تامرون از کوچک‌ترین لنز تله جهان برای مانت سونی E رونمایی کرد

0 1,626

جدیدترین محصول کمپانی خوش‌نام تامرون، لنز تامرون Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 Di III RXD است که کوچک‌ترین لنز تله فوتو با مانت E به حساب می‌آید که برای دوربین‌های فول‌فریم سونی طراحی و تولید شده است. باوجوداینکه حداکثر گشودگی دیافراگم f/6.3 این لنز چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد، اما تامرون امید‌وار است که ابعاد جمع‌وجور و توانایی حمل و جابه‌جایی آسان آن، در کنار حداکثر فاصله کانونی ۳۰۰ میلی‌متری و قیمت مناسب این لنز، موجب شود تا این محصول جایگاه خوبی را در میان علاقه‌مندان به عکاسی پیدا کند.

در ساختار اپتیکی این محصول از ۱۵ المان استفاده شده که در ۱۰ گروه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در میان این المان‌ها از المان‌های Low Disperison یا همان LD نیز بهره گرفته شده است که موجب افزایش دقت رنگی عکس‌های ثبت‌شده با این لنز گشته است. علاوه بر این، از کوتینگ مخصوص BBAR تامرون نیز روی المان‌های لنز بهره گرفته شده است. این پوشش خاص موجب شده تا کیفیت و رزولوشن تصاویر لنز، به‌خصوص در فاصله کانونی ۳۰۰ میلی‌متر بسیار باکیفیت باشد.

در بخش مشخصات فیزیکی، این لنز دارای طول ۱۴۸ میلی‌متر است و وزنی برابر با ۵۴۵ گرم دارد. همچنین در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است و برای فوکوس خودکار، از یک موتور RXD بهره می‌برد. بدین ترتیب می‌تواند به‌صورت کامل در سازگاری با سیستم فوکوس هیبرید دوربین‌های سونی به کار بپردازد.

نمونه عکس‌های ثبت‌شده با این لنز:

به گفته تامرون، هدف از تولید این لنز آن است که عکاسی تله‌فتو با دوربین‌های بدون آینه را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد.

با معرفی این محصول، تمامی عکاسان، از افرادی که برای نخستین بار از لنزهای تله استفاده می‌کنند، تا کسانی که به‌صورت حرفه‌ای به عکاسی با لنزهای تله مشغول هستند و به دنبال یک لنز کامپکت و سبک‌وزن می‌گردند، می‌توانند از قابلیت‌ها و توانایی‌های این لنز بدون نگرانی بابت ابعاد بزرگ و قیمت نجومی بهره ببرند.

Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 از اواخر ماه آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود و از برچسب قیمتی ۵۵۰ دلاری برخوردار است. البته که زمان عرضه این محصول به بازار با توجه به شرایط فعلی سلامت جهانی، ممکن است دچار تغییر شود.

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.