کانن به‌زودی لنز 85mm f/1.4L IS را معرفی خواهد کرد

0 1,586

سیگما با عرضه‌ی لنز 85mm f/1.4 DG HSM Art همه را به تعجب وا‌داشت و توانست لنز محبوب کانن EF 85mm f/1.2L II USM را در سایه‌ی خود قرار دهد. البته کانن هم علاقه‌ای ندارد که کسی لنزهایش را تحت‌الشعاع قرار دهد و در حال آماده‌سازی پاسخی محکم برای سیگما است. بر اساس اخبار درز کرده لنز 85mm f/1.4L IS کانن به زودی برای رقابت با لنز ۸۵ میلی‌متری سیگما معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

هم سیگما 85mm Art و هم کانن 85mm f/1.2L II لنزهای فوق‌العاده‌ای هستند و در بین عکاسان محبوبیت زیادی دارند. با این حال سیگما توانسته با شارپنس فوق‌العاده‌اش در دیافراگم باز به‌خوبی کانن را تحت‌الشعاع قرار دهد. حالا CanonRumors گزارش داده است که کانن در میانه‌ی تابستان از لنز 85mm f/1.4L IS رونمایی خواهد کرد. اضافه شدن لرزشگیر به این لنز درخواستی است که بسیاری از عکاسان داشته‌‌اند و کانن به آن پاسخ گفته است. همچنین ممکن است از اپتیک Blue Spectrum که در EF 35mm f/1.4L II USM دیده بودیم در آن استفاده شود و قطعاً شارپنس بهتری را در دیافراگم باز ارائه خواهد داد.

البته گفته می‌شود که این لنز جدید در کنار 85mm f/1.2L II عرضه خواهد شد و جایگزین آن نیست. همین موضوع نشان می‌دهد که کانن احتمالاً می‌خواهد از لحاظ رزولوشن و شارپنس پاسخی را به سیگما بدهد و 85mm f/1.2L II به‌عنوان یک لنز کلاسیک پرتره همچنان موجود خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.