Cambits تعریف جدیدی از دوربین

1,155

 

با وجود اینکه ایده‌ی ماژولار شدن دوربین‌ها به‌سرعت رنگ واقعیت به خود گرفت و هم‌اکنون بسیاری از دوبین‌های حرفه‌ای به‌صورت ماژولار طراحی می‌شوند و بعضاً به‌طور کامل ماژولار، با قطعات قابل ارتقاء و جایگزینی طراحی می‌شوند، اما برخی ابتکارات حکایت از آن دارد که این ایده جای کار بیشتری دارد و می‌تواند چیزی فراتر از انعطاف پذیری در طراحی و قابلیت به‌روزرسانی با تعویض قطعات باشد!

Cambits دوربین ماژولار طراحی شده توسط متخصصین دانشگاه کلمبیا است که از طریق اتصال قطعات رنگی تبدیل به دوربینی خواهد شد که شما می‌خواهید.

columbia-engineering-cambits-designboom-02-818x336

قطعات سازنده‌ی این دوربین شامل چند دسته‌اند که هر یک دارای رنگ خاص خود هستند. به‌جز قطعات سفیدرنگ که بخش پایه‌ی دوربین هستند، پنج بخش دیگر این موارد را شامل می‌شوند: سنسورها (قرمز)، منبع نور (آبی)، بخش‌های محرک (سبز)، لنزها (زرد) و ضمایم نوری (نارنجی).

مجموعه‌ی این قطعات نوزده عدد است. این موارد قطعات فعلی این دوربین هستند که امکان افزایش و یا ارتقاء آنها در آینده وجود دارد. کنترل این دوربین و بررسی تصاویر آن در حال حاضر از طریق اتصال باسیم به یک وسیله‌ی هوشمند دیگر امکان‌پذیر است.

آنچه که شیوه‌ی سرهم‌بندی قطعات Cambits را تعیین می‌کند، انتظار شما از کاربرد آن خواهد بود که محدود به موارد خاصی نیست و می‌تواند با خلاقیت خود شما همراه باشد! عکاسی HDR، زاویه باز، پانوراما، ماکرو گرافی و دست‌یابی به یک میکروسکوپ و یا عکاسی با عمق میدان تعدادی از گزینه‌های پیش روی کاربر هستند.

columbia-engineering-cambits-designboom-06-818x460

مسئول این پروژه، پروفسور شری نایار گفته: “ما در پی بازتعریف معنای دوربین بودیم . . . دوربین‌های فعلی جعبه‌های دربسته‌ای هستند که کاربر را محدود می‌کنند . . . ما خواهان بازنگری در ابزار عکاسی و ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزاری بودیم که با سرهم‌بندی مجدد امکان همه نوع عکاسی را در خود داشته باشد”.

قطعات این دوربین به‌صورت پرینت سه‌بعدی تهیه شده‌اند و با آهن‌ربا و بدون سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. اتصال صحیح اضلاع قطعات به یکدیگر موجب انتقال برق و اطلاعات بین آنها خواهد شد.

این پروژه برای رسیدن از مرحله‌ی طرح به عمل، دو سال زمان برد و در حال حاضر صاحبان آن به دنبال یک شریک برای رساندن Cambits به مرحله‌ی تولید انبوه هستند.

columbia-engineering-cambits-designboom-05-818x460

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی منتشر شده توسط عوامل این پروژه مراجعه کنید.

نظرات بسته شده است.