ستاره های دنباله دار در دنیای عکاسی

0 1,226

عکاسی هنری است که خیلی سریع جای خود را در دل بسیاری از افراد باز می‌کند. بسیاری از نامداران حرفه‌های دیگر، گوشه چشمی به این هنر داشته‌اند و در برخی از موارد اسم و رسمی نیز برای خود دست و پا کرد‌ه‌اند. در این پست برخی از ستارگان سینما، نوازندگان، خوانندگان و هنرپیشگان معروف را معرفی می‌کنیم که به عنوان عکاس نیز بسیار موفق و فعال بوده‌اند. بسیاری از این ستارگان را به خوش‌چهره بودن و ثروت فراوان می‌شناسیم. ولی این همه‌ی آن چیزی نیست شما از آن‌ها می‌دانید. همچون ستاره‌های دنباله‌دار هر از گاهی در آسمان یک حرفه می‌درخشند. افرادی که در این پست با آن‌ها باز آشنا خواهید شد، این جسارت را در خود یافته‌اند تا هنر خود را نه تنها در جلوی لنز، بلکه در پشت آن نیز به بوته‌ی آزمایش گذاشته و تصویر‌ساز شوند.

1. برد پیت

شماره اول و برجسته‌ترین چهره‌ی این لیست، هنرپیشه‌ی خوش‌چهره برد پیت است. برد پیت یکی از حرفه‌ای ترین افراد در این زمینه بوده و یک عکاس بالفطره است. تصاویر تهیه شده توسط او از آنجلینا جولی که در مجله W منتشر شد، تبحر او در زمینه‌ی عکاسی را به خوبی نشان می‌دهد.

brad-pitt, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

2. آرون ایکهارت

یا همان هاروی دنت در فیلم شوالیه‌ی تاریکی – بتمن. یکی از علاقه‌مندان به عکاسی است که در زمینه عکاسی تبلیغاتی از جواهرات نیز فعال بوده است.

Aaron-Eckhart, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

3. ویگو مورتنسن

هنرپیشه‌ای که خیلی او را از سری فیلم‌های ارباب حلقه‌‌ها می‌شناسند. او یکی از عکاسان خیلی جدی بوده و تابه حال کتب متعددی در زمینه‌ی عکاسی به چاپ رسانده است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به Coincidence of Memory، Singlanquance، ,Lingerو The Horse is God اشاره کرد.

Viggo-Mortensen, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

4. جف بریجس

جف بریجس هنرپیشه آمریکایی و برنده جایزه اسکار و یکی دیگر از علاقه‌مندان دیگر و مشهور عکاسی است. عکاسی در صحنه‌های فیلم‌برداری یکی خصیصه‌های منحصربه‌فرد اوست. برای مشاهده کارهای او می‌توانید به وب‌سایت شخصی او مراجعه کنید.

Jeff-Bridges, True-Grit, Cover, Photography

5. استنلی کوبریک

یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین چهره‌های این لیست، بی‌شک کارگردان صاحب سبک و برجسته آمریکایی استنلی کوبریک است. اگرچه اکثر افراد او را به عنوان کارگردان سینمایی می‌شناسد، ولی در حقیقت او حرفه خود را از عکاسی برای مجله Look آغاز کرد و برخی از تصاویر مشهور آن زمان توسط او به ثبت رسید.

Stanley-Kubrick, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

6. هلنا کریستنسن

بعضی‌ها هر طرف لنز که باشند، موفق خواهند بود. این خانم مصداق این حرف است. مدل دانمارکی که بعداَ تصمیم گرفت سری نیز به پشت دوربین بزند و اینقدر این کار را خوب انجام داد که تصاویر تهیه شده توسط او در مجلات مد ELLE و Marie Claire چاپ شد.

Helena-Christensen, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

7. جینا لولوبریجیدا

هنرپیشه زن سال‌های گذشته هالیوود، که در کنار نقش‌های رومانتیک به عنوان خبرنگار و عکاس نیز فعالیت داشت. تصاویر پرتره جالبی از هنری کیسینجر و پل نیومن توسط او تهیه شده است. او حتی از رهبر سابق کوبا – فیدل کاسترو – نیز عکس و گزارش تهیه کرده است.

8. لو رید

یکی از برجسته‌ترین نوازندگان دنیای موسیقی و نوازنده گروه Velvet Underground که ماه اکتبر گذشته درگذشت. او در زمینه عکاسی نیز فعال بود و کتاب‌های Romanticism و Emotions in Action اثر اوست.

Lou-Reed, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

9. جیمز فرانکو

ستاره سینما آمریکا که تقریباَ فیلم‌های سینمایی از حضور او اشباع است. او از زمانی که دانش‌آموز دبیرستان بود، در فیلم‌های هالیوود به ایفای نقش می‌پرداخت. بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، نقاشی و البته عکاسی از حرفه‌های این بازیگر پرکار هالیوود است.

James-Franco, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

10. تیرا بنکس

مدل و مجری تلویزیونی که به خوبی می‌تواند با نور و سایه تصاویری چشم‌نواز ثبت کند. او به عنوان عکاس دارای استعدادی ذاتی است.

 

 

 

 

 

 

 

11. اندی سامرز

او نوازنده گیتار گروه پلیس و یکی از تواناترین نوازندگان حال حاضر است. او عکاسی را به عنوان همتایی تصویری از موسیقی که همیشه در ذهن او است، می‌داند. از او نمایشگاه‌های مختلفی در زمینه عکاسی برپا شده و همچنین کتاب‌هایی نظیر Throb و Desire Walks the Streets به چاپ رسیده است.

Andy-Summers, celebrities, photographers, photography, arts, celebrities-who-became-photographers, famous

12. نورمن ری‌دوس

چهره مشهور سریال The Walking Dead مانند بیش‌تر افراد این لیست، دارای ذوقی ذاتی برای عکاسی است. مجموعه کار‌های او در کتاب The Sun’s Coming Up … Like a Big Bald Head به چاپ رسیده است.

Norman-Reedus, Like-A-Big-Bald-Head, The-Walking-Dead,

13. برایان آدامز

خواننده خوش صدای کانادایی که بسیاری از آهنگ‌های او برای همیشه باقی خواهند ماند. او یک عکاس حرفه‌ای دنیای مد است. با این وجود در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز فعال بوده و کتاب عکاس‌های او در تقبیح فجایع جنگی با نام Wounded: The Legacy of War نیز به چاپ رسیده است.

Bryan Adams Hamburg MG 0631 flickr.jpg

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.