دوربین‌ A100 و A10 نیکون با امکان رتوش خودکار صورت

0 1,446

شرکت نیکون دو دوربین کامپکت جدید خودش را با نام‌های Coolpix A100 و Coolpix A10  معرفی کرد. این دوربین‌ها هر دو دارای بدنه‌ای باریک و کوچک و جزو رده دوربین‌های جیبی نیکون هستند. نمایشگر 2.7 اینچی، فیلم‌برداری با فرمت 720p HD، فلاش سرخود و وزن کمتر از 120 گرم از مشخصات این دو مدل هستند. در ادامه درباره این دوربین بیشتر بخوانید.

 

دوربین A100 دارای حسگری با رزولوشن 20.1 مگاپیکسل و لنز زوم با بزرگنمایی نوری 5X است که می‌تواند به صورت دیجیتالی تا 10X نیز افزایش یابد. نیکون این بزرگنمایی را به دلیل کیفیت بالا و افت کیفیت بسیار نامحسوس آن، Dynamic Fine Zoom  نامیده است. این لنز دارای فاصله کانونی 26-130mm است و زمانی که جمع می‌شود می‌تواند به طور کامل در بدنه دوربین با ضخامت کمتر از 2 سانتی‌متر قرار بگیرد. دوربین A100 تنها 119 گرم وزن دارد و برای کاربران خانگی دارای انواع وضعیت‌های خودکار از جمله وضعیت خودکار تشخیص صحنه یا Scene Auto Selector است.

02_rd_front34l_lo_w

دو مدل A100 و A10 بسیار به هم شبیه هستند. هر دوی این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدئو‌هایی شفاف و باکیفیت با رزولوشن HD هستند که می‌توانند حتی در صحنه‌های پرتحرک نیز ویدئو‌هایی با لرزش بسیار ناچیز ضبط کنند. آنچه که این دو دوربین را از مدل‌های مشابه دیگر متمایز می‌کند، امکانات نرم‌افزاری آن‌هاست. این دوربین‌ها می‌توانند در هنگام عکاسی پرتره، انواع جلوه‌های رتوش صورت را روی عکس‌ها اضافه کنند. جلوه‌هایی مانند رفع چین و چروک، برطرف کردن گودی زیر چشم، رفع خال و جوش و رتوش صورت با انواع درجه‌های مختلف می‌توانند عکس‌های خانوادگی زیبا و ماندگاری را برایتان فراهم کنند.

Nikon-a100---Nikon-a10

امکانات این دو مدل بسیار شبیه به هم است و تفاوتشان در باطری مورد استفاده و البته ضخامت بدنه آن‌هاست. مدل A100 از باطری قابل شارژ (با عمر باطری 250  شات برای هر بار شارژ) استفاده می‌کند، در حالی که A10 برای اینکه بتواند از باطری‌های قلمی عادی موجود در همه جا استفاده کند، با دو باطری قلمی AA شارژ می‌شود.

این دوربین‌های کامپکت با قیمتی حدود 100 دلار وارد بازار خواهند شد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.