نگاهی به سورپرایز ال‌جی؛ LG 360 VR

0 1,291

ال‌اجی امروز در کنار پرچم‌دار اسمارت‌فون‌های خود از محصول جذاب دیگری رونمایی کرد که برای همگان یک سورپرایز ویژه بشمار می‌رفت. این شرکت کره‌ای با معرفی LG 360 VR به طور رسمی به بازار واقعیت‌ مجازی ورود کرده و رقابت خود با فعالان این حوزه یعنی آکیلس، سامسونگ، سونی و اچ‌تی‌سی را آغاز نمود. در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به هدست واقعیت مجازی LG بیاندازیم.

LG VR 1

هدست واقعیت مجازی LG 360 VR به شکل محسوسی از رقیب مستقیم خود یعنی Samsung Gear VR باریک‌تر و ظریف‌تر است و با وزن 117 گرمی خود تنها 1/3 هدست سامسونگ وزن دارد. این محصول که به نوعی تکمیل‌کننده ویژگی‌های سرگرمی‌بخش LG G5 بشمار می‌رود از طریق طریق درگاه USB Type-C به این گوشی متصل می‌شود و نیازی نیست که مانند هدست‌های مشابه گوشی خود را داخل آن قرار داد. داخل LG 360 VR یک نمایشگر 1.88 اینچی با رزولوشن تصویر 720p تعبیه شده که تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ی 639ppi را پیش چشمان کاربر قرار می‌دهد.

مدیر برنامه‌ریزی توسعه این هدست، طراحی LG 360 VR را ستوده و به شدت از طراحی رقبای آن انتقاد کرده است. وی اذعان دارد که واقعیت مجازی همان اتفاق بزرگ گم‌شده‌ای است که برای تحول بازار بدان نیازمندیم ولی شرکت‌های سازنده هدست‌های مبتنی بر این فناوری از طراحی ظاهری معقول آن غافل بوده و با تولید محصولات این چنینی احتمالا لذت بهره‌گیری از تجربه جدید VR را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

LG VR

فعلا از قیمت، زمان عرضه و از همه مهم‌تر عملکرد LG 360 VR اطلاعات دقیقی در دست نیست. تنها می‌دانیم که با یک هدست ظریف و سبک طرف هستیم که برای استفاده نیازی به قرار دادن گوشی در داخل آن وجود ندارد. مسئله‌ای که شک و شبهه ایجاد می‌کند دقیقا همین است چرا که ال‌جی به جای تعریف و تمجید از عملکرد و خلق تجربه لذت‌بخش برای کاربران خود بیشتر از طراحی ظاهری LG 360 VR سخن گفته و باید منتظر ماند تا غول هدست‌های واقعیت مجازی یعنی Oculus Rift از راه برسد و آن‌گاه قضاوت کنیم که کدام دستگاه می‌تواند نماینده مناسب‌تری برای این تجربه جدید و نوظهور باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.