لوییجی گیری، ایتالیایی‌ای که با عکس‌هایش شعر می‌سرود!

0 2,254

لوییجی گیری یکی از تأثیرگذارترین نام‌ها در عکاسی معاصر ایتالیا و شاید هم جهان به حساب می‌آید. او یکی از پیشگامان عکاسی رنگی در ایتالیاست. رنگ‌های کم‌رمق و فضاسازی‌هایی بین رویا و واقعیت در عکس‌های گیری، تصاویر بسیار آرامش‌بخش و جذابی را برای بیننده تداعی می‌کند. او در طول زندگی کوتاه خود با اسنپ شات‌های رنگی‌اش از چیزهای عادی و روزمره که با ترکیب‌بندی‌هایی ساده و بعضاً ناشیانه همراه شده بود به دنبال کشف قابلیت‌‌هایی تازه‌ای در رسانه عکاسی بود. چیزی که امروز می‌توانیم آن را عکاسی ایتالیایی بنامیم و تأثیرات عمیقش را در نسل‌های بعد از او جستجو کنیم. در ادامه به تماشای عکس‌های او می‌نشینم.

لوییجی گیری، عکاس، نویسنده و کیوریور فوق‌العاده‌ای بود که بعد از مرگش در سال ۱۹۹۲ به صورت گسترده شناخته شد. از او به‌عنوان مهم‌ترین عکاس قران ایتالیا یاد می‌کنند. موضوع عکس‌های گیری طیف وسیعی از سوژه‌ها را در بر می‌گیرد ولی اغلب عکس‌های او در منطقه اِمیلیا رومانیا در ایتالیا گرفته شده است. عکس‌های لوییجی معمولاً در فضای سرد و رنگ‌هایی کم‌رمق هستند. او طبیعت را در ترکیب‌بندی‌ای بسیار شبیه به نقاشی و با جست‌وجو و مطالعه عناصر روزمره در آن بازنمایی می‌کند. او عکس‌هایش را بر روی فیلم ۳۵ کداکروم ثبت می‌کرد و به سبک خاص خود بر روی کاغذ عکس ظاهر می‌کرد.

لوییجی گیری به صورت حرفه‌ای از ۳۰ سالگی شروع به عکاسی کرد و فعالیت او تا زمان مرگش تنها ۱۹ سال طول کشید. لوییجی گیری بعد از مرگش بدهی بسیار زیادی را بر روی دست خانواده‌اش گذاشت، ولی رفته رفته، آثار او توسط بنیاد‌های هنری مختلف و یا قیمت‌های بسیار بالا به فروش رسید. در حال حاضر ساده‌ترین عکس‌های او در سایت آرتسی، چیزی در حدود ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.