راه‌اندازی استودیو فیلم‌برداری خانگی برای استریم در یوتیوب و اینستاگرام

0 5,176

کیفیت ویدئو در لایوهای اینستاگرامی و ویدیوهای یوتیوب برای دریافت بیننده بیشتر بسیار حائز اهمیت است. چندان تفاوتی نمی‌کند که هدف شما از ضبط ویدیو فروش محصول و تبلیغات باشد، ولاگر هستید و یا دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهید؛ هرچه کیفیت بصری و شنیداری ویدیو شما بالاتر باشد، بینندگان بیشتری نیز تمایل به تماشای ویدیوهای شما خواهند داشت. پس به منظور بالا رفتن کیفیت کارهایتان باید تجهیزات مناسبی که با هم همخوانی دارند را با دانش و تجربه کافی استفاده از آن‌ها به کار گیرید. ممکن است در آغاز، تصمیم راه‌اندازی یک استودیو خانگی و یا به‌روزرسانی تجهیزات استودیو خانگی فعلی موجب پدید آمدن سوال‌های بسیاری در ذهنتان شود. با خواندن متنی که پیش رو دارید، می‌توانید اکثر سؤال‌های پیش آمده را برطرف کنید و تصمیم‌گیری آسان‌تر و منطقی‌تری خواهید داشت.

چطور یک استودیو فیلم‌برداری خانگی راه‌اندازی کنیم؟

خبر خوب امروز این است که با تجهیزاتی که اکثر ما در اختیار داریم نیز می‌توانیم خروجی ویدیویی با کیفیت نسبتا قابل قبولی داشته باشیم. پس اگر بودجه محدودی در اختیار داریم، می‌توانیم تنها با اضافه کردن برخی تجهیزات و رعایت نکاتی که در اختیار شما می‌گذاریم، کیفیت ویدیوهای خود را به طرز قابل توجهی بالاتر ببرید.

‍۱) از گوشی و یا لپ‌تاپ خود برای فیلم‌برداری استفاده کنید

حتما اگر قصد پخش ویدیو در فضای مجازی را دارید، پس لپ‌تاپ و گوشی هوشمند در اختیارتان هست. درنتیجه می‌توانید از دوربین گوشی و لپ‌تاپ خود برای ضبط ویدیو استفاده کنید. نکته اصلی این است که توسط گوشی و لپ‌تاپ به صورت افقی فیلم‌برداری کنید. با فیلم‌برداری به صورت افقی، پخش به صورت واید بر روی صفحه نمایش امکان پذیر می‌شود و درنتیجه حدس اینکه ویدیو شما با استفاده یک وسیله روزمره ضبط شده، دور از حدس می‌شود.
یک نکته دیگر این است که اگر با لپ‌تاپ می‌خواهید فیلم‌برداری کنید، طوری لپ‌تاپتان را تنظیم کنید که صفحه نمایش شما عمود باشد.

۲) برای گوشی خود یک سه‌پایه تهیه کنید

بهتر است که سه‌پایه را طوری تنظیم کنید که لنز دوربین گوشی شما با چهره شما هم سطح باشد. برای گوشی‌های هوشمند، گزینه‌های فراوانی برای انتخاب سه‌پایه در بازار موجود است. اگر در مکان مناسبی در جایی که برای فیلم‌برداری در نظر دارید، میز و یا مکانی که ارتفاع لازم را دارد، در اختیار دارید، می‌توانید از سه‌پایه‌های رومیزی مانند: سه پایه JOBY GorillaPod 1K Kit استفاده کنید. برای بالا بردن ارتفاع لپ‌تاپ نیز می‌توانید از روی هم گذاشتن کتاب‌ها و یا از جعبه استفاده کنید.

۳) بهترین ابزار مناسب برای ویرایش فایل‌های ویدیویی را انتخاب و استفاده از آن را یاد بگیرید

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بسیاری برای ویرایش فایل‌های ویدیویی برای کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند موجود است. بهتر است که به خوبی با قابلیت‌های نرم‌افزارهای مختلف آشنا شوید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، اپلیکیشن Filmic Pro قابلیت‌های بسیاری دارد. نرم‌افزارهای مختلفی نیز برای کامپیترها وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها به نرم‌افزار Screenflow اشاره کرد. البته با توجه به علاقه، وقت برای یادگیری و نیازتان می‌توانید از نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تری مانند Adobe Premiere Pro که بالاترین امکانات ادیت فیلم‌ها را در اختیارتان می‌گذارند، استفاده کنید.

۴) در استفاده از دوربین گوشی و لپ‌تاپ از زوم کردن بپرهیزید

بزرگنمایی با دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ برای ضبط ویدیویی که می‌خواهید در اینستاگرام، یویتیوب و یا هر پلتفرم دیگری ارائه دهید، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است که گوشی و یا لپ‌تاپ را به سوژه نزدیک‌تر کنید تا ویدیو شما دچار افت کیفیت نشود.

۵) با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید

یک بیننده معمولی ممکن است متوجه این نکته نشود، ولی بینندگانی که چشم‌هایشان به دیدن ویدیوهای باکیفیت عادت دارد، حتماً متوجه این موضوع می‌شوند. تنها با اعمال یک تغییر ساده در تنظیمات می‌توانید تفاوت بزرگی را ایجاد کنید. ۲۴ فریم بر ثانیه، سرعت استانداردی است که برای ضبط فیلم‌ها و سریال‌ها نیز استفاده می‌شود.

۶) از یک لپ‌تاپ و یا گوشی برای ضبط ویدیو و از یک گوشی مجزا به عنوان میکروفون استفاده کنید.

شاید به نظر کمی پیچیده‌تر به نظر بیاید که از دو دستگاه مجزا برای فیلم‌برداری و ضبط صدا استفاده کنیم، اما با این کار می‌توانید کیفیت صوتی ویدیوهای خود را تا حد زیادی بالاتر ببرید. برای این کار یک گوشی را در فاصله مناسب و روبروی خود قرار دهید تا فیلم‌برداری کند. گوشی دیگری را نیز برای دریافت صدایی واضح‌تر، در فاصله‌ نزدیک‌تری به کاربر بگذارید تا صداها را ضبط کند. لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های بسیاری نیز برای ضبط صدا در گوشی‌های هوشمند وجود دارند که می‌توانند کیفیت‌های متفاوتی را در کیفیت ضبط ارائه دهند. اگر از آیفون استفاده می‌کنید شرکت‌های بزرگی مانند Roland و Rode اپلیکیشن‌های باکیفیتی را برای ضبط صدا در اختیار کاربران گذاشته‌اند.

۷) لحظه‌ای را برای سینک کردن ویدیو و صدا نشانه‌گذاری کنید

وقتی که می‌خواهید از دو دستگاه مجزا صدا و ویدیو را باهم میکس کنید، بهتر است که در آغاز ویدیو، لحظه‌ای را با نمایش حالتی خاص مثلاً یک دو سه گفتن و یا دست زدن برای آغاز میکس در نظر بگیرید. کلپ برد با خطوط سفیدی که بر روی خود دارد، به نماد سینما تبدیل شده است اما برای اوقاتی که به تنهایی می‌خواهید ویدیو ضبط کنید، داشتن آن خالی از لطف است. با دست زدن بلند می‌توانید در نمودار صدایی که در دوربین اولیه که برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنید و همچنین گوشی دوم که برای ضبط صدا استفاده می‌کنید، طول موج بلند را بسازید که در هنگام میکس به راحتی نقطه زمان سینک شدن صدا و تصویر را بتوانید پیدا کنید.

۸) بک‌دراپ بسازید

اگر می‌خواهید با هزینه اقتصادی یک استودیو فیلم‌برداری برای استریم ویدیو داشته باشید، از یک پارچه عریض می‌توانید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از پارچه‌های سیاه رنگ نتایج بهتری می‌توانید کسب کنید. همچنین می‌توانید از دیوارهای خانه نیز به این منظور استفاده کنید.

۹) از پارچه و سایر وسایل نرم برای جلوگیری از اکو دار شدن صدا استفاده کنید

وقتی که فضایی را به منظور ایجاد استودیو خانگی برای فیلم‌برداری خالی می‌کنید، یکی از مشکلات متداول ایجاد پژواک در صدا است. اگر مبلمان را از محیط خارج کرده‌اید و پرده‌های جلوی پنجره‌ها را نیز برای ورود نور طبیعی بیشتر برداشته‌اید، اکو دار شدن صدا مشکلی است که به احتمال زیاد با آن مواجه خواهید شد. اما به راحتی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. کافی است که کمی از پرده‌ها را سرجای قبلی‌شان برگردانید و یا اجسام نرمی مانند بالش و پتو را خارج از کادر مثلاً در اطراف نورهای سقف وصل کنید. با این ترفندها می‌توانید بدون پرداخت هزینه از اکو دار شدن صدا جلوگیری کنید.

۱۰) از نور طبیعی نهایت استفاده را کنید

متأسفانه استفاده از نور چراغ مطالعه و یا لامپ‌های موجود در خانه‌ها نمی‌تواند نورپردازی ایده‌آلی را برای ضبط ویدیو در اختیار شما بگذارد. نورپردازی اشتباه می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت ویدیوهای شما و همچنین باعث ایجاد سایه‌های ناخواسته بر روی چهره شما شود. با این تفاصیل بهترین راه حل برای نورپردازی مناسب و اقتصادی چیست؟ فیلم‌برداری روبروی پنجره‌ها و یا درهای شیشه‌ای و استفاده کردن از نور طبیعی نور پردازی باکیفیتی را بدون هزینه در اختیارتان می‌گذارد.

راه اندازی استودیو فیلم‌برداری حرفه‌ای

اگرچه در استودیو فیلم‌برداری اقتصادی که ذکر کردیم نیز می‌توان خروجی نسبتاً خوبی داشت ولی راه‌اندازی یک استودیو فیلم‌برداری سطح بالا‌تر می‌تواند کیفیت کارهای شما را تا حد زیادی بالاتر ببرد. همچنین با کار با تجهیزات حرفه‌ای تر در زمانتان نیز صرفه‌جویی می‌شود.
با ارتقا استودیو فیلم‌برداری نتایج بهتری را دریافت می‌کنید و تنها با خرید چند وسیله می‌توانید مدت زمان زیادی از آن‌ها در استودیو خود استفاده کنید. البته تصمیم اینکه دقیقا چه تجهیزاتی را خریداری کنیم کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل برایتان توضیحاتی آورده‌ایم تا بدانید که برای چه تجهیزاتی بهتر است هزینه کنید.

خرید چه تجهیزاتی اولویت دارند؟

۱) میکروفون

استفاده از یک گوشی هوشمند در نزدیکی منبع صدا شاید راه حل خیلی سریعی باشد، اما نمی‌تواند کیفیت بالایی در ضبط صدا ارائه دهد. با خرید یک میکروفون مناسب می‌توانید کیفیت ویدیوهای خود را به مراتب بالاتر ببرید. اگر در ویدیوهای خود برایتان داشتن آزادی عمل در حرکت موضوع مهمی است، می‌توانید از میکروفون‌های بی‌سیمی که قابلیت نصب بر روی لباس را دارند استفاده کنید. اما اگر سناریو ویدیوهایتان طوری است که نیاز به حرکت ندارند می‌توانید از میکرفون‌های رومیزی استفاده کنید.
پیشنهادها:
میکرفون رو میزی بویا مدل BY-PM500
میکروفن رومیزی رود مدل Rode NT-USB Mini
• میکروفون یقه‌ای Saramonic مدل DK3A

۲) نور

برای استودیو فیلم‌برداری خانگی با بودجه اقتصادی، استفاده از نور طبیعی را پیشنهاد کردیم، اما همیشه نمی‌توان روی نور طبیعی حساب کرد. ممکن است بعد از غروب بخواهید فیلم‌برداری کنید و یا در روزهای ابری بخواهید ویدیو بسازید. در چنین شرایطی داشتن منبع نور مصنوعی بسیار کارآمد است و می‌تواند کیفیت کار شما را تا حد زیادی بالا ببرد. استفاده از روش نورپردازی ۳ نقطه‌ای متداول‌ترین راه نورپردازی مناسب برای فیلم‌برداری است. می‌توانید برای افزایش دانش نورپردازی خود به مقاله آموزش نورپردازی برای ویدئوهای یوتیوب و اینستاگرام مراجعه کنید.

۳) دوربین

احتمالا اگر در حال مطالعه این قسمت متن هستید، به محدودیت کیفیت دوربین لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند پی برده‌اید. خرید دوربینی که مناسب برای پخش زنده و تولید محتوای ویدیویی باشد، ممکن است کمی هزینه‌بر باشد. اما داشتن چنین وسیله‌ای نه تنها کیفیت کار شما را تا حد زیادی بالا می‌برد، بلکه اگر انتخاب ایده‌آلی کنید، تا زمان زیادی از دوربین خریداری شده استفاده خواهید کرد.

چه دوربین‌هایی برای پخش زنده و یا به عبارت دیگر استریم ویدیو مناسب هستند؟

چطور بفهمیم که دوربینی برای استریم ویدیویی مناسب است؟ آیا دوربینی که در حاضر دارید، برای این کار مناسب است؟ ویژگی‌های بسیاری را برای انتخاب دوربینی که می‌خواهید توسط آن پخش زنده ویدیویی داشته باشید، باید بررسی کنید. وجود بسیاری از این قابلیت‌ها تجربه بهتری در پخش زنده در اختیار کاربر می‌گذارند؛ ولی چهار قابلیتی که در ادامه شرح می‌دهیم برای دوربینی که می‌خواهید با آن استریم ویدیویی داشته باشید، واجب است.

خروجی HDMI باکیفیت

برای داشتن پخش زنده از دوربین، باید سیگنال کابل خروجی HDMI و یا SDI دوربین دریافت شود. علاوه بر خروجی ویدیو، بعضی از دوربین‌ها رابط کاربری کاملی را از طریق نمایشگر لمسی دوربین برای کاربران فراهم کرده‌اند که اطلاعاتی مانند وضعیت باتری، نوردهی و دیافراگم قابل مشاهده باشد. خروجی سیگنال باکیفیت به طور مثال از کابل HDMI اصلی‌ترین فاکتور برای مناسب دانستن یک دوربین برای پخش زنده در فضای مجازی است؛ لازم به ذکر است که از خصوصیات سیگنال باکیفیت می‌توان به عدم وجود اطلاعات مربوط به ضبط در خروجی تصویر اشاره کرد.

قابلیت استفاده و شارژ هم‌زمان دوربین

استریم لایو ممکن است ساعت‌ها زمان ببرد. اکثر باتری‌های داخلی دوربین‌ها تنها قادرند که ۲۰ دقیقه انرژی مورد نیاز دوربین را فراهم کنند. پیشنهاد می‌شود که مطمئن شوید که دوربین شما از اداپتور برق شهری پشتیبانی می‌کند و بهتر است که برای استریم آنلاین یک آداپتور تهیه فرمایید.

عدم وجود محدودیت زمانی در فیلم‌برداری

به دلایل ایمنی و سلامت نگه‌ داشتن باتری، برخی از دوربین‌ها (مخصوصاً مدل‌های DSLR) در صورت عدم استفاده بعد از سی دقیقه خاموش می‌شوند. خاموش شدن خودکار دوربین برای استفاده از دوربین در لایو استریم‌های طولانی مشکل ایجاد می‌کند. بهتر است که برای انتخاب دوربینی مناسب برای استریم آنلاین در خاطر داشته باشید که دوربینی که انتخاب می‌کنید چنین ویژگی نداشته باشد و یا اگر دارد، قابل غیرفعال کردن باشد.

عدم داغ شدن بیش از حد دوربین

اگر برنامه دارید که پخش‌های زنده بیشتر از یک ساعت در فضای مجازی داشته باشید، اور هیتینگ (داغ شدن بیش از حد) دوربین یکی از مشکلاتی است که در استفاده با بعضی از دوربین‌ها با آن مواجه خواهید شد. بعضی از دوربین‌های DSLR و بدون آینه ممکن است در استفاده طولانی مدت مخصوصا هنگامی که از طریق کابل USB در حال برق‌رسانی به آن‌ها هستید، حرارت بالایی تولید کنند، پس بهتر است که اگر می‌خواهید از دوربین برای استریم طولانی استفاده کنید، در مورد سیستم دفع حرارت داخلی دوربین مورد نظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که در اثر استفاده طولانی مدت، تمام دوربین‌ها مقداری حرارت تولید می‌کنند؛ اما بالا رفتن حرارت در حدی که در کارکرد دوربین اختلال ایجاد شود، مانع از استفاده شما از دوربین و در نتیجه استریم زنده می‌شود.
اگر دوربین شما چهار خصوصیتی که در بالا قید شد را دارد، فارغ از این که دوربین شما از نوع DSLR، فیلم‌برداری، بدون آینه و یا هر نوع دیگری باشد؛ آن دوربین برای استریم آنلاین مناسب است. اکثر دوربین‌های سری آلفای سونی، تمام ویژگی‌های لازمه برای ارائه یک استریم ویدیویی باکیفیت را در اختیار کاربران می‌گذارد. البته نمی‌توان گفت که دوربین‌های سری آلفای سونی تنها دوربین‌های مناسب برای استریم آنلاین در فضای مجازی هستند ولی بی‌دلیل نیست که بسیاری از حرفه‌ای‌ها برای استریم آنلاین از دوربین‌های سری آلفای سونی استفاده می‌کنند.

اگر بخواهیم استریم لایوی باکیفیت پخش تلویزیونی داشته باشیم، به چه ابزاری نیازمندیم؟

استریم لایو در انواع پلتفرم‌های مجازی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییچ و یوتیوب امروزه برای خود تبدیل به یک روش اجرا و به بیانی دیگر تبدیل به یک رسانه‌ای شخصی شده است. تمام اطلاعاتی که در بالا در اختیارتان گذاشتیم به شما کمک خواهد کرد که استریم لایوی بی‌نقص داشته باشید و کیفیت صدا و تصویر در پخش زنده شما عالی باشد.
با وجود کیفیت بالای راهنمای بالا ممکن است بخواهیم کیفیت کلی استریم آنلاین بیشتر شبیه به یک پخش باکیفیت تلویزیونی باشد تا یک لایو اینستاگرامی، مثلا اگر بخواهیم از کنسول گیمینگ خود هنگام بازی کردن خروجی بگیریم و در حالی که بازی می‌کنیم تصویر خودمان نیز در خروجی کار نمایان باشد، لوگوی کانال یا لوگوی شخصی خودمان به تصویر اضافه کنیم و یا چند دوربین و چند میکروفون را به صورت همزمان در لایو خروجی بگیریم و در هر لحظه که خواستیم شدت صدای میکروفون‌ها را تغییر دهیم و یا تصویر دوربین دیگری را در خروجی لایو خود نمایش دهیم. برای داشتن استریم آنلاین با خصوصیات ذکر شده نیازمند ابزاری به نام سوئیچر هستید. یکی از بهترین برندهای تولید کننده‌ سوئیچرهای ویدیویی برای استفاده در برنامه‌های زنده و استریم، شرکت بلک مجیک دیزاین است که سوئیچرهای متنوع ویدیویی خود را با عنوان Atem عرضه کرده است. لازم به ذکر است که این سوئیچرها به صورت پیش‌فرض از پلتفرم‌های یوتیوب، فیسبوک و توییچ پشتیبانی می‌کنند، اما برای استفاده از آن‌ها در لایو‌های اینستاگرامی نیاز به استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Yellow Duck و OBS Studio خواهید داشت. در ادامه متن برخی از سوئیچرهای ATEM مناسب برای استریم آنلاین را به شما معرفی و به مختصر توضیحاتی درمورد قابلیت‌های این سوئیچرها در اختیارتان گذاشته‌ایم و می‌توانید برای آشنایی و مطالعه بیشتر در مورد هر مدل بر روی لینک آن کلیک فرمایید. معرفی سوئیچرها نیز به ترتیب میزان قیمت و از اقتصادی‌ترین مدل تا حرفه‌ای ترین مدل است.

سوئیچر بلک مجیک مدل Blackmagic Design ATEM Mini HDMI Live Stream

• قابلیت اتصال ۴ ورودی HDMI به صورت هم‌زمان
• قابلیت اتصال ۲ میکروفون و میکسر صوتی برای تنظیم شدت صدای هرکدام از ورودی‌های صدا
• پشتیبانی از ورودی و خروجی تصویر 1080p60
• امکان اعمال تنظیمات و راه‌اندازی هم از طریق نرم‌افزار و هم از طریق دکمه‌های روی سوئیچر
این سوئیچر برای پخش‌های زنده چند دوربینه در فضای مجازی طراحی شده است. سوئیچر کامپکت ATEM Mini ساخته شده توسط شرکت Blackmagic Design قابلیت اتصال کنسول‌های گیمینگ، کامپیوتر و تمام دوربین‌های دارای پورت HDMI را دارد و می‌توانید ۴ ورودی HDMI را به صورت هم‌زمان به این سوئیچر متصل کنید و همچنین این پورت‌ها ورودی ویدیو تا کیفیت 1080p60 را پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این ورودی‌ها، یک خروجی HDMI نیز برای مشاهده ویدیو بر روی پروجکتور و یا مانیتور، یک پورت USB Type-C خروجی 1080p60 برای استریم از طریق کامپیوتر و همچنین یک پورت Ethernet برای مدیریت سیستم، کنترل تنظیمات و انجام بروزرسانی بر روی این سوئیچر موجود است.

سوئیچر بلک مجیک مدل Blackmagic Design ATEM Mini Pro HDMI Live Stream

• اتصال ۴ ورودی HDMI
• ۲ ورودی میکروفون
• پشتیبانی از ورودی و خروجی ویدیویی در حالت 1080p60
• قابلیت راه‌اندازی به همراه نرم‌افزار و دکمه‌های روی سوئیچر
• استریم مستقیم از طریق پورت Ethernet
• قابلیت ضبط مستقیم بر روی فلش مموری با کدک H.264

سوئیچر ATEM Mini Pro شرکت Blackmagic Design نیز عملکردی مشابه به نسل قبلی خود یعنی ATEM Mini دارد. این سوئیچر نیز دارای چهار پورت ورودی HDMI و دو ورودی میکروفون است. مزیت اصلی این سوئیچر نسبت به نسل قبلی خود امکان ضبط مستقیم صدا و تصویر بر روی فلش مموری و همچنین امکان استریم مستقیم و بدون نیاز به کامپیوتر از طریق پورت Ethernet (در صورت انجام تنظیمات) است و به همین جهت می‌توان خروجی باکیفیت‌تری با تنظیمات ساده با این مدل سوئیچر تجربه کرد. سوئیچر ATEM Mini Pro برای کسانی که می‌خواهند استریم آنلاینی باکیفیت داشته باشند و بعد از پخش زنده نیز فایل برنامه خود را در اختیار داشته باشند تا بتوان این فایل نیز در اختیار مخاطبان گذاشت، یک انتخاب عالی است. این سوئیچر برای تولید کنندگان محتوای ویدیویی، انواع کسب و کارها، استریمرهای توئیچ، استودیو‌های استریم خانگی و تمام افرادی که می‌خواهند کیفیت محتوای ویدیویی خود را بالا ببرند، مناسب است.

سوئیچر بلک مجیک مدل Blackmagic Design ATEM Mini Pro ISO HDMI Live Stream

• چهار ورودی HDMI
• قابلیت ضبط برنامه به صورت ISO
• خروجی مناسب برای ویرایش در برنامه DaVinci Resolve
• پورت Ethernet
• پشتیبانی از کامپیوتر به عنوان ورودی

سوئیچر ATEM Mini Pro ISO تمام قابلیت‌های نسخه پرو را دارد و همچنین به کاربران امکان ضبط پنج ویدیو جدا از هم با صدا را می‌دهد که هر چهار ویدیو از دوربین‌ها و یا ورودی‌های وصل شده به این سوئیچر و یک خروجی کلی نیز از استریم نیز قابل ضبط است. این سوئیچر همچنین قابلیت خروجی مناسب برای اجرا در برنامه Davinci Resolve را تنها با یک کلیک در اختیار کاربران می‌گذارد. به این ترتیب بر خلاف ورژن پرو، این ورژن خروجی ISO در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید تمام ترنزیشن‌ها و ادیت‌هایی که با سوئیچر به صورت زنده انجام داده‌اید را دوباره ادیت کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.