اطلاعات درز کرده در مورد دوربین جدید نیکون Nikon Z9

0 964

نیکون هند ویدیویی از دوربین جدید نیکون Z9 منتشر کرده است که نشان می‌دهد این دوربین قادر است در حالت 8K/60p و عکاسی پی‌درپی ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۲۰ فریم بر ثانیه در فرمت Raw داشته باشد.

به نظر می‌رسد که نیکون هند ویدیو تبلیغاتی دوربین بدون آینه نیکون Z9 را به صورت تصادفی نشر داده است، اما مشخصات دقیق این دوربین هنوز در دسترس نیست.

بررسی ویدئو لو رفته از دوربین جدید نیکون Nikon Z9

در حالی‌ که نیکون برنامه داشت که چهار ویدیو درباره دوربین بدون آینه پرچم‌دار خود منتشر کند (سه ویدیو از چهار ویدیو منتشر شده است) ویدیویی که به تازگی بارگذاری شده است هم از نظر سبک بصری و هم از نظر زمان‌بندی با ویدیوهای قبلی متفاوت است. ویدیوهای قبلی حالتی انتزاعی و سینمایی داشتند، اما ویدیویی که به نظر می‌رسد به صورت اتفاقی نشر داده شده است، حالتی شبیه به معرفی محصول دارد.

ویدئو منتشر شده:

این ویدیو جدید بعد از بارگذاری حذف شد ولی در جای دیگری دوباره پست شد، ویدیو مذکور دارای سه اسلاید جداگانه است. اسلاید اول بیان می‌کند که دوربین نیکون Nikon Z9 دارای سریع‌ترین سرعت اسکن دنیا است و می‌تواند با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و به صورت پی‌درپی عکس‌برداری کند. البته نکته‌هایی برای روشنگری در مورد محدودیت‌ها و اینکه در چه حالت‌ها و فرمت‌هایی می‌توان با این دوربین با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه عکس‌برداری کرد، نیز در این ویدیو وجود دارد.

دوربین بدون آینه Z9 نیکون

در اسلاید دوم اطلاعاتی در مورد اینکه دوربین Z9 قادر خواهد بود تا در حالت 8K/60p فیلم‌برداری کند و دارای کوتینگ دو لایه بر روی فیلتر اپتیکال low-pass خود است. در این اسلاید همچنین دو پاورقی در مورد فیلم‌برداری 8K/60p و یک پاورقی در مورد فیلتر low-pass کوتینگ‌دار وجود دارد؛ اما توضیحات واضحی درباره این موارد ارائه نشده است. اما احتمالاً فیلم‌برداری 8K/60p از نظر بیت ریت، bit-depth و کدک‌های قابل استفاده، دارای محدودیت‌هایی باشد.

دوربین بدون آینه Z9 نیکون

اسلاید سوم نشان می‌دهد که نمایشگر این دوربین دارای قابلیت تنظیم حالت قرار گیری در جهت‌های مختلف است و همچنین دوربین Z9 قادر است تا در فرمت Raw به صورت پی‌در‌پی و با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه عکس‌برداری کند. هیچ پاورقی برای توضیح بیشتر در مورد عکاسی پی‌در‌پی در فرمت Raw و با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه در این اسلاید وجود ندارد.

دوربین بدون آینه Z9 نیکون

در این ویدیو همچنین اشاره‌ تصویری نیز به شکل ظاهری لنز Nikkor Z 100-400mm F4.5-5.6 می‌شود.

لنز Nikkor Z 100-400mm F4.5-5.6

تمام شایعاتی که پیرامون علایق ما منتشر می‌شوند، ارزش نیم‌نگاهی را دارند. اما با توجه به اینکه این ویدیو از کانال رسمی نیکون هندوستان در یوتیوب منتشر شده است، به نظر نمی‌رسد که حاوی اطلاعات جعلی باشد. تا هفته آینده یک ویدیو تبلیغاتی دیگر از نیکون منتشر خواهد شد که ممکن است نسخه نهایی ویدیو تبلیغاتی مورد بحث باشد، شاید هم نباشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.