مشکل سنسور دی‌۶۰۰؟

5 1,459

به روبه‌راه کردن و به سروشکل پرداختن سرسری خودرو می‌گفتند «جمع‌کردن». اشکالاتی که در بعضی محصولات پدید می‌آید هم این‌قدر عجیب است که به نظر می‌آید در مرحله تولید آن‌ها را «جمع‌کرده‌اند».

سال‌ها از انتقادهای پی‌درپی‌ به خاک‌گیر بودن کانن ۵دی گذشته است. صاحبان فعلی یا سابق این دوربین می‌دانند که سنسور آن آهنربای گرد و غبار است. حالا بعد از چند سال، سنسور نیکون دی۶۰۰ نیز ظاهرا مشکل مشابهی دارد. سایت دی‌پریویو به نقل از عکاسی شدت قضیه را منعکس کرده، جالب این جاست که شرکت نیکون همچنان در بارهء این مشکل ساکت است.

شاید پاسخ غیر رسمی این باشد: «دوهزار می‌دهید و دوربین فول‌فریم اس‌ال‌آر می‌گیرید، بیش‌تر از این توقع داشتید؟!».

5 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    ظاهرا دوربین های جدی بیش از پیش دارای مشکل هستند … به نظر میرسد دوربین دی ۸۰۰ نیکون هم در فوکوس مشکل داشته باشد و …. نظر شما چیست؟

  2. کامران چیذری می‌گوید

    باید نیکون دی 800 در فوکوس مشکل جدی ندارد. اگر 51 نقطه فوکوس را به 3 ناحیه مرکزی، ناحیه راست و ناحیه چپ تقسیم کنیم که هر یک تقریبا 15 تا 17 نقطه را پوشش می دهند. در نقاط مرکزی فوکوس بسیار دقیق عمل می کند. این امر در مورد نقاط فوکوس ناحیه راست هم بسیار خوب عمل می کنند مگر در شرایط بسیار کم نور.
    مشکل در نقاط فوکوس ناحیه چپ است که گاه فوکوس دقیق انجام نمی دهند. من در سایتهای مختلف مسئله رو دنبال کردم چون این دوربین رو دارم … اخبار حاکی از ارائه یه firmware جدید در 3 ماهه اول سال 2013 … امیدوارم که با این firmware مشکل به اصطلاح Left Focusing Points هم برطرف بشه.

  3. بابک می‌گوید

    ظاهراً هنوز تکلیف این داستان D600 مشخص نشده ! آخرش نفهمیدیم که این مسئله آیا یه ترفند تجاری برای خراب کردن نام نیکون بوده یا واقعاً یه ایراد اساسی هست . نکته اینجا است که من خیلی پیگیری این مسئله رو کردم و زیاد در موردش توی اینترنت سرچ کردم و نکته ی جالب اینجا است که اکثر مقالات ، مرجعشون همون ویدئوی مشهوری است که اون آقای عکاس توی یوتیوب منتشر کرده بود ! و تقریباً بجز ایشون ، دیگه مورد خاصی در مورد این ایراد دیده نشده . حالا دیگه از اینجا به بعد خبر ندارم که آیا این به ظاهر ایراد از طرف شرکت نیکون رفع شده یا نه . اگر کسی از دوستان در این مورد اطلاعات کامل تری داره ، توی این بخش ما ها رو هم در جریان بذاره . پیگیری این مسئله برام جالبه .

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      در قسمت مقدمه‌ی مطلب زیر، پاراگراف سوم و چهارم به مشکل غبار و روغن روی حسگر دی600 اختصاص داده شده‌اند.
      http://www.dpreview.com/previews/nikon-d610/

  4. […] یک تفاوت [تقریباً] همه‌چیز را خلاصه می‌کند. داستان کثیف‌شدن سریع حسگر D600 را یادتان هست؟ گویا بررسی‌های نیکون نشان داده که این […]

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.