دوربین گیمبال‌دار اسمو پاکت ۳ در یک نگاه

0 883

اسمو پاکت ۳، نسخه جدیدی از سری دوربین‌های گیمبال‌دار کمپانی DJI است که ویژگی‌های جدیدی مانند ابعاد جمع‌وجور (به‌قدری که می‌توان آن را در جیب حمل کرد)، استفاده از سنسور ۱ اینچی و نمایشگر ۲ اینچی با امکان تنظیم حالت قرارگیری را در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است.

همراه با اسمو پاکت ۳، یک کابل Type-C PD و یک کاور محافظ عرضه شده است. همچنین در پک Creator Combo با اختلاف قیمت ۱۵۰ دلاری، اسمو پاکت ۳ همراه با کابل Type-C، فرستنده میکروفون DJI Mic 2، بادگیر میکروفون، DJI Mic 2 Clip Magnet، دستگیره همراه با باتری داخلی، سه‌پایه کوچک و کیف حمل عرضه شده است.

سنسور اسمو پاکت ۳

اسمو پاکت ۳ مجهز به دوربینی با سنسور Type 1 CMOS است که روی یک گیمبال با سه محور سوار شده است. این محصول توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین این محصول مجهز به لنزی با فاصله کانونی معادل ۲۰ میلی‌متری و گشودگی دیافراگم ثابت f/2 است. همراه با این دوربین گیمبال‌دار می‌توان عکس‌هایی با وضوح ۹.۴ مگاپیکسلی و ویدیو‌هایی با حداکثر رزولوشن 4K ضبط کرد.

با توجه به قابلیت‌های فوق، اسمو پاکت ۳ قادر است در بعضی از موقعیت‌ها با دوربین ZV-1F رقابت کند، البته با این مزیت که این محصول به یک گیمبال سه‌محوره برای تصویربرداری بدون لرزش و روان مجهز شده است. نسل پیشین این محصول، یعنی اسمو پاکت ۲ که سه سال پیش عرضه شد، مجهز به سنسوری بسیار کوچک‌تر (Type 1/1.7) و قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است. لازم به ذکر است که پروفایل‌های رنگ اختصاصی 10bit D-Log-M و 10bit HLG به اسمو پاکت ۳ اضافه شده‌اند.

دوربین اسمو پاکت ۳

نمایشگر Osmo Pocket 3

اسمو پاکت ۳ مجهز به نمایشگر ۲ اینچی لمسی و تمام‌رنگی است که به‌طور کامل از طیف رنگ P3 پشتیبانی می‌کند. به‌موجب امکان چرخش نمایشگر این محصول، می‌توان آن را برای تصویربرداری به‌صورت افقی و عمودی تنظیم کرد. نمایشگر نسخه پیشین این محصول، ابعادی بسیار کوچک‌تر داشت و فاقد قابلیت تنظیم قرارگیری در حالت‌های افقی و عمودی بود. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که نسخه سوم دوربین گیمبال‌دار اسمو پاکت، مزیت بزرگی هم برای تصویربرداری سینماتیک و هم برای تصویربرداری به‌صورت عمودی جهت نمایش در فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند دارد.  از طریق نمایشگر هوشمند اسمو پاکت ۳ به اکثر قابلیت‌های این محصول دسترسی دارید. همچنین با فشار دادن یک دکمه می‌توانید حالت قرارگیری دوربین را تغییر دهید.

نمایشگر Osmo Pocket 3

قابلیت‌های کنترلی اسمو پاکت ۳

روی این دوربین گیمبال‌دار یک جوی‌استیک ۵ بعدی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به تغییر بزرگنمایی، پنینگ، تیلت و تغییر حالت قرارگیری دوربین بپردازید. در سمت راست این جوی‌استیک، دکمه روشن و خاموش کردن وجود دارد که امکان شروع یا قطع فیلم‌برداری و ثبت عکس نیز با استفاده از آن وجود دارد.

اسمو پاکت ۳ انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری ۱۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی داخلی تأمین می‌کند که می‌توان آن را در مدت ۱۶ دقیقه به مقدار ۸۰ درصد و در مدت ۳۲ دقیقه به‌صورت کامل شارژ کرد. با شارژ کامل باتری این محصول، امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه تا ۱۱۶ دقیقه و با رزولوشن 1080p و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه تا ۱۶۰ دقیقه مهیا خواهد بود. ظرفیت باتری این محصول در مقایسه با نسل قبلی، تغییر چشم‌گیری داشته است. ظرفیت باتری اسمو پاکت ۲، برابر با ۸۷۵ میلی‌آمپر ساعت است که امکان فیلم‌برداری تا ۱۴۰ دقیقه با رزولوشن 1080p و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه را در اختیار می‌گذارد.

دکمه‌های کنترلی اسمو پاکت ۳

اپلیکیشن‌های DJI Mimo و LightCut

همانند Osmo Pocket 2، نسخه جدید این محصول نیز عملکرد هماهنگی را با اپلیکیشن DJI Mimo در اختیار می‌گذارد. می‌توان از طریق منوی تنظیمات، حالت عکاسی یا فیلم‌برداری را برای استفاده از اسمو پاکت ۳ انتخاب کرد. آیکونی بالای دکمه رکورد وجود دارد که می‌توان از طریق آن، حالت دوربین را در حالت‌های عمودی و افقی یا جهت قرارگیری آن را تنظیم کرد.

حالت‌های تصویربرداری خلاقانه‌ای ازجمله حالت موشن‌لپس که تایم‌لپسی متحرک در اختیار می‌گذارد و SpinShot که امکان حرکت ۱۸۰ درجه‌ای با یک دست را مهیا کرده، در اسمو پاکت ۳ وجود دارند.

به‌منظور ویرایش و اشتراک‌گذاری ویدیوها در فضای مجازی، می‌توانید از اپلیکیشن DJI LightCut استفاده کنید. این اپلیکیشن که قالب‌های پیش‌فرض آماده‌ای دارد، قابلیت ویرایش سریع ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی را به همراه دارد.

اپلیکیشن DJI Mimo

میکروفون

کمپانی DJI در باندل Creatpr Combo گیمبال دوربین‌دار پاکت ۳ برای مبحث صدابرداری جدیت قابل‌توجهی در نظر گرفته است. همراه این پکیج، همانند میکروفون‌های بی‌سیمی که این کمپانی به‌صورت جداگانه به‌ فروش می‌رساند، یک عدد میکروفون با ۸ گیگابایت حافظه داخلی که قادر است اصوات دریافتی را به‌طور مستقیم به پاکت ۳ ارسال کند، وجود دارد. کاربران می‌توانند در صدابرداری با این پکیج، دو حالت دریافت صدا به‌صورت تنها توسط میکروفون (DJI Mic 2) یا دریافت صدای استریو با ادغام صدای دریافتی توسط میکروفون DJI Mic 2 و پاکت ۳ را انتخاب کنند. به ادعای کمپانی DJI، فرستنده Mic 2 قادر است با هر بار شارژ، انرژی موردنیاز برای ۶ ساعت کار را در اختیار بگذارد.

میکروفون DJI Mic

لوازم جانبی اسمو پاکت ۳

برای اسمو پاکت ۳ لوازم جانبی مختلفی ازجمله یک دستگیره (گریپ باتری) با باتری ۹۵۰ میلی‌آمپر ساعتی که دوام باتری دستگاه را افزایش می‌دهد، عرضه شده است. این دستگاه دارای شیار مانت یک‌چهارم اینچی برای اتصال آن به سه‌پایه است. همچنین می‌توان از طریق پورت USB-C موجود روی دستگاه برای اتصال تجهیزات صدابرداری، استفاده کرد.

کمپانی DJI همچنین یک لنز واید برای دستیابی به زاویه دید ۱۰۸ درجه‌ای و فیلتر Black Mist برای مدیریت پدیده فلر در هایلایت تصاویر ضبط‌شده برای پاکت ۳ عرضه کرده است. از دیگر لوازم جانبی عرضه‌شده برای این محصول، می‌توان به کیت فیلترهای ND که شامل فیلترهای ND16، ND64 و ND256 می‌شوند و کیف محافظ مخصوص، اشاره کرد.

پاکت ۳ همراه با سه‌پایه و گریپ باتری

منبع Dpreview
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.