مسابقه بین‌المللی عکاسی هنری لنزکالچر (با امکان شرکت از ایران)

0 1,037

موسسه LensCulture هر سال یک مسابقه بین‌المللی عکاسی با عنوان Art Photography Awards برگزار می‌کند. این مسابقه بین‌المللی محدودیت خاصی ندارد و کافی‌ست عکس‌های شرکت‌کننده‌ها خلاقیت هنری یا دیدگاهی منحصربه‌فردی داشته باشند. آثار همه برنده‌های مسابقه در نمایشگاهی در شهر نیویورک به‌نمایش در خواهند آمد، شامل پوشش خبری گسترده خواهند شد، به فعال‌ها و خریداران بزرگ حوزه عکاسی معرفی و البته شامل دریافت جایزه نقدی نیز می‌شوند. در سال‌های گذشته آثار برنده‌ها و فینالیست‌ها در کشورهای دیگر هم به‌نمایش گذاشته شده‌اند و علاوه بر این، برای همیشه در بخش گالری آنلاین لنزکالچر ثبت می‌شوند. شرکت‌کننده‌ها تا تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ فرصت دارند آثار خود را ارائه بدهند.
شرکت‌کننده‌ها می‌توانند در سه بخش تک‌عکس، پنج عکسِ تکی یا مجموعه ده‌عکسی شرکت کنند. شرکت در بخش تک‌عکس رایگان است، اما شرکت در بخش پنج عکسِ تکی ۳۵ دلار و مجموعه ده‌عکسی ۴۵ دلار هزینه دارد. البته عکس‌های مجموعه ده‌عکسی باید از نظر زیبایی‌شناسی یا موضوعی با هم مرتبط باشند. به‌محض این‌که اثر خود را برای لنزکالچر ارسال کنید، دبیرهای این موسسه آثار را بررسی می‌کنند و آثار منتخب اولیه در بخش گالری صفحه مسابقه به‌نمایش گذاشته می‌شوند. بعد از آن، هیئت ژوری شروع به بررسی و انتخاب فینالیست‌ها و بعد هم برنده‌ها می‌کنند.
برای ورود به صفحه اصلی این مسابقه بین‌المللی عکاسی روی این لینک کلیک کنید. بعد از این کار، بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید (تک‌عکس، پنج عکسِ تکی یا مجموعه‌عکس)، سپس مشخصات خود را برای ساخت حساب کاربری وارد کنید و دکمه Continue را در قسمت بالا سمت راست بزنید، در مرحله بعد هم عکس یا عکس‌های خود را آپلود کنید و سپس با ورود مشخصات (کشور ایران را انتخاب کنید)، می‌توانید به مرحله آخر برسید. در صفحه مسابقه یک گالری هست که مرتب به‌روز می‌شود و برگزیده‌های اولیه در این گالری به‌نمایش در می‌آیند (این عکس‌ها فینالیست نیستند). بنابراین اگه زودتر در مسابقه شرکت کنید، شانس دیده شدن شما بیشتر می‌شود. عکس‌های برگزیده اولیه یا همان عکس‌هایی را که موفق به ورود به مسابقه شده‌اند، می‌توانید در بخش Competition Gallery در این صفحه ببینید.

خرید تجهیزات عکاسی - مسابقه بین‌المللی عکاسی

مزایای شرکت در مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر

• نمایش مستقل آثار در لنزکالچر
آثار برنده‌های مقام اول، دوم و سوم بخش مجموعه‌عکس در سایت LensCulture به‌طور اختصاصی به‌نمایش در می‌آیند. این وب‌سایت در حوزه عکاسی اعتبار زیادی دارد و ترافیک و رنکینگ بالایی در موتورهای جست‌وجو دارد، بنابراین با حضور در گالری این وب‌سایت به تعداد زیادی مخاطب در سرتاسر جهان دسترسی خواهید داشت.
• نمایش در جشنواره‌های عکس جهانی
آثار برگزیده در رویدادها و جشنواره‌ها در نقاط مختلف دنیا به‌نمایش در خواهند آمد. در سال‌های گذشته، برندگان، فینالیست‌ها و برگزیدگان هیئت ژوری در جشنواره‌هایی در آمریکا، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، هلند، استرالیا، مالزی، مجارستان، صربستان و کشورهای دیگر به‌نمایش در آمدند.
• حسن‌شهرت در میان افراد بانفوذ حوزه و متخصصان
اگر هیئت ژوری اثر شما را به‌شکل ویژه‌ای امتیازگذاری کنند، اثرتان در LensCulture Discoveries قرار می‌گیرد که شامل فهرست رده‌بالای عکاسان لنزکالچر می‌شود. لنزکالچر این فهرست را در اختیار سردبیرهای نشریات، موسسه‌های انتشارات کتاب، گالری‌داران، گردانندگان جشنواره‌ها، مدیران هنری، کیوریتورها و ناشران دیجیتال می‌گذارد.
• نمایش دائمی در گالری آنلان لنزکالچر
لنزکالچر به یکی از منابع اصلی کشف استعدادهای جدید در عکاسی در سرتاسر دنیا تبدیل شده‌است. آثار همه برندگان و فینالیست‌های این مسابقه به‌طور دائمی در نمایشگاه آنلاین لنزکالچر به‌نمایش گذاشته خواهند شد.
• حضور در رسانه‌های بین‌المللی
رسانه‌های مختلفی در سرتاسر دنیا مسابقه لنزکالچر را پوشش می‌دهند. این پوشش بیشتر اوقات به وایرال شدن آثار منجر می‌شود. در گذشته برندگان، فینالیست‌ها و آثار انتخاب‌شده برای شرکت در مسابقه در رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی، گاردین، واشنگتن‌پست، وایس، تایمز لندن، هافینگتن‌پست، اشپیگل، The British Journal of Photography و تلگراف مطرح شده‌اند.
• جوایز نقدی مسابقه
جوایز نقدی این مسابقه بین‌المللی عکاسی در دو بخش به برندگان اهدا می‌شود:
بخش مجموعه‌عکس:
– نفر اول: ۳٬۰۰۰ دلار
– نفر دوم: ۲٬۰۰۰ دلار
– نفر سوم: ۱٬۰۰۰ دلار
بخش تک‌عکس:
– نفر اول: ۲٬۰۰۰ دلار
– نفر دوم: ۱٬۰۰۰ دلار
– نفر سوم: ۵۰۰ دلار
برای مشاهده برندگان دوره قبل مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر روی این لینک کلیک کنید.

مزایای همه افرادی که موفق به ورود به رقابت می‌شوند:

مزایا برندگان منتخب هیئت ژوری ۲۵ فینالیست منتخب سردبیر همه افرادی که موفق به ورود به رقابت شده‌اند
جایزه نقدی        
شرکت در نمایشگاه نیویورک        
نمایش مستقل در لنزکالچر        
نمایش به افراد بانفوذ لنزکالچر    
نمایش در نمایشگاه‌های بین‌المللی    
حضور در پوشش خبری جهانی    
نمایش به ۳ میلیون مخاطب جهانی  
حساب کاربری لنزکالچر
فرصت حضور در فهرست عکاس‌های رده‌بالای لنزکالچر (LensCulture Discoveries)
به‌اشتراک گذاری اثر با جامعه جهانی عکاس‌ها
فرصت دیده شدن سریع توسط مخاطبان (در گالری صفحه اصلی)
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.