راز نقاط سبز رنگ نیکون چیست؟

0 2,876

روی اغلب دوربین‌های نیکون دو نقطه سبز رنگ می‌بینید که در نگاه اول به نظر می‌رسد هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند. این دو نقطه معمولاً زیر دکمه‌هایی قرار دارند که هر کدام ممکن است عملکرد مخصوص به خودشان را داشته باشند و با زدن آن‌ها می‌بینید که اتفاق خاصی نمی‌افتد. ممکن است شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که دوست دارید سر از راز این نقاط سبزرنگ درآورید. این نقطه‌ها به شما می‌گویند که چطور می‌توانید دوربین‌تان را به حالت کارخانه بازگردانید یا اصطلاحاً چطور دوربین‌تان را ریست کنید. با ما در پیکسل همراه باشید تا به شما بگوییم چطور این کار را انجام دهید.

این قابلیت را می‌توانید روی اینترنت با نام “Two Button reset” (ریست دو دکمه‌ای) جستجو کنید. استفاده از آن نیز  بسیار ساده‌ست. کافیست هر زمان که تنظیمات دوربین‌تان به هم ریخت یا احساس کردید که چیزی را روی آن تغییر داده‌اید که می‌خواهید به حالت اول برگردد، این دو دکمه را به صورت همزمان، به مدت دو ثانیه نگه دارید تا تمامی تنظیمات دوربین ریست شوند. دقت داشته باشید که با این کار تمامی گزینه‌های دوربین، حتی تاریخ و ساعت و اطلاعات کپی‌رایت دارنده دوربین نیز به حالت کارخانه بازمی‌گردند.

nikond5screen

این دو دکمه در هر دوربینی ممکن است متفاوت باشند. به عنوان مثال در دوربین پرچمدار جدید نیکون D5، این دو نقطه در پشت بدنه و مربوط به دکمه‌های Release Mode  و  White Balance هستند. برای دیدن لیست کاملی از نقاط سبز‌رنگ روی بدنه‌های نیکون می‌توانید این صفحه از وب‌سایت نیکون را ببینید. البته تعداد کمی از دوربین‌های نیکون مانند D3000 و D3100 نیز این نقاط سبز رنگ را ندارند که برای ریست کرد آن‌ها باید از منوی دوربین استفاده کنید.

آیا شما هم قبلا از این دکمه‌ها استفاده می‌کردید یا با آن آشنا بودید؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.