Hero5 در مقابل Hero4

0 1,895

طبق اخبار منتشر شده به تازگی از اکشن‌کمرای جدید GoPro رونمایی شد که می‌توانید از اینجا آن را دنبال کنید؛ اما این دوربین چه تفاوت‌هایی با نمونه قبلی یعنی Hero 4 که دو سال پیش به بازار عرضه شد، دارد؟ آیا کسانی که Hero 4 را در اختیار دارند باید به فکر ارتقای آن باشند؟ چه تغییراتی در اکشن کمرای جدید GoPro صورت گرفته و چه قابلیت‌هایی دارد؟ در ادامه سعی شده است که به تمامی سؤالات فوق پاسخ داده شود.

سه تغییر عمده

در خیلی از زمینه‌ها Hero 5 مشابه Hero 4 است و تفاوت زیادی قابل مشاهده نیست. ولی پیشرفت‌های مهمی هم بر روی این دوربین صورت گرفته است. اولین تفاوت این است که Hero 5 توانایی تحمل فشار آب را تا ارتفاع ۱۰ متر دارد این در حالی است که Hero 4 بدون کیس محافظ در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی نداشت. ازآنجا که دوربین‌های GoPro دائماً در معرض آب قرار می‌گیرند این ویژگی به تنهایی می‌تواند دلیل قانع کننده برای ارتقای Hero 4 باشد.

دومین تفاوت قابل توجه Hero 5 با نمونه قبلی خود سیستم لرزشگیر آن است. سیستم لرزشگیر اپتیکی Hero 5 تصویر را به صورت خیره کننده پایدار و ثابت به ثبت می‌رساند؛ بنابراین نباید دیگر شاهد تصاویری پر از لرزش و تکان‌های نامطلوب از دوربین‌های GoPro باشیم.

[styled_table]

 gopro_chdhx_501_hero5_black_1274419  1411996086000_img_427342
GoPro Hero 5 Black GoPro Hero 4 Black
رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل
کیفیت ویدئو 4k/30fps 4k/30fps
لنز واید با لرزشگیر اپتیکی واید
باتری ۱۲۲۰ میلی آمپر ساعت ۱۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت
مقاومت  در برابرنفوذ آب و ضربه در برابر ضربه و نفوذ آب(به همراه کیس محافظ)
حافظه Micro Sd تا ۱۲۸ گیگابایت Micro Sd تا ۱۲۸ گیگابایت

[/styled_table]
سومین تغییر، ساده‌تر شدن عملکرد دوربین و کنترل راحت‌تر آن است. Hero 5 در کمترین زمان ممکن بعد از روشن شدن آماده فیلم‌برداری می‌شود تا لحظات حساس را بتوان در لحظه ضبط کرد. در ضمن دوربین جدید GoPro به یک صفحه نمایشگر ۲ اینچی نیز مجهز است که توسط آن می‌توان تصاویر ضبط شده را مرور کرد. Hero 5 Black اوایل اکتبر ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد و شما می‌توانید آن را از پیکسل تهیه کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.