احتمال معرفی یک دوربین APS-C از سری EOS R کانن در سال ۲۰۲۱

0 1,474

ماه‌هاست که شایعاتی در مورد معرفی یک دوربین APS-C از سری R دوربین‌های کانن به گوش می‌رسد. شایعاتی که عده‌ای آن‌ها را رد کرده و عده دیگری تأییدشان کرده‌اند؛ اما سرانجام یک منبع قابل‌اطمینان تائید کرده که این دوربین کانن، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

این گزارش توسط سایت Canon Rumors منتشر شده که ماه‌هاست به دنبال کسب اطمینان از معرفی این دوربین بوده است. به گفته CR، به‌طورقطع یک دوربین با حسگر APS-C و مانت RF در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد که این امر احتمالاً در نیمه دوم آن سال اتفاق بیافتد، هرچند که لنزی با مانت اختصاصی RF-S برای استفاده در کنار این دوربین وجود نخواهد داشت که باید منتظر معرفی این لنزهای نیز باشیم.

در این گزارش آمده است که دوربینی که معرفی خواهد شد از کوچک‌ترین عضو خانواده EOS R یعنی کانن EOS RP نیز کوچک‌تر خواهد بود و کاربران هدف آن، عکاسان ورزشی و فیلم‌برداران خواهد بود. این بدان معناست که باید انتظار عکاسی پیاپی با سرعت بالا و نیز فیلم‌برداری با فریم‌ریت‌های سریع را از آن داشته باشیم. همچنین CR تائید کرده که در این دوربین از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel AF II استفاده خواهد شد.

درواقع می‌توان این‌طور گفت که آنچه انتظار خواهیم داشت، یک نسخه بدون آینه از دوربین کانن 7D است. معرفی این دوربین همچنین برنامه کانن برای جدا نگاه‌داشتن سری EOS M و EOS R را نیز مشخص‌تر می‌کند؛ این یعنی معرفی دوربین‌های پیشرفته APS-C در سری R و سایر دوربین‌ها در رده‌های پایین‌تر در سری M.

در حال حاضر این تمامی اطلاعاتی است که در دسترس قرار دارند و آنچه مشخص است آن است که حداقل ۸ ماه تا معرفی دوربین زمان باقی‌مانده است؛ همچنین مشخصات فنی دقیق‌تر این دوربین نیز احتمالاً در سال آینده میلادی منتشر شوند.

منبع: PetaPixel

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.