لایکا سه لنز واید سری M خود را به‌روزرسانی کرد

0 1,340

شرکت آلمانی لایکا سه لنز واید سری M خود را به‌روزرسانی کرد. طبق ادعای این شرکت، لنزهای جدید هم از نظر عملکرد و کارایی و هم از نظر طراحی بهبودهای قابل توجهی داشته‌اند. به این ترتیب می‌توان اطمینان داشت که عکس‌های ثبت شده با آن‌ها از کیفیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند.

این سه لنز مدل‌های Leica Summicron-M 35mm F2 ASPH، Lecia Summicron-M 28mm F2 ASPH و Lecia Elmarit-M 28mm F2.8 ASPH نام دارند که در حقیقت هر کدام نسخه جدید مدل پیشین خود بشمار می‌روند و قرار است به عنوان جایگزین آن‌ها ایفای نقش کنند. مانند تمام محصولات لایکا، در ساخت این لنزها نیز از مواد بسیار مرغوب و یاکیفیتی بهره گرفته شده که ثبات عملکرد و دوام بالای آن‌ها را در پی دارد. لازم به ذکر است که هر سه لنز جدید از لنز هود و درپوش فلزی برخوردار هستند که جایگزین درپوش‌های پلاستیکی شده است. علاوه بر این دارای یک رینگ می‌باشند که در مواقع عدم استفاده از هود، روی مانت آن‌ را می‌پوشاند.

leicahoods

شرکت Leica در مورد تغییرات صورت گرفته در بخش اپتیکی این لنزها به شکل واضح حرفی به میان نیاورده و فقط به افزایش شارپنس آن‌ها اشاره داشته است. همچنین می‌دانیم که مدل ۳۵ میلی‌متری Summicron از دیافراگم ۱۱ تیغه‌ای بهره می‌برد و این در حالی است که مدل‌های پیشین این لنز به ترتیب دارای دیافراگم ۷، ۸ و ۱۰ تیغه‌ای بودند. لایکا در مورد لنزهای ۲۸ میلی‌متری جدید نیز اذعان داشته که کنترل اعوجاج‌های منحنی در این‌ لنزها به شکل قابل توجهی بهبود داشته و ضمناً به لطف ثبت کاملاً فلت و مسطح عکس‌ها، شاهد افزایش دقت به ویژه در گوشه‌های تصویر خواهیم بود.

باید اشاره شود که لنزهای جدید لایکا بین دو تا سه هفته دیگر به بازار عرضه خواهد شد و قیمت هر مدل به شرح زیر می‌باشد:

Leica Elmarit-M 28mm F2.8 ASPH : £1,650

Leica Summicron-M 28mm F2 ASPH : £2,975

Leica Summicron-M 35mm F2 ASPH : £2,250

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.