اپیزود 03: وارد کردن عکس‌ها به لایتروم از روی هارد دیسک

0 1,085

وارد کردن عکس‌ها به لایتروم از روی هارد دیسک ، شاید به عنوان یک استراتژی مستقیم و صحیح برای گرفتن نسخه پشتیبان از عکس‌ها به حساب نیاید. اما دلیل مهمی برای این کار وجود دارد. بسیاری از عکاسان هستند که همان روش کپی کردن و پشتیبان گیری عکس‌ها که از قبل انجام می‌دادند را بهتر می‌دانند و پیش از اینکه بخواهند از لایتروم استفاده کنند، آرشیو عکس‌های خودشان را روی هارد دیسک ایجاد کرده‌اند. مثلاً فرض کنیم که شما تا امروز از لایتروم استفاده نکردید و امروز که می‌خواهید عکس‌ها را به لایتروم اضافه کنید، احتمالاً پوشه‌های متعددی دارید که قبلاً آن‌ها را روی کامپیوتر یا هارد دیسک کامپیوتر خودتان ذخیره کردید. بنابراین، احتمالاً فقط نیاز دارید که عکس‌ها را از روی هارد دیسک کامپیوترتان به لایتروم “معرفی” کنید. در این حالت دیگر نیازی به کپی کردن عکس‌ها در جای جدیدی نیست. عکس‌ها در همان جای اولیه خودشان باقی می‌مانند و فقط لایتروم از این بعد باید به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

 

برخلاف روش قبلی که عکس‌ها را هنگام افزودن به لایتروم، می‌توانستیم به فرمت DNG هم تبدیل کنیم، در وارد کردن عکس‌ها به لایتروم از روی هارد دیسک ، دیگر نیازی به تغییر فرمت نیست. چون طبیعتاً اگر قرار بود که فرمت‌ عکس‌ها را تغییر دهید، خودتان قبلاً این کار را انجام می‌دادید. بنابراین وقتی عکس‌ها را با فرمت‌های مختلف، مانند فایل خام دوربین‌های کانن، نیکون، سونی و غیره و همچنین با فرمت‌های JPEG، TIFF و حتی فرمت‌های ویدئویی به لایتروم معرفی می‌کنید، این فرمت‌ها هیچ تغییری نمی‌کنند. خوشبختانه لایتروم می‌تواند با همه این فرمت‌ها کار کند و نیازی به تغییر آن‌ها ندارید.

نکته دیگری که درباره افزودن یا Add کردن فایل‌ها به لایتروم باید بدانید این است که این کار هرگز تکراری نخواهد بود. لایتروم همواره “می‌داند” که چه فایل‌هایی از یک پوشه را قبلاً شناسایی کرده است. بنابراین اگر پوشه‌ای را به لایتروم معرفی می‌کنید تا عکس‌های داخل آن به کاتالوگ لایتروم اضافه شود، اگر بعداً تعدادی عکس دیگر را خودتان از روی کارت حافظه به آن پوشه کپی کنید و از لایتروم بخواهید که آن پوشه را دوباره بررسی کند، تنها عکس‌هایی که به پوشه اضافه شده‌اند در پنجره ورودی لایتروم علامت می‌خورند و فقط همان‌ها به کاتالوگ اضافه می‌شوند. بنابراین دیگر شما فایل‌های قبلی را به صورت تکراری در آن پوشه مشاهده نخواهید کرد. با این توضیح به سراغ ویدئوی “وارد کردن عکس‌ها به لایتروم از روی هارد دیسک” می‌رویم.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر درباره وارد کردن عکس‌ها به لایتروم از روی هارد دیسک سوالی دارید در بخش کامنت‌ها بپرسید. عکس بخیر

منبع: بلاگ دیج ایمیج

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.