسور بسیار بزرگ آن که امکان ثبت تصاویر بسیار بزرگ را به همراه دارد، تنها یکی از این بخش‌ها است.

نسبت سنسور دوربین Big Sky به دوربین فول فریم

دوربین Big Sky مجهز به یک سنسور با طول و عرض ۱۸ هزار پیکسلی (18K مربع) است که از تمام سنسورهای دوربین‌های حال حاضر بسیار بزرگ‌تر است. هنگام اتصال این دوربین به لنز مخصوص آن که به گفته شرکت سازنده، شارپ‌ترین لنز سینمایی جهان است؛ قادر خواهیم بود خروجی تصویر مناسب برای نمایش بر روی نمایشگر بزرگ گوی که ابعاد پیکسلی 16K در 16K دارد، در اختیار داشته باشیم.

دوربین Big Sky

در حال حاضر دو لنز برای این دوربین وجود دارد که یکی از آن‌ها زاویه دید ۱۵۰ درجه‌ای به همراه دارد که کاملا مناسب نمایشگر موجود داخل گوی (Sphere) است. لنز دیگر این دوربین زاویه دید ۱۶۵ درجه‌ای به همراه دارد که برای اوقاتی که قرار است از روی یک پرنده پر لرزش، مانند هلکوپتر فیلم‌برداری شود، امکان کراپ تصویر به منظور استفاده از تثبیت کننده تصویر را مهیا می‌کند.

دوربین Big Sky مجهز به سنسور HDR با وضوح ۳۱۶ مگاپیکسلی و ابعاد ۳ اینچ در ۳ اینچ است که با توجه به وجود این سنسور، رزولوشن تصاویر ضبط شده به همراه این دوربین وضوحی ۴۰ برابر دوربین‌های 4K خواهد داشت. امکان استفاده از لنزهای مدیوم فرمت نیز به همراه این دوربین وجود دارد و لنزهای دیگری نیز برای آن در آینده ساخته خواهد شد. 

دوربین Big Sky

سخت‌افزار و پردازش

باتوجه به حجم بالای تصاویر ضبط شده به همراه دوربین Big Sky، این دوربین به پردازشگری بسیار قدرتمند و فضای ذخیره‌سازی حجیمی نیاز دارد؛ به بیان دقیق‌تر ویدیوهای ضبط شده به همراه این دوربین بیت ریتی برابر با ۵۰۰ گیگابایت بر ثانیه دارند. البته به اندازه کافی درگاه‌هایی برای قرارگیری حافظه در این دوربین وجود دارد که بتوان به اندازه یک روز به همراه آن فیلم‌برداری کرد. همچنین سیستم تعدیل حرارت این دوربین نیز به خوبی طراحی شده و محدودیت خاصی برای طول زمان فیلم‌برداری به همراه Big Sky وجود ندارد.

منبع petapixel
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.