فینالیست‌ها و برنده‌های مسابقه عکاسی از طبیعت Nature inFocus اعلام شدند

0 1,287

در تاریخ ۲۲ نوامبر برنده‌‎ها و نایب‌قهرمانان این مسابقه از طریق پخش زنده در یوتیوب اعلام شدند. بیشتر از ۲۰۰۰ عکاس از ۴۰ کشور دنیا در این مسابقه شرکت کرده بودند که روی‌هم نزدیک به ۱۸۰۰۰ عکس را برای شرکت در این مسابقه فرستاده بودند. این مسابقه هرساله در قسمت‌های مختلفی مانند عکاسی خلاقانه از طبیعت، پرتره حیوانات و قسمت‌های دیگری برگزار می‌شود.

برنده جایزه بهترین پرتره از حیوانات: محمد مراد

عنوان عکس: چراغ‌های شهر

مکان: کویت

توضیحات تصویر: عکاس بیش از دو ماه به مشاهده و عکاسی از رفتار روباه‌های قرمز عربی در کویت پرداخته است. به گفته عکاس در شروع این دوره دوماهه مشاهده و عکاسی روباه‌ها از او می‌ترسیدند ولی باگذشت زمان به حضور او عادت کردند و احساس راحتی می‌کردند.

نایب‌قهرمان جایزه بهترین پرتره از حیوانات:  پانوس لاسکاراکیس

عنوان عکس: جشن پادشاه

مکان: دلتای اوکاوانگو- بوتسوانا

توضیحات تصویر: در بازدید از دلتای اوکاوانگو، عکاس شانس این را داشته است که جشن شکار شیرها بعد از شکار بوفالوها را تماشا کند. شب بعد از این اتفاق ۳۰ کفتار تلاش بر این داشتند که شکار را دست شیرها بدزدند.

نایب قهرمان دوم بهترین پرتره از حیوانات: لاکشیتنا کاروناراتنا

عنوان عکس: از بینی حساب کن

مکان: کنیا- پارک ملی ماسای مارا

توضیحات: پرنده روی صورت بوفالو نشسته است و از حشراتی که بر روی بینی بوفالو می‌نشینند، تغذیه می‌کند، همچنین بوفالو نیز از نیش حشرات در امان می‌ماند. این همزیستی هم برای پرنده و هم برای بوفالو سودمند است.

برنده بهترین عکس زیستگاه حیوانات: لاکشیتا کاروناراتنا

عنوان عکس: پادشاه در حال استراحت

مکان: زیست کره پروانه شهریار، مکزیک

توضیحات: صدها پروانه بر روی دختی در مرکز مکزیک در حال استراحت هستند. تاج بلند درخت در آب‌وهوای سرد کوهستانی مثل پتویی عمل می‌کند و دما در زیر تاج درخت نه خیلی سرد می‌شود و نه خیلی گرم، همین موضوع موجب بقای این پروانه‌ها شده است.

نایب قهرمان بهترین عکس زیستگاه حیوانات: دیویا دواراکنات

عنوان عکس: خرسی در میان درختان

مکان: کاناتاکا- پارک ملی ناگاراهل

توضیحات: عکاس در حال مشاهده پوشش گیاهی خشک و متراکم این منطقه بوده که ناگهان چیزی مثل یک سخره سیاه در دید او ظاهر می‌شود. از دریچه دوربین خود به این توپ پشمی غول‌آسا نگاه می‌کند و بعد از فشار دادن دکمه شاتر به سرعت خرس از منطقه دور می‌شود.

برنده جایزه عکاسی خلاقانه از طبیعت: پراتامش گاداکار

عنوان عکس: نورهای شمالی

مکان: Ajoba Parvat, Maharashtra

توضیحات: اسپورهای قارچ Polypores هنگام مواجه شدن با تابش نور، طیف وسیعی از رنگ‌ها را ایجاد می‌کنند. عکاس با صبر برای وزش باد و با استفاده از نور چراغ‌قوه خود و همچنین با افقی کردن کادر خود توانست تصویری از این منظره به ثبت برساند که شبیه به منظره استون هنج و ستاره‌های شمالی شده است.

نایب قهرمان جایزه عکاسی خلاقانه از طبیعت: مگنس لانگرن

عنوان عکس: ساعت شلوغی

مکان: تنگه پرنس ویلیام- آلاسکا

توضیحات: یک عکس از زیر آب هنگام عبور گروه بزرگی از ماهی‌های سالمون که در آب سرد تنگه پرنس ویلیام در آلاسکا در حال شنا کردن هستند. خیلی اوقات این ماهی‌ها به آب‌های بسیار کم عمقی می‌روند که در اثر عمق کم آب و فشرده بودن فضا، به سختی تنفس می‌کنند؛ اما در این شرایط نیز به شنای سریع خود ادامه می‌دهند.

برنده جایزه عکس برگزیده عکاسی خلاقانه از طبیعت: کالل موخرجی

عنوان عکس: سمفونی آبی

مکان: شمال شرق هندوستان

توضیحات: در زیر آسمان آبی گروه بزرگی از پرندگان کمیاب در حال پرواز در شمال شرقی هندوستان هستند.

برنده جایزه بهترین عکاس جوان: آناگا موهان

عنوان عکس: امید در نور

مکان: بنگلور- کارتانا

توضیحات: آناگا عقیده دارد که برای به ثبت رساندن عکس‌های زیبا، مجبور نیست که به مکان‌های دور سفر کند. او در اطراف محل زندگی خود به دنبال سوژه‌های جالب که معمولا حشرات هستند می‌گردد و از آن‌ها به صورت خلاقانه‌ای عکاسی می‌کند.

منبع: dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.