XF 100-400MM بزرگ‌ترین لنز تله‌فوتوی فوجی

0 1,347

همان‌طور که در خبر‌ها خواندید، شرکت فوجی چهار مدل دوربین جدید را معرفی کرد که دو مدل از آن‌ها با قابلیت تعویض لنز هستند. بنابراین می‌توانید همراه با این مدل‌‌های بدون آیینه، از لنز بزرگ و قدرتمند XF 100–400mm f/4.5–5.6 R LM OIS WR این شرکت که با این چهار دوربین معرفی شد استفاده کنید. البته فوجی پیش‌تر هم در صفحه Roadmap خودش درباره تصمیم برای ساخت این لنز خبر داده بود، اما به‌هرحال عرضه این لنز برای دوستداران این شرکت خبر خوبی به شمار می‌رود.

Fujifilm_Tele_1-670x539

لنز XF 100–400mm دارای دیافراگم متغیر f/4.5 تا 5.6 است و عدسی‌های آن به تعداد 21 عدد در 14 گروه قرار گرفته‌اند. تعداد 5 عدسی از این تعداد از نوع (extra-low dispersion (ED  و یکی از آن‌ها super extra low است که می‌توانند تأثیر مشکل لبه‌های رنگی (chromatic aberration) را در تصاویر به حداقل برسانند.

این لنز بزرگ‌ترین لنز تله‌فوتوی فوجی است که تابه‌حال ساخته شده و فاصله کانونی آن روی حسگر‌های سری X این شرکت با احتساب ضریب برش این حسگر‌ها، معادل 150–600mm در حسگر‌های Full Frame می‌شود که بیشترین کاربرد را برای عکاسان خبری و ورزشی و حیات‌وحش دارد.

Fujifilm_Tele_2-670x398

فوکوس خودکار در این لنز از دو موتور دوقلوی خطی بهره می‌برد و به گفته فوجی سرعت آن فوق‌العاده است. همچنین فوجی برای کاهش تأثیر لرزش دست در هنگام استفاده از چنین لنز بلندی، از لرزش گیر اختصاصی خودش به نام (Optical Image Stabilization (OIS استفاده کرده که می‌تواند تا میزان 5 گام، موجب کاهش تأثیر لرزش شود.

در ویدئوی زیر استفاده از این لنز را در مسابقات ورزشی اتومبیل‌رانی ببینید:

 

این لنز دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر رطوبت است و از ماه آینده با قیمت 1900 دلار وارد بازار می‌شود.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.