نیکون تائید کرد، Z6 II و Z7 II در ۲۳ مهر معرفی خواهند شد

0 1,138

نیکون به‌صورت رسمی تائید کرد که دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم این کمپانی با نام‌ها نیکون Z6 II و نیکون Z7 II در تاریخ ۱۴ اکتبر(۲۳ مهر) معرفی خواهند شد. به همین منظور یک تایمر معکوس در سایت این کمپانی برای نمایش زمان باقی‌مانده تا معرفی این دوربین‌های قرار گرفته است. باوجوداینکه نیکون اطلاعات چندانی راجع به این دو دوربین اعلام نکرده است، اما با توجه به شایعات، اطلاعات بسیار خوبی در مورد این محصولات در دسترس ما هست.

نخستین شایعه  در مورد دوربین‌های نیکون Z6s و Z7s بود که در ماه جولای منتشر شد و از آن زمان سایت معروف Nikon Rumors در پی یافتن مشخصات فنی این دوربین‌ها بوده‌اند. بنا به آخرین گزارش این سایت، مشخصات فنی دوربین‌هایی که معرفی خواهند شد، بسیار شبیه به دوربین‌های نیکون Z6 و نیکون Z7 خواهد بود و از همان اندازه حسگر، همان طراحی بدنه و همان رزولوشن منظره یاب در دوربین‌های جدید استفاده خواهد شد. اما بااین‌حال نیکون به صورتی اعلام کرده که تغییرات مدل‌های جدید احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

  • دو درگاه کارت حافظه(یکی CFexpress و دیگری SD)
  • فوکوس خودکار بهبودیافته برای تشخیص صورت، چشم و حیوانات
  • پردازشگر دوگانه EXPEED
  • عکاسی پیاپی با سرعت بیشتر
  • بافر بیشتر
  • فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • قابلیت نصب باتری گریپ برای استفاده از دکمه‌های دوربین در حالت عکاسی عمودی

یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌هایی که در مورد دوربین‌های Z6 و Z7 مطرح می‌شد، استفاده از یک درگاه کارت حافظه XQD بود که ظاهراً نیکون در مدل‌های جدید قصد بهبود این بخش را خواهد داشت.

سایت Nikon Rumors همچنین ادعا کرده که نیکون Z6 II، آخرین دوربین نیکون با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی خواهد بود. به این معنی که نیکون بالاخره قصد دارد که دیگر از این حسگر ساخت سونی استفاده نکند. حسگری که در دوربین‌های سونی a7 III ، سونی a7C و پاناسونیک S1 نیز از آن استفاده شده است. در حال حاضر مشخص نیست که حسگر نسل بعدی چه مدل و با چه ویژگی‌هایی خواهد بود.

اگر تجربیات قبل در مورد این دوربین‌ها نیز تکرار شود، انتظار می‌رود به‌زودی تصاویری از این محصولات به بیرون از کمپانی نیکون درز کند که موارد گفته‌شده در بالا را تائید کند. اگر شما هم منتظر این دوربین‌ها هستید، ۱۳ روز و ۱۵ ساعت دیگر به وب‌سایت پیکسل سر بزنید!

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.