انعطاف‌پذیری به سبک Lensbaby

3 1,175

lens-baby-spark-1006اگر اهل ورزش یوگا باشید، حتماً از داشتن انعطاف‌پذیری لذت می‌برید. حالا نوبت دوربین DSLR شما است تا مزه این انعطاف‌پذیری را بچشد.

شرکت Lensbaby لنز جدیدی باقابلیت تیلت و از همه مهم‌تر باقیمتی نازل (89$) برای دوربین‌های DSLR ارائه کرده است. این لنز (Lensbaby Spark) ارزان قیمت به‌راحتی به دوربین DSLR شما متصل می‌شود و تجربه لذت بخشی از عکاسی را به شما اعطا می‌کند.

برای فوکوس کردن با این لنز لازم نیست حلقه مربوط به فوکوس را بچرخانید، چراکه اصلاً حلقه‌ای وجود ندارد.در عوض مقداری آن را ماساژ دهید! تمام مراحل فوکوس از بیرون کشیدن و به داخل هل دادن لنز شروع می‌شود. با به بیرون کشیدن و به جلو هل دادن لنز، فاصله کانونی تنظیم‌شده و سپس می‌توانید با تیلت کردن لنز، نقطه یا صفحه فوکوس دلخواه را تعیین کنید. محوشدگی زیبای پس‌زمینه (بوکه) و تارشدگی رویایی خلق‌شده با این لنز، جلوه‌ای نوین به تصاویر می‌بخشد.

نمونه عکس های گرفته شده با Lensbaby Spark
نمونه عکس های گرفته شده با Lensbaby Spark

این لنز با ماونت F نیکون و ماونت EF کانن سازگار است و ازآنجاکه به CPU دوربین شما متصل نمی‌شود، هیچ ارتباط الکترونیکی بین این لنز و دوربین برقرار نشده و دقیقاً به همین دلیل تمام مراحل فوکوس و تنظیم این لنز به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

دیافراگم این لنز f/5.6 ثابت و فاصله کانونی آن 50 میلی‌متر است. محدوده فوکوس آن از 33 سانتی‌متر تا بی‌نهایت است.

3 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    خیلی جالب بود ولی به نظر میرسه که کار کردن با اون کار سختی باشه !

    1. مهیار می‌گوید

      اتفاقا بسیااااار آسونه دوست عزیز

      1. مهیار می‌گوید

        کمی ، فقط کمی حوصله و دقت میخاد چون فوکس و اپچر دستی هستن

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.