EOS M5؛ جدی‌ترین تلاش کمپانی کانن در زمینه Mirrorless‌ها

0 2,323

ساعاتی پیش کمپانی کانن از جدیدترین دوربین بدون آینه خود با نام EOS M5 پرده‌برداری کرد. این دوربین را می‌توان جدی‌ترین تلاش این غول صنعت تصویرگری در زمینه Mirrorless‌ها قلمداد کرد. محصول جدید کانن از لحاظ فنی شباهت‌های زیادی به دوربین EOS 80D دارد و قرار است هفته آینده در نمایشگاه Photokina به معرض نمایش گذاشته شود.

EOS M5 از یک حسگر قطع APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل بهره می‌برد و دارای یک منظره‌یاب الکترونیکی داخلی نیز می‌باشد. حساسیت ISO در این دوربین در محدوده 25600-100 قرار دارد و مانند EOS 80D، سیستم فوکوس خودکار آن تشکیل شده از 49 نقطه فوکوس از نوع کراس می‌باشد. به لطف برخورداری از فناوری Dual Pixel، این دوربین قادر است تا هنگام فوکوس به طور همزمان به جذب نور نیز بپردازد. از قرار معلوم سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel به یک استاندارد جدید در میان دوربین‌های کانن بدل گشته و تسهیل کننده سرعت و دقت فوکوس خودکار می‌باشد. برای این دوربین پردازشگر قدرتمند و جدید Digic 7 نیز در نظر گرفته شده است که هماهنگی بالای حسگر و پردازشگر تصویر در این دوربین می‌تواند به ثبت تصاویری با کیفیت و شارپنس بالا منجر شود.

m5

با نگاهی به مشخصات فنی EOS M5 می‌توان دریافت که با دوربینی سریع طرف هستیم. می‌توان توسط این دوربین در حالت عکاسی پی‌در‌پی تا حداکثر 7 فریم را در هر ثانیه به ثبت رساند که مزیت بزرگی برای عکاسان خبری و ورزشی خواهد بود. نکته جالب توجه اینجاست که می‌توان در تمام این مدت از فوکوس خودکار پیوسته نیز بهره برد. اگر هم استفاده از فوکوس خودکار ضرورتی برای شما نداشته باشد، بافر EOS M5 امکان ثبت 9 فریم در هر ثانیه را به همراه خواهد داشت. با اینکه سرعت عکس‌برداری در این دوربین به فوجی X-T2 نمی‌رسد ولی نباید فراموش کرد که جدیدترین محصول کانن قیمت به مراتب کم‌تری نسبت به همتای خود دارد.

اما در زمینه فیلم‌برداری ویژگی چشمگیری وجود ندارد. مانند بسیاری از دوربین‌های دیگر، EOS M5 نیز با همان رزولوشن فول اچ‌دی 1080p فیلم‌برداری می‌کند و در این حالت می‌توان حداکثر فریم ریت 60 را برای رکورد برگزید. کانن این دوربین Mirrorless خود را به یک نمایشگر متحرک 3.2 اینچی از نوع لمسی مجهز ساخته که دقت نمایش 1.6 میلیون نقطه را ارئه می‌دهد. قیمت بدنه EOS M5 در حدود 980 دلار اعلام گردیده و قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه گردد.

همچنین این دوربین در قالب دو کیت مختلف به همراه لنزهای 150-18 و 45-15 میلی‌متر نیز عرضه می‌شود که به ترتیب قیمتی معادل 1479 و 1099 دلار برای هر یک در نظر گرفته شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.