دوربین جدید سونی a9 با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 8K در راه است

0 2,215

در هفته گذشته، شایعات بسیاری مبنی بر اینکه سونی در حال کار بر روی مدل جدید از دوربین فول‌فریم بدون آینه a9 است منتشر شده است. این دوربین از حسگری با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل برخوردار است و قابلیت فیلم‌برداری 8K را نیز دارد، مواردی که آن را به رقیب مستقیمی برای کانن EOS R5 تبدیل می‌کند. زمان معرفی احتمالی این محصول، چارک اول سال ۲۰۲۱ خواهد بود که البته با توجه به وضعیت سلامت جهانی، امکان تغییر آن نیز وجود دارد.

شایعات قبلی‌ای که در مورد سونی مطرح شد، ادعا می‌کرد که این کمپانی قصد معرفی یک دوربین رده‌بالا با منظره یاب الکترونیکی ۹.۴۴ میلیون نقطه‌ای، فیلم‌برداری 8K بهبودیافته، دو درگاه کارت حافظه و سیستم جدید منو دوربین را دارد که اخیراً در سونی آلفا a7S III استفاده شده است.

بنا به گفته‌های سایت Sony Alpha Rumors یا به‌اختصار SAR، این دوربین دارای حسگری با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل خواهد بود و نام آن a9S یا a9III خواهد بود. بیشتر مشخصات فنی این دوربین شبیه به سونی a7S III خواهد بود اما حسگر دوربین از رزولوشن بسیار بالاتری برخوردار بوده و طراحی حرارتی آن به‌گونه‌ای خواهد بود که به آن اجازه می‌دهد بدون اینکه داغ کند به فیلم‌برداری با 8K30p بپردازد.

سایت Photo Rumors ادعا کرده که این دوربین برچسب قیمتی ۶۰۰۰ دلاری خواهد داشت اما سایت SAR این ادعا را رد کرده و اذعان داشته که قیمت این دوربین هنوز نهایی نشده است، اما انتظار می‌رود که بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار باشد. همچنین هر دو سایت انتظار دارند که این محصول در چارک نخست سال ۲۰۲۱ معرفی شود.

این تمام اطلاعاتی بود که در حال حاضر منتشر شده و در اختیار ما قرار دارد و با توجه به اینکه تا زمان احتمالی معرفی این محصول زمان زیادی باقی مانده است، لذا در ماه‌های آینده اخبار و شایعات بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد که شما را در جریان آن‌ها قرار خواهیم داد.

شما چه انتظاراتی از دوربین آینده سونی دارید؟ آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.