کانن رکورد طولانی‌ترین پرینت عکس جهان را شکست

0 1,129

طی این هفته، کانن با چاپ یک عکس دیجیتال به طول ۱۰۹ متر، رکورد طولانی‌ترین پرینت طولانی‌ترین پرینت عکس دیجیتال جهان را شکست. این تصویر کلاژی از یک نمایشگاه عکس در آلمان بوده است. رکورد در تاریخ ۲۶ سپتامبر به ثبت رسیده اما اخبار مربوط به آن طی ۳ روز گذشته منتشر شده است.

کانن این رکورد را در پیست اسکی پرشی Schattenbergschanze به ثبت رسانده است، جایی که بسیاری از اسکی‌بازان حرفه‌ای برای شکستن رکورد خود تلاش می‌کنند، اما این بار رکورد دیگری در این پیست شکسته شده است. این کار در حالی صورت گرفت که شرایط جوی در روز رکوردگیری نامطلوب بوده، دمای هوا در حد انجماد و احتمال بارش باران و برف وجود داشته است. درنهایت طول تصویری که پرینت گرفته شد، برابر با رمپ پیست اسکی پرشی بود!

این پرینت توسط یک پرینتر Canon imagePROGRAF PRO-6100 انجام شد که از نوع پرینترهای فرمت بزرگ و دارای برچسب قیمتی ۱۰۲۰۰ دلاری است. نحوه کار به این صورت بوده که پرینتر را در بالاترین نقطه پیست قرار داده و تصویر خروجی از آن را روی مسیر پیست پهن کردند.  برای پرینت از رول کاغذ ساخت کمپانی نام‌آشنای ایلفورد | Ilford استفاده شد که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم نظیر رطوبت و گردوغبار مقاوم است.

درنهایت تصویر خروجی به طول ۱۰۹.۰۴ متر، نتیجه نهایی این رکوردشکنی بود، رکوردی که بعید است به این زودی‌ها کسی درصدد شکستن آن برآید.

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.