آپدیت جدید کانن قابلیت‌های R3 را به دوربین‌های R5، R6 و 1DX III اضافه می‌کند

0 1,834

کانن از انتشار بروزرسانی جدیدی برای دوربین‌های Canon EOS R5، EOS R6 و EOS-1D X Mark III خبر داده که قابلیت‌های انحصاری دوربین EOS R3 را برای این دوربین‌ها ممکن می‌کند. این بروزرسانی نرم‌افزاری که نسخه v1.50 برای دوربی‌های بدون آینه R5 و R6 و نسخه v1.6 برای دوربین 1D X Mark III است از روز دوم دسامبر مصادف با ۱۱ آذر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دوربین‌هایی که این بروزرسانی جدید را دریافت می‌کنند تشخیص سوژه بهبود یافته‌ای خواهند داشت. برای دوربین‌های R5 و R6، قابلیت تشخیص هوشمند وسایل نقلیه و بدن انسان و و فوکوس خودکار بر روی آن‌ها فعال می‌شود. دوربین کانن مدل Canon EOS-1D X Mark III نیز به تشخیص دقیق سر افراد در ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد مجهز شده و این کار را حتی با وجود عینک اسکی به خوبی انجام می‌دهد.

قابلیت‌های جدید در دوربین‌های کانن R5 و R6


قابلیت‌های جدیدی که با بروزرسانی نرم‌افزاری این دو مدل در دسترس قرار می‌گیرند شامل تشخیص بهبود یافته سوژه‌ها مانند وسایل نقلیه، بدن انسان و چشم و صورت می‌شود تا وجود ماسک بر روی صورت نیز تداخلی در عملکرد فوکوس خودکار ایجاد نکند.

به لطف حالت White Capture Mode، تنظیم توازن سفیدی نیز به صورت دستی در زمان استفاده از نمایشگر ممکن شده و قابلیت EVF Smooth نیز نرخ فریم‌های پایین منظره‌یاب را در شرایط کم‌نور جبران می‌کند.
پشتیبانی از فوکوس دستی دائم برای لنز کانن مدل Canon RF 70-200mm F4L IS USM به این دوربین‌ها افزوده شده اما خود لنز نیز باید به صورت نرم‌افزاری بروزرسانی شود.

در نهایت دوربین کانن مدل Canon EOS R5 تنها مدلی است که امکان استفاده با لنز جدید فیش‌‌آی کانن مدل Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE را با این بروزرسانی نرم‌افزاری به دست می‌آورد.

قابلیت‌های جدید در دوربین کانن 1D X Mark III

مهم‌ترین قابلیتی که به دوربین Canon 1DX Mark III اضافه شده تشخیص سر ورزشکاران در زمان تصویربرداری ورزش‌های زمستانی است. در ورزش‌های اسکی و اسنوبرد ورزشکاران از عینک‌های مخصوص استفاده می‌کنند اما با این بروزرسانی، دوربین 1D X Mark III قابلیت تشخیص هوشمند سر ورزشکار و فوکوس خودکار بر روی آن را بدست می‌آورد. تنظیمات انتقال اطلاعات در بستر FTP نیز به صورت پیشرفض بر روی غیرفعال تنظیم می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

منبع: DigitalCameraWorld

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.