دوستان LG G5 هم از راه رسیدند

0 1,356

همان‌طور که در وبلاگ پیکسل خواندید LG گوشی تلفن جدید G5 خودش را در نمایشگاه MWC2016 معرفی کرده و امکانات فوق‌العاده‌ای را به تلفن‌های همراه آورده است. اما این گوشی جدید، تنها وسیله‌ای نیست که LG روی آن کار کرده است. همراه با G5 چند وسیله جانبی دیگر نیز معرفی شده است که احتمالاً برای عکاسان و فیلم‌برداران به اندازه خود گوشی تلفن LG G5 جذابیت دارد. خود LG درباره این تجهیزات جانبی می‌گوید: این‌ها فقط یک سری اکسسوری نیستند، این‌ها “دوستان” همدیگرند!

این تعبیر چندان هم بیراه نیست. LG با به کار بردن این عبارت می‌خواهد نشان دهد که چطور می‌تواند قابلیت‌های تلفن‌های همراهش را با این تجهیزات بدون دردسر‌های معمول تجهیزات جانبی افزایش دهد. بدون جانب‌داری باید بگوییم این تجهیزات واقعاً جالب هستند. اولین هدست واقعیت مجازی LG اگرچه به پای هدست‌های واقعیت مجازی رده بالا نمی‌رسد، اما بسیار سبک ساخته شده و کاربرد آن بسیار ساده است، و ضمناً ارتباط تنگاتنگی با گوشی G5 این شرکت دارد.

6f9a1485-1

نکته مهم درباره این هدست واقعیت مجازی این است که قابل تا کردن است و تنها 113 گرم وزن دارد. در واقع برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی معمول، این هدست نیازی به قرار دادن گوشی در داخل آن ندارد. در واقع کافیست که گوشی‌تان را از طریق کابل USB Type-C به هدست متصل کنید تا از نمایشگر 1.88-inch IPS خود آن که دارای رزولوشن بالای 639ppi است استفاده کنید. البته هر آنچه که روی هدست واقعیت مجازی گوگل می‌توانید استفاده کنید، روی این هدست نیز قابل استفاده است و از این لحاظ محدودیتی برای گوشی‌های متفاوت با برند LG ایجاد نمی‌کند.

ضمناً این هدست می‌تواند هد آنچه که اما دوست دیگر G5 یعنی LG 360 Cam گرفته می‌شود را نیز نمایش دهد. بله دوست دیگر LG یک دوربین 360 درجه است. بالاخره LG نیز وارد دنیای تجهیزات تصویر‌برداری سه‌بعدی شد.

6f9a1562-1

دوربین 360 Cam این شرکت دارای دو دوربین 13 مگاپیکسلی است که می‌توانند ویدئو‌های سه بعدی را روی حافظه 4 گیگابایتی خود دوربین ذخیره کنند. مشخص نیست چرا LG از چنین حافظه کم ظرفیتی برای این دوربین استفاده کرده است و به احتمال زیاد برای کاربردهای حرفه‌ای نیاز به استفاده از حافظه‌های میکرو SD خواهید داشت. همچنین در دوربین‌های سه‌بعدی یکی از مشکلات معمول، مربوط به صدابرداری تجهیزات است. LG در این دوربین از سه میکروفون استفاده کرده است تا بتواند صدای سه بعدی 5.1 Surround را با ویدئوی 2K هماهنگ کند. این دوربین بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی با گوشی G5 هماهنگ و سینک می‌شود. از آنجا که وب‌سایت اشتراک ویدئوی Youtube امکان آپلود ویدئو‌های 360 درجه را فراهم کرده است، به راحتی می‌توانید از طریق گوشی LG G5 ویدئو‌های این دوربین را مستقیماً روی Youtube آپلود کنید.

اما شاید عجیب‌ترین وسیله از میان این دوستان رباط چرخنده یا Rolling Bot این شرکت است. این رباط چرخنده که تقریباً شبیه به یک توپ بولینگ است، می‌تواند به صورت ریموت، از راه دور توسط گوشی کنترل شود و با چرخش و رفتن به جاهای مختلف منزلتان از آنجا فیلم و عکس بگیرد. به عنوان مثال می‌توانید آن را جلوی حیوان خانگی‌تان بیندازید و از بازی کردن آن فیلم و عکس بگیرید.

6f9a1582-1

مهم‌ترین استفاده این توپ شاید برای کسانی است که مثلاً کودکشان را در منزل گذاشته‌اند یا وقتی در مسافرت هستند می‌خواهند ببینند که آیا همه‌چیز در خانه‌شان در امن و امان است یا خیر. این توپ می‌تواند از طریق اتصال بی‌سیم WiFi ویدئو‌هایی در حال نمایش را به صورت زنده روی تلفن همراه G5 پخش کند. بنابراین می‌توانید مثلاً در هنگام سفر از داخل قطار، ببینید که در منزلتان چه می‌گذرد. یکی از طراحی‌های جالب برای این رباط این است که می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که کسی نتواند آن را بدزدد. نرم‌افزار داخل ربات می‌تواند نزدیک شدن انسان‌ها را تشخیص بدهد و در صورتی که شخصی که به آن نزدیک می‌شود، گوشی G5 تنظیم شده با آن را همراه نداشته باشد، این توپ به سرعت در جهت مخالف نزدیک حرکت شخص دور می‌شود.

قیمت این تجهیزات هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً همزمان با عرضه G5 وارد بازار خواهند شد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.