بیش از 1000 شرکت مرتبط با درون‌ها در آمریکا به ثبت رسیده است

0 1,047

001

روز به روز درون‌ها محبوب‌تر می‌شوند و در راستای علاقه مردم به این ابزار‌های دوست داشتنی، شرکت‌های بیشتری نیز وارد این صنعت می‌شوند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. از آنجایی که معمولا کشور آمریکا محل مناسبی برای شکل‌گیری و فعالیت بسیاری از شرکت‌ها بشمار می‌رود، پس دور از انتظار نیست که شرکت‌‌های زیادی در این زمینه نیز شروع به فعالیت کنند. اما آمار و ارقام جالبی در مورد تعداد این شرکت‌ها ارائه شده که کمی دور از انتظار است. طبق گفته‌های FAA بیش از 1000 شرکت مرتبط با درون‌ها، مدارک خود را در این سازمان ثبت کرده و به‌طور قانونی مشغول فعالیت هستند و پرنده‌های خود را در آسمان این کشور به پرواز درمی‌آورند. سازمان هوانوردی ایالات متحده (FAA) ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد که شرایط را برای فعالیت این شرکت‌ها تسهیل کرده است.


drone
به‌نظر می‌رسد که سخت‌گیری‌های این سازمان درخصوص اعطای مجوز‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های مرتبط با درون‌ها، دیگر مانند سابق نیست. برای مثال در ماه ژوئن سال گذشته، یک شرکت هوایی در آلاسکا توانست موافقت FAA را درخصوص استفاده از درون‌ها در فیلم‌های هالیوودی بدست آورد. البته فعالیت این شرکت به همینجا محدود نشده و برای خبرگذاری CNN نیز از درون‌های این شرکت استفاده می‌شود.

در ماه مارس سال جاری نیز، FAA تغییراتی را درمورد قوانین مرتبط با اعطای جواز‌ فعالیت درون‌ها در بند معافیت 333 بوجود آورد. اساسا این تغییرات باعث شد تا یکسری محدودیت‌ها از این بند حذف شود. شرکت‌هایی که قبلا از طریق بند معافیت 333 مجوز فعالیت گرفته بودند، فعالیت‌شان توسط FAA کنترل می‌شد و با محدودیت‌های خاصی روبرو بودند. اما اکنون پس از تغییرات صورت‌گرفته، معیار‌های مشخصی درنظر گرفته‌ شده که با رعایت آن‌ها، جواز پرواز در محدوده مجاز معین‌شده را خواهند داشت.

X100S-DSCF0127

بنظر می‌آید که این تغییرات صورت‌گرفته در مورد بند معافیت 333 باعث‌شده تا شرکت‌های زیادی از آن استقبال کرده و با فعالیت بیشتر، به پیشرفت این حوزه کمک کنند. تا جایی که طبق اعلام سازمان هوانوردی ایالات متحده، اکنون 1008 شرکت از طریق بند معافیت 333 جواز فعالیت گرفته‌اند. بیشتر آن‌ها شرکت‌هایی هستند که برای عکاسی هوایی و حتی امورات کشاورزی از درون‌ها استفاده می‌کنند. اما طبق گفته‌های FAA شرکت‌هایی هم هستند که استفاده‌های مفیدتری از درون‌ها می‌کنند. مانند بررسی سیم‌کشی‌ها و سیستم توزیع انرژی در برج‌ها، و یا بررسی وضعیت سلامت راه‌آهن و پل‌ها.

این شرکت‌ها با کسب جواز از طریق بند معافیت 333، اکنون می‌توانند در آسمان سراسر آمریکا – بجز فرودگاه‌ها، محوطه ساختمان کاخ سفید و سایر مناطق امنیتی – با درون‌های خود پرواز کنند. البته شرایط دیگری هم هست که شرکت‌ها موظف به رعایت آن‌ها هستند. مثلا نباید درون‌ها را از ارتفاع 60 متری بالاتر برد و باید فقط در طول روز با آن‌ها پرواز کرد. همچنین وزن پرنده‌ها نباید از 24 کیلوگرم بیشتر باشد و نباید از دید خارج نشوند.

چند روز پیش مطلبی را درمورد قوانین استفاده از درون‌ها در ایران به اطلاع‌تان رساندیم. اگر با درون‌ها پرواز می‌کنید حتما آن مطلب را با دقت مطالعه کرده و اخبار بعدی را نیز پیگیری فرمایید. اگر هم از علاقه‌مندان به این حوزه هستید، شاید خواندن آن مطلب برایتان جالب باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.