کانن EOS R7 در راه است؛ خانواده R کانن هنوز تکمیل نشده…

0 1,519

خانواده دوربین‌های فول فریم بدون آینه کانن، در حال حاضر شامل دوربین‌هایی می‌شود که معادل DSLR آن‌ها توسط کانن ساخته می‌شوند. این دوربین‌ها کانن R5 و کانن R6 هستند که معادل DSLR آن‌ها دوربین‌های کانن 5D و کانن 6D می‌باشند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که کانن، برای مدل 7D نیز معادل بدون آینه‌ای را در دست تولید داشته باشد که در مصاحبه‌ای که با مدیر اجرایی کانن انجام شده، وی این موضوع را انکار نکرده است!

قطعاً ما به فکر توسعه لاین R دوربین‌های خود هستیم و این استراتژی ماست، اما هنوز نمی‌توانم بگویم که محصول بعدی این سری دوربین‌ها، R7 خواهد بود.

متن بالا پاسخ Tsuyoshi Tokuara به این سؤال بود که آیا دوربین R7 در ادامه دوربین‌های R5 و R6 تولید خواهد شد یا خیر.

دوربین‌های کانن 5D Mark IV و کانن 6D Mark II هر دو دوربین‌هایی با سنسور فول‌فریم هستند و معادل‌های بدون آینه آن‌ها نیز از حسگرهایی با قطع فول‌فریم بهره می‌برند. اما در سوی دیگر، کانن 7D و 7D II دارای حسگر APS-C هستند که همین امر احتمال به‌کارگیری یک حسگر با همین قطع را در کانن R7 قوت می‌بخشد. بنابراین به‌احتمال‌زیاد این دوربین نخستین محصول از سری R کانن است که از یک حسگر کراپ APS-C بهره می‌برد.

از سوی دیگر، دوربینی به نام 7D Mark III نیز وجود ندارد و کانن با معرفی مدل Canon 90D، خطوط تولید کانن 80D و 7D را با یکدیگر ادغام کرده است، کاری که بسیار موفقیت‌آمیز بوده و جا را برای انتقال دوربین 7D به سری دوربین‌های بدون آینه کانن باز گذاشته است. همچنین شایعاتی وجود دارد که کانن در سال ۲۰۲۱ از یک دوربین سری R با حسگر APS-C رونمایی خواهد کرد که با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، احتمال اینکه این دوربین جدید کانن EOS R7 باشد بسیار بالا خواهد بود.

آقای Tokura همچنین در بخشی از صحبت‌های خود در مورد سری R کانن گفته:

ما دو دوربین از سری R معرفی کرده‌ایم، اما این لاین از تولیدات ما هنوز تکمیل نشده است. مسلماً به فکر گسترش این سری از محصولات خو هستیم، اما نمی‌توانم بگویم که مدل  بعدی‌ای که معرفی می‌شود R7 خواهد بود یا خیر. هرچند که بدون شک این سری گسترده‌تر خواهد شد، پس لطفاً منتظر باشید…

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید محصول بعدی کانن R7 خواهد بود؟ لطفاً نظر خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.