رونمایی کانن از دوربین فول فریم هیبریدی EOS R5 C

0 1,912

شرکت کانن از دوربین EOS R5 C رونمایی کرد. این دوربین یک دوربین کاملا هیبریدی است که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری خروجی بسیار باکیفیتی به همراه دارد. این دوربین بدنه بزرگی دارد و دارای سیستم خنک کننده اکتیو است.
کانن EOS R5 C تقریبا تمام قابلیت‌های دوربین R5 که در جولای سال ۲۰۲۰ عرضه شد را به همراه دارد، همچنین این دوربین قادر است تا به بدون محدودیت زمانی به فیلم‌برداری بپردازد و منوهای سینمایی (Cinema EOS) نیز به لطف وجود فن خنک‌کننده در قسمت پشتی بدنه دوربین، در این دوربین وجود دارد. دوربین EOS R5 C همچنین دارای دو درگاه کارت حافظه برای کارت‌های حافظه CFexpress و SD، نمایشگر چرخان ۳.۲ اینچی و منظره‌یاب با رزولوشن بالا ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای است.

سیستم خنک‌کننده قدرتمند و امکان فیلم‌برداری 8K RAW بدون محدودیت زمانی

دوربین EOS R5 C به موجب وجود سیستم خنک‌کننده بزرگ، اندازه بزرگ‌تری نسبت به نسخه پیشین خود دارد. اما وجود سیستم خنک‌کننده جدید موجب عدم داغ شدن دوربین در هنگام فیلم‌برداری شده است و رفع این مشکل، امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و در فرمت RAW را بدون محدودیت زمانی در اختیار کاربران گذاشته است.

 

دوربین EOS R5 C می‌تواند در حالت‌های Hybrid Log Gamma (HLG) و Perceptual Quantization (PQ) فیلم‌برداری 8K HDR را در اختیار کاربران بگذارد. همچنین این دوربین می‌تواند در حالت Canon Log 3 باوجود ترماینال Timecode که امکان تصویربرداری چند دوربینه را فراهم کرده است. همچنین این دوربین دارای کفشک چندمنظوره جدید شرکت کانن است که با وجود آن، استفاده از لوازم جانبی سایر شرکت‌ها نیز بر روی این دوربین امکان‌پذیر شده است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین نیز می‌توان به وجود ۱۳ دکمه قابل برنامه‌دهی اشاره کرد.

این دوربین فیلم‌برداری 8K 60p را در فرمت Raw انحصاری کانن که RAW Light نام دارد، انجام می‌دهد.این فرمت در سایر دوربین‌های سینمایی کانن مانند دوربین C300 Mark III و C500 Mark II نیز وجود داشته است. به گفته شرکت کانن در فیلم‌برداری با این فرمت، حداکثر داینامیک رنج سنسور دوربین حفظ می‌شود.

علاوه‌براین‌ها فرمت Cinema RAW Light دارای سه حالت مختلف RAW HQ (high quality)، RAW ST (standard quality) و RAW LT (light quality) است که تمام این حالت‌ها ۱۲ بیتی، اما فریم ریت‌های متفاوت هستند. این دوربین همچنین دارای خروجی RAW از طریق کابل HDMI برای ضبط ProRes RAW با رکوردرهای اکسترنال است که همین موضوع امکان ضبط هم‌زمان در حالت Apple ProRes RAW با رزولوشن 8K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را بر روی کارت حافظه SD نیز فراهم کرده است.
دوربین R5 C قادر است که با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K و در حالت 4:2:2 10-bit بدون کراپ فیلم‌برداری کند. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel شرکت کانن نیز حتی در فریم ریت‌های بالا عملکرد بسیار پاسخگویی به همراه دارد. دوربین EOS R5 C قادر است در فرمت WAV و به صورت مجزا از فایل ویدیویی،‌صدابرداری کند که به گفته کانن این قابلیت موجب عدم نیاز به صدابرداری مستقل از دوربین شده است.

دوربین R5 C مجهز به سنسور ۴۵ مگاپیکسلی با رزولوشن بالا و پردازشگر تصویر DIGIC X است که بازه حساسیت ایزو ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰۰ که امکان ارتقا آن تا ۱۰۲۴۰۰ نیز وجود دارد را در اختیار کاربران گذاشته است. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel با پوشش ۱۰۵۳ نقطه نیز در این دوربین مانند نسخه قبلی آن وجود دارد.


همچنین وای-فای ۵ و ۲.۴ گیگاهرتزی و بلوتوث برای انتقال اطلاعات در دوربین EOS R5 C در دسترس کاربران است.

قیمت و تاریخ عرضه

دوربین EOS R5 C قرار است در مارچ ۲۰۲۲ با قیمت ۴۴۹۹ روانه بازار شود.

جهت مشاهده و خرید انواع دوربین بدون آینه می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه پیکسل مراجعه کنید.
منبع PetaPixel
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.