Vimeo از ویدئوهای دالبی ویژن آیفون‌های جدید پشتیبانی می‌کند

0 1,957

Vimeo از ویدئوهای دالبی ویژن آیفون‌های جدید پشتیبانی می‌کند

سال گذشته، اپل با معرفی سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، قابلیت فیلمبرداری Dolby Vision HDR را معرفی کرد اما تا امروز هیچ بستری برای پست کردن یا به اشتراک گذاری این نوع فایل‌ها وجود نداشت.

ویدئوهای دالبی ویژن در vimeo
ویدئوهای دالبی ویژن در vimeo

حالا با گذشت نزدیک به یکسال، کمپانی اپل در نزدیکی مراسم رونمایی از آیفون ۱۳ عنوان کرده که طی همکاری با کمپانی دالبی و Vimeo، این قابلیت جدید برای صاحبان آیفون های ۱۲ به بعد فراهم شده است. بدین ترتیب آپلود ویدئوهایی که با استاندارد دالبی ویژن ضبط شده باشند از طریق خود گوشی و به صورت مستقیم یا از طریق کامپیوتر و پس از ادیت بر روی وبسایت ویمئو ممکن است. ویدئوهایی که با این استاندارد آپلود شوند، در هنگام نمایش این ویدئوها، یک برچسب کوچک با عبارت “Dolby Vision” در کنار آن‌ها به نمایش در می آید تا تشخیص ویدیوهای با کیفیت آسان‌تر باشد.

ویدئوهای دالبی ویژن در vimeo
ویدئوهای دالبی ویژن در vimeo

البته همانطور که انتظار می‌رود، دستگاهی که برای پخش ویدئوهای دالبی ویژن استفاده می‌کنید نیز باید از این قابلیت پشتیبانی کنند. به علاوه، در حال حاضر وبسایت Vimeo در ابتدا تنها از دستگاه‌های اپل برای پخش این ویدئوها پشتیبانی می‌کند. آیفون ۸ و بالاتر و آیپد پرو نسل دوم به بعد در این لحظه قابلیت پخش ویدئوهای دالبی ویژن را از طریق بستر Vimeo دارند. البته اگر یک کامپیوتر مک با پشتیبانی از HDR یا حتی یک اپل تی وی 4K نیز داشته باشید، با اتصال این دستگاه‌ها به یک نمایشگر سازگار با Dolby Vision می‌توانید از این سطح بالای کیفیت تصاویر لذت ببرید.

متآسفانه در حال حاضر، حتی اگر دستگاهی با پشتیبانی از دالبی ویژن اما به غیر از محصولات اپل داشته باشید، قادر به پخش این ویدئوها نخواهید بود. در حقیقت این ویژگی ویمئو فعلا فقط بر روی سیستم‌عامل‌های iOS، tvOS و macOS عرضه شده است.

اما اگر شما و دوستانتان هم بیشتر ویدئوها را بر روی آیفون یا آیپد خود تماشا می‌کنید، از این به بعد می‌توانید فیلم‌های با کیفیت ضبط شده را به راحتی پست کنید تا دوستانتان هم از این کیفیت خارق‌العاده لذت ببرند. با نزدیک شدن به مراسم رونمایی از آیفون‌ ۱۳ و آغاز پشتیبانی از این فرمت به صورت آنلاین، به نظر می‌رسد این قابلیت جدید، محبوبیت ضبط و به اشتراک‌‌گذاری ویدئوهای Dolby Vision HDR را افزایش دهد.

منبع: theverge

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.