خانواده گلکسی S22 سامسونگ معرفی شد؛ قلم به سری اس آمد!

0 2,279

شرکت سامسونگ امشب گوشی‌های جدید سری S22 را با نام‌های Galaxy S22، Galaxy S22 Plus و Galaxy S22 Ultra معرفیی کرد. تمام این مدل‌ها از امروز و یا به عبارت دیگر نهم ماه فوریه سال ۲۰۲۲ قابل پیش‌خرید هستند. قیمت دلاری نسخه S22 از ۸۰۰ دلار، S22 Plus از ۱۰۰۰ دلار و S22 Ultra از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

خانواده S22 سامسونگ
خانواده S22 سامسونگ

هر سه مدل رونمایی شده دارای ساختار شیشه‌ای و فلزی و همچنین پردازشگر (Snapdragon 8 Gen 1) یکسانی هستند. همچنین نرخ بازسازی تصویر نیز تمام این گوشی‌ها از ۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر و دوربین سلفی آن‌ها نیز وضوح ۴۰ مگاپیکسلی دارد. ورژن S22 اندازه کوچکتری نسبت به دو گوشی دیگر دارد و مجهز به یک نمایشگر آمولد ۶.۱ اینچی است. نسخه‌ پلاس نیز دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی و نمایشگر نسخه الترا نیز ابعادی ۶.۸ اینچی دارد. وزن این سه گوشی هم به ترتیب ۱۶۸، ۱۹۶ و ۲۲۹ گرم است که نسبت به اندازه آن‌ها می‌توان گفت که وزن پایینی دارند.

می‌توان گفت که نسخه S22 با S22 Plus فرق چندان زیادی با هم ندارند. هر دوی این گوشی‌ها پردازشگر و ماژول دوربین یکسانی دارند. این دو گوشی در قسمت پشتی خود دارای سه دوربین که شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید و یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌-فتو هستند. اما نسخه Ultra سری Galaxy S22 در پشت قاب خود دارای چهار دوربین است که این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دو لنز تله‌-فتو و یک لنز الترا واید می‌شوند.

به‌روزرسانی‌هایی که ذکر شدند را شاید نتوان به عنوان تغییراتی بزرگ حساب آورد. اما قابلیت‌های شبیه به گوشی‌های سری نت نسخه الترا، حساب این نسخه را از سایر مدل‌های سری S22 جدا کرده و این نسخه را به یک گوشی کاملا بالا رده تبدیل کرده است. برای اولین بار است که یک گوشی سری S سامسونگ مانند سری Note به همراه قلم هوشمند استایلوس عرضه شده است و همچنین در بدنه گوشی نیز شیاری برای قرار دادن این قلم هوشمند قرار گرفته است. کسانی که در سال گذشته گوشی Galaxy S21 Ultra را تهیه کردند برای داشتن قلم هوشمند استایلوس باید آن را به صورت جداگانه تهیه می‌کردند و همچنین گوشی نسل قبلی جای مخصوص قرار دادن قلم هم در بدنه خود نداشت.

اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا

گوشی Galaxy S22 Ultra همچنین تنها گوشی در این سری با قابلیت Ultra-Wide Band است. این قابلیت یک تکنولوژی جدید در امواج رادیویی است که به کمک آن می‌توان وسایل هوشمند گم شده را پیدا کرد و همچنین می‌توان با کمک این فناوری از گوشی به عنوان یک سوئیچ یدکی در خودروهای هوشمند استفاده کرد.

در جدول زیر اطلاعات کاملی از جزئیات این سه گوشی در اختیار شما خوانندگان گرامی گذاشته‌ایم.

Galaxy S22Galaxy S22 PlusGalaxy S22 Ultra
اندازه نمایشگر و رزولوشن۶.۱ اینچ AMOLED; FHD+ (1,080×2,340 pixels)۶.۶ اینچ AMOLED 2X FHD+ (1,080×2,340 pixels)۶.۸ اینچ AMOLED (1,440×3,088 pixels)
چگالی پیکسلTBCTBCTBC
ابعاد۷۰.۶×۱۴۶×۷.۶ میلی‌متر۷۵.۸×۱۵۷.۴×۷.۶ میلی‌متر۷۷.۹×۱۶۳.۳×۸.۹ میلی‌متر
وزن۱۶۸ گرم۱۹۶ گرم۲۲۹ گرم
سیستم عاملاندروید ۱۲اندروید ۱۲اندروید ۱۲
دوربین‌ پشتیلنز ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فتولنز ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فتولنز ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید و دو لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فتو
دوربین سلفی۴۰ مگاپیکسل۴۰ مگاپیکسل۴۰ مگاپیکسل
فیلم‌برداری4K4K4K
پردازشگرSnapdragon 8 gen 1Snapdragon 8 gen 1Snapdragon 8 gen 1
حافظه داخلی/ رمدو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم‌های ۸ گیگابایتیدو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رم‌های ۸ گیگابایتینسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگ رم، نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایتی با ۱۲ گیگ رم
باتری و شارژر۳۷۰۰ میلی‌ آمپر با قابلیت شارژ با سیم ۲۵ واتی۴۵۰۰ میلی‌ آمپر با قابلیت شارژ با سیم ۴۵ واتی۵۰۰۰ میلی‌آمپر با قابلیت شارژ با سیم ۴۵ واتی
سنسور اثر انگشتروی نمایشگرروی نمایشگرروی نمایشگر
پورتUSB-CUSB-CUSB-C
خروجی هدفون ۳.۵ میلی‌مترینداردنداردندارد
  قابلیت‌های ویژه5G (mmw/Sub6، شارژ باسیم ۲۵ واتی، شارژ وایرلس ۱۵ واتی، زوم اپتیکال ۳ برابری و اسپیس زوم ۳۰ برابری5G (mmw/Sub6)، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، شارژ باسیم ۴۵ واتی، شارژ وایرلس ۱۵ واتی،  زوم اپتیکال ۳ برابری و اسپیس زوم ۳۰ برابری5G (mmw/Sub6)، قلم هوشمند، زوم اپتیکال ۱۰ برابری، اسپیس زوم ۱۰۰ برابری، شارژ ۴۷ واتی، باند فوق عریض (UWB)
محدوده قیمت دلاری۸۰۰ دلار۱۰۰۰ دلار۱۲۰۰ دلار
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.