نیکون D750

0 1,272

پیش‌ازاین شایعات زیادی در مورد رونمایی از دوربین جدید شرکت نیکون در نمایشگاه فوتوکینا امسال وجود داشت. در طول چند ماه گذشته مشخص‌شده بود که این دوربین دارای قابلیت‌های جدیدی بوده و قرار است جایی بین D810 و D610  را پر کند. حالا تقریباً می‌توان اطمینان داشت که نام این دوربین D750 است و دارای حسگر فول فریم با تفکیک‌پذیری 3 / 24 میلیون پیکسل است.

Nikon-D750-DSLR-camera-logo

نسل قبلی این دوربین – یعنی D700 – در سال 2008 تولید و عرضه شد. شاید فکر کنید عرضه دوربینی فول فریم حدفاصل D810 و D610 کار چندان چشمگیری نباشد، چراکه دوربین Df قبلاً این فاصله را پرکرده بود. ولی گویا قرار است این دوربین جدید مشخصه‌ای داشته باشد که دوربین Df از آن بی‌بهره است: فیلم‌برداری – آن هم از نوع اکشن. خبر‌هایی جسته‌وگریخته از خط‌مشی بازاریابی D750 حاکی از آن است که وجه تمایز این دوربین – که بر روی آن مانور زیادی خواهند داد –  قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی از صحنه‌های اکشن و پرجنب‌وجوش است. بدین ترتیب این دوربین می‌بایست سیستم فوکوس پیشرفته 51 نقطه‌ای دوربین‌های D810 و D4s را به ارث ببرد. در ضمن باید بتواند با تعداد فریم بر ثانیه بالا عکاسی کند. پشتیبانی از Wi-Fi، صفحه‌نمایش (LCD) باقابلیت حرکت به جلو و عقب (Tilt)، پردازشگر Expeed 4 و قیمتی حدود 2500 دلار آمریکا از دیگر مشخصاتی است که از این دوربین انتظار می‌رود.

از سیستم فوکوس این دوربین و استفاده از فیلتر AA بر روی حسگر آن اطمینان نداریم. بااین‌حال، چنانچه مشخصات بیش‌تری از این دوربین فاش شود، در ادامه همین پست اعلان خواهیم کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.