کانن از یک دوربین اتوماتیک بر پایه هوش مصنوعی رونمایی کرد

0 1,517

کمپانی کانن به‌تازگی کمپینی برای جذب سرمایه تولید یک دوربین بر پایه هوش مصنوعی راه انداخته و توانسته تا ۱۰۰ میلیون ین سرمایه را از این طریق جذب کند، هدف این کمپین ۱ میلیون ین بوده است. این دوربین که PowerShot PICK نام دارد قادر است تا صحنه پیش روی خود را آنالیز کرده، افراد را شناسایی کند، صورت آن‌ها را تعقیب کرده و سپس با استفاده از هوش مصنوعی بهترین زمان را برای ثبت عکس از وی تشخیص دهد، به‌بیان‌دیگر، این محصول یک دوربین عکاسی خودکار خواهد بود که از ترکیب اپتیک کانن، پردازش ویدئو کانن و تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

از منظر طراحی، این دوربین یک دستگاه کامپکت با ظاهری مدرن خواهد بود. همچنین ابعاد و ویژگی‌های آن به کاربر اجازه می‌دهد تا بتوانید آن را به دور همی‌ها و مهمانی‌ها هم ببرید. این دوربین را همچنین می‌توانید روی سه‌پایه نیز نصب کنید و کانن به‌عنوان بخشی از کمپین مختص این دوربین، مدل‌های مخصوصی از سه‌پایه‌های Velbon را نیز همراه این محصول ارائه خواهد کرد.

پاورشات PICK از یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ½.1 اینچی CMOS استفاده می‌کند و در جلوی این حسگر، یک لنز ساخت کانن با فاصله کانونی معادل 19-57mm قرار گرفته که دارای حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 است. این دوربین همچنین مجهز به یک لرزشگیر داخلی هم هست و قادر است تا ۱۷۰ درجه پنینگ و تا ۱۱۰ درجه تیلت داشته باشد. این دوربین از کارت‌های حافظه microSD استفاده می‌کند و وزن آن در حدود ۱۷۰ گرم می‌باشد.

این دوربین در حال حاظر تنها برای حامیان این پروژه در دسترس است و برچسب قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار دارد. در حال حاضر مشخص نیست این دوربین چه زمانی برای عرضه به بازارهای جهانی آماده خواهد بود.

به نظر شما برنامه بلندمدت کانن برای معرفی چنین دوربینی چیست؟

منبع: Dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.