GFX 50S؛ رونمایی فوجی از اولین دوربین قطع متوسط دیجیتال خود

0 1,315

فوجی فیلم از اولین دوربین قطع متوسط دیجیتال خود رونمایی کرد. دقایقی پیش این شرکت ژاپنی در کنفرانس خبری نمایشگاه Photokina 2016 اولین دوربین دیجیتال خود موسوم به GFX 50S را معرفی کرد. اگر چه که فوجی حرف اول را در تولید فیلم های عکاسی ‌می‌زند ولی باید منتظر بود و دید که بازگشت آن به نولید دوربین‌های قطع متوسط موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

این دوربین با برخورداری از یک حسگر سی‌ـماس 51.4 مگاپیکسلی مجهز می‌باشد و این همان چیزی است که در پنتاکس 645Z و هسلبلاد XQD قابل مشاهده است. این Mirorless قطع متوسط بر اساس گفته مهندسین فوجی نمونه بزرگتر شده X-T2 است و به سنسوری ۴ برابر بزرگتر از آنچه که این کمپانی در دوربین های سری x به کار گرفته، مجهز است. نکته قابل توجه این است که پیکسل‌های این دوربین با الگوی انحصاری فوجی یعنی X-Trans فیلتر بندی نشده‌اند و از الگوی فیلتر بندی رنگی Bayer استفاده شده است. البته این به این معناست که نباید از تصویر پایانی ثبت شده توسط GFX انتظار کیفیتی معادل با سنسورهای X-Trans داشت ولی تبدیل و ثبت تصاویر با فرمت RAW بسیار سریع تر انجام خواهد گرفت.

fuji-medium-format

این دوربین برای لنزهای با مانت جدید G طراحی شده است بنابراین در ادامه باید شاهد رونمایی  لنزهای جدیدی از جانب فوجی در Photokina 2016 باشیم. در ضمن GFX 50S از یک منظره‌یاب نیز بهره می‌گیرد که قابلیت چرخش در زاویه‌های مختلف را دارد.

برای خبرهای بیشتر از Photokina 2016 با پیکسل همراه باشید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.