برشی از بهترین‌ عکس‌های معماری از دیدگاه مجله Hasselblad Masters

0 205

در این پست با بهترین عکس‌های معماری برگزیده مجله Hasselblad Masters سال ۲۰۲۱  را مشاهده خواهید کرد. عکاس برگزیده این دوره از مجله هاسلبلاد در بخش معماری آقای Albert Voss است. آلبرت واس یک عکاس اهل کشور آلمان است و به‌صورت تمام‌ وقت در حیطه عکاسی از بناها فعالیت می‌کند. در این سری از عکس‌های این عکاس، فریم‌هایی چشم‌نواز از برخی بناها در کشور اتریش ثبت شده است.

برای ثبت بهترین عکس‌های معماری یا لحظاتی که در آن‌ها، محیط و فرم در تعامل هستند، عکاس این تصاویر،‌ آقای Voss در ابتدا برای یافت ترکیب‌بندی دلخواه به جستجوی مکانی برای قرار دادن سه‌پایه خود، گذرانده است. بعد از پیدا کردن مکان مناسب برای قرار دادن سه‌پایه و ترکیب‌بندی دلخواه، عکاس برای فرا رسیدن لحظه‌ای مناسب منتظر مانده است. عامل ایجاد لحظه مناسب در بعضی از عکس‌ها، عبور فردی در فریم و در برخی دیگر، تابش پرتویی نور که طرحی پویا ایجاد می‌کند یا بالا آمدن کهکشان راه شیری در بالای کادر است.

سری عکس‌های معماری مدرن آلپ این عکاس، شامل ۱۵ فریم از بناهایی در اتریش، ایتالیا و سوییس است. این سری از عکس‌های Albert Voss برنده جایزه بهترین عکس‌های معماری مجله هاسلبلاد مسترز سال ۲۰۲۱ شده است.

منبع www.hasselblad.com
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.