محصول جدید Light؛ دوربینی با ۱۶ لنز

0 1,437

اگر دوربین‌های کامپکت معمولی موجود در بازار را مثل آدم‌های عادی در نظر بگیریم، محصول جدید Light یک مریخی عجیب و غریب به حساب می‌آید. کمپانی آمریکایی Light در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده‌ بود که مشغول کار بر روی دوربینی است که از ۱۶ لنز مختلف برای تصویربرداری استفاده می‌کند؛ حالا به تازگی از نسخه اولیه یا پروتوتایپ این دوربین رونمایی شده و نمونه عکس‌های آن به نمایش درآمده است.

دوربین جدید Light، لایت ۱۶ نام دارد، این دوربین با استفاده از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و به کارگیری از ۱۶ لنز، می‌تواند با ترکیب تصویر، عکسی با رزولوشن ۵۲ مگاپیکسل را به ثبت برساند. با توجه به حجم بالای تصاویر ذخیره شده لایت ۱۶ از کارت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار خواهد بود. همچنین این دوربین با قابلیت فیلم‌برداری در فواصل کانونی مختلف از ۲۸ تا ۱۵۰ زاویه دید‌های مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

هر چند طرحی که Light دو سال پیش در مورد آن صحبت می‌کرد کمی باورنکردنی و مسخره به نظر می‌رسید ولی این کمپانی اعلام کرده است که تا به امروز چیزی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار، خرج این طرح عجیب‌وغریب خود کرده است و در حال حاضر در حال فید‌بک گرفتن از نمونه‌های بتای این دوربین متفاوت اما خارق‌العاده هستند. به گفته مسئولین Light این دوربین در اواخر ۲۰۱۷ به تولید انبوه خواهد رسید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.