پتنت جدید اپل نشان‌دهنده طراحی یک ماژول دوربین، مجهز به پریسکوپ لرزشگیردار است

0 1,677

می‌توان گفت که اپل از آخرین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند است که این تکنولوژی را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه می‌کند، ولی سیاست اپل در مورد تکنولوژی‌های جدید در تلفن‌های همراه همیشه اینطور بوده است که تا زمان اثبات امادگی آن تکنولوژی‌ها برای استفاده و مقبولیت فناوری‌های جدید توسط مردم، دست نگاه دارد.
آخرین مثال این امر طرح جدید ماژول دوربین همراه با پریسکوپ است که ممکن است در آیفون‌های جدید وجود داشته باشد. دوربین پریسکوپ دار به دوربین‌هایی گفته می‌شود که زاویه تابش نور به سنسور در آن‌ها به وسیله اضافه شدن یک آینه که در زاویه ۴۵ درجه قرار داده می‌شود تغییر می‌کند و در نتیجه این امر و قرار گرفتن عدسی‌های لنز و سنسور و یا گروهی از آن‌ها در امتداد طول ماژول دوربین به صورت افقی، ضخامت آن کاهش پیدا می‌کند.


طرح دوربین جدید اپل در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ با شماره ۱۱.۰۹۲.۷۷۳ در کشور آمریکا به ثبت رسیده است ولی خبر ثبت این طرح در تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۲۱ منتشر شده است. در توضیحات این ابتکار جدید اپل آمده است که ماژول دوربینی که بر طبق این طرح ساخته می‌شود، احتمالا دارای یک و یا چند المان به صورت افقی و پشت هم در چیدمان اپتیکال لنزهای جدید خواهد بود. همچنین بعضی از ورژن‌های گوشی‌هایی که در آینده از اپل عرضه خواهند شد، ممکن است دارای موتور ویس کویل (VCM) و یا سیستم تعلیق خاصی برای فوکوس خودکار و/یا تثبیت کننده تصویر اپتیکال باشند.
این طرح اولین اختراع اپل در حیطه دوربین‌های پریسکوپ دار نیست و طرح دیگری نیز با همین طراحی ولی با جزئیات بیشتر یک ماه پیش منتشر شده است.


شرکت‌های دیگر تولید کننده ماند سامسونگ، هواوی، شیامی و سایر برند‌ها از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. اما اپل ترجیح داده تا این تکنولوژی امتحان خود را پس بدهد و اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۳ در گوشی‌های هوشمند خود از این تکنولوژی استفاده نخواهد کرد. با این حال با وجود طرح‌ها و ابتکاراتی که اپل در این حیطه به ثبت رسانده است می‌توان حدس زد که این شرکت در اندیشه فراتر رفتن از بزرگنمایی پنج برابری موجود در گوشی‌ آیفون ۱۲ پرو مکس است.

منبع: DPReview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.