سقوط امن با DJI DropSafe

0 1,724

یکی از مشکلات در کار با پهپادها، سقوط آن‌ها به دلایل مانند تمام شدن شارژ باتری، از دست رفتن سیگنال ارتباطی یا نواقص فنی دیگر است. در مورد پهپادهای حرفه‌ای‌تر مانند S1000 یا S900، قیمت‌های پهپاد + گیمبال + دوربین + لنز و سایر لوازم جانبی سر به ده‌ها میلیون تومان خواهد زد. بنابراین خیلی راحت می‌توانید تصور کنید که سقوط از ارتفاع بالا بر روی سطح زمین، چه خسارت هنگفت را متوجه مصرف‌کنندگان این ابزار می‌کند. برای به حداقل رساندن ضرر ناشی از این نوع سوانح، شرکت DJI یک محصول جدید بنام DropSafe را ارائه کرده است. در ادامه با طرز عملکرد و واکنش این محصول کارا بیش‌تر آشنا خواهید شد.

dropsafe_led
محصول DropSafe درواقع یک سیستم چتر نجات هوشمند است که با واکنش به‌موقع می‌تواند سرعت سقوط را کاهش دهد. این محصول در کم‌تر از نیم ثانیه وارد عمل شده و حداقل ارتفاع لازم برای عملکرد آن 6 متر است. وزن آن کم‌تر از 550 گرم بوده و مقدار بار ناچیزی را به پهپاد تحمیل می‌کند. یکی از مهم‌ترین خصایص این محصول، قابل‌استفاده مجدد است. می‌توانید بعد از عملکرد، چتر باز شده را دوباره جمع کرده و مجدداً از آن استفاده کنید.

dji-dropsafe DJI-Drop-safe-deployment-1024x253
محصول DropSafe می‌تواند به صورت خودکار یا با کنترل از راه دور فعال شود. برای جلوگیری از عملکرد ناخواسته DropSafe، محصول دارای دو مکانیزم الکترونیکی و مکانیکی است. در مکانیزم الکترونیکی، از علمکرد DropSafe تا 9 ثانیه پس از روشن کردن پهپاد جلوگیری می‌شود. در مکانیزم مکانیکی، یک سوزن جهت جلوگیری از تماس دکمه‌های DropSafe با اجزاء دیگر پرواز تعبیه‌شده است. لازم است قبل پرواز این سوزن ایمنی را برداشته و پس از پرواز آن را مجدداً قرار داد.
Untitled
همچنین برای اطمینان از عملکرد درست و به موقع DropSafe در حین پرواز، چراغ نشانه‌گر LED بر روی بدنه این محصول وجود دارد. زمانی که این چراغ به رنگ سبز بدرخشد، معنی و مفهوم آن این است که تمام سیستم‌های به‌درستی بررسی‌شده و DropSafe آماده است.

LED

محصول DropSafe با پهپادهای S1000+، S1000 و S900 و سیستم‌های کنترل پرواز A2 کاملاً سازگار است. همچنین می‌توانید از آن بر روی پهپادهایی که با دو کنترل از راه دور هدایت می‌شوند، استفاده کنید. در زیر ویدئویی از طرز عملکرد این محصول می‌بینید.

همان‌طور که در ابتدای این ویدئو نوشته‌شده است، شرکت DJI هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های احتمالی وارده به تجهیزات شما در هنگام سقوط و استفاده از DropSafe به عهده نمی‌گیرد. محصول DropSafe لزوماً تنها سرعت سقوط را کم کرده و شدت ضربه در هنگام برخورد با زمین می‌کاهد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.