نقاشی با نور توسط درون‌ها

0 2,302

شرکت آلمانی Ascending Technologies سازنده درون‌، برای سال نوی میلادی پروژه جالبی را انجام داده است. این شرکت با انتشار عکس‌های زیبایی که با سرعت‌های خیلی کند در نور کم گرفته می‌شود، نوعی Light Painting هوایی را توسط درون‌های خودش به ثبت رسانده که تابه‌حال در زمینه پروژه‌های “نقاشی با نور” سابقه نداشته است. هر کدام از این عکس‌ها توسط درون‌هایی با مسیر برنامه‌ریزی شده بسیار دقیقی در آسمان شب گرفته شده است که دقت بالای آن‌ها اعجاب‌انگیز است.

این تصاویر توسط یک نسخه تغییریافته از درون  AscTec Falcon 8گرفته شده که این شرکت یک LED روی آن نصب کرده و این درون را توسط نرم‌افزار مخصوص این مدل به نام AscTec Navigator کنترل کرده است. برای عکس‌برداری هر کدام از این فریم‌ها، شاتر دوربین به مدت طولانی (در برخی از تصاویر به مدت 10 دقیقه) باز مانده و این درون روی مسیر از قبل برنامه‌ریزی شده در آسمان به حرکت درآمده است.

waypoints

برای اینکه ببینید این پروژه چطور انجام شده است می‌توانید این ویدئو را تماشا کنید:

نکته جالب اینکه خود این ویدئو‌ها توسط دوربین A7S II گرفته شده و برای نمایش مسیر حرکت درون‌ها، از جلوه‌های تصویری استفاده شده است.

AT_Wallpaper_Drone-Light-Painting-by-Ascending-Technologies_Santa-Claus-Reindeer-Sleigh_02

این تصویر که بابانوئل‌ را همراه سورتمه نشان می‌دهد از 391 نقطه پرواز جداگانه و زمان نوردهی 10 دقیقه به دست آمده است.

AT_press-images_Drone-Light-Painting-by-Ascending-Technologies_Present

این تصویر جعبه هدیه کریسمس نیز از 68 نقطه پرواز و 5 دقیقه نوردهی به دست آمده است. رنگ نورهای LED از راه دور تغییر کرده است.

AT_press-images_Drone-Light-Painting-by-Ascending-Technologies_Snowflake

این دانه برفی نیز از 85 نقطه پرواز و زمان نوردهی 7 دقیقه به دست آمده است.

 

جدای از زیبایی فوق‌العاده این تصاویر، تکنیک‌های پروازی و قدرت فوق‌العاده این نرم‌افزار برای کنترل درون بسیار قابل توجه است. برخی از این تصاویر را می‌توانید به صورت تصویر پس‌زمینه از این لینک دریافت کنید.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.