سه لنز جدید نیکون معرفی و عرضه شدند

0 1,497

نیکون به‌تازگی سه لنز واید جدید را معرفی کرد. از این سه لنز جدید نیکون ، یکی برای دوربین‌های کراپ یا DX در نظر گرفته شده است و دو مدل دیگر مناسب استفاده با دوربین‌های فول‌فریم یا FX هستند.

اولین لنز جدید نیکون یک مدل ۲۸ میلی‌متری بسیار سریع با دیافراگم F1.4 است و ششمین لنز از سری لنزهای سریع F1.4 پرایم نیکون به حساب می‌آید. سایر لنزهای این سری از نوع ۲۴، ۳۵، ۵۸، ۸۵ و ۱۰۵ میلی‌متری هستند. AF-S NIKKOR 28mm F1.4E ED دارای دیافراگم ۹ تیغه‌ای است و از ۲ عدسی ED و سه عدسی Aspherical بهره می‌گیرد. همچنین بر روی عدسی‌های این لنز از پوشش نانوکریستال اختصاصی نیکون نیز استفاده شده است. بدنه‌ی این لنز جدید نیکون از جنس آلیاژ منیزیوم شکل گرفته و در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار نیز مقاوم‌سازی شده است. فروش این لنز از انتهای ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

لنز دوم از نوع Fisheye یا فوق واید با فاصله‌ی کانونی متغیر است. این لنز از بازه‌ی فاصله‌ی کانونی ۸ تا ۱۵ میلی‌متر بهره می‌گیرد و حداکثر گشودگی دیافراگم آن نیز از F3.5 تا F4.5 متغیر است. این لنز نیز مانند مدل ۲۸ میلی‌متری پرایم برای دوربین‌های فول‌فریم نیکون طراحی شده است و در وایدترین حالت بازه‌ی دید ۱۸۰ درجه‌ای را در جهت افقی و عمودی تولید می‌کند. این لنز از سه عدسی ED و دو عدسی aspherical بهره می‌گیرد و دارای پوشش نانو کریستال و فلورین نیز هست. AF-S FISHEYE NIKKOR 8-15mm F3.5-4.5E ED از همین الان برای خرید در ایالات‌متحده در دسترس قرار گرفته است.

سومین لنز جدید نیکون برای دوربین‌های کراپ طراحی شده است و یک لنز واید مقرون‌به‌صرفه به حساب می‌آید. AF-P DX NIKKOR 10-20mm F4.5-5.6G VR بر روی دوربین‌های APS-C فاصله‌ی کانونی معادل ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر را عرضه می‌کند و سیستم لرزشگیر آن لرزش‌ها را به میزان ۳ استاپ کاهش می‌دهد. برای فوکوس نیز از سیستم Pulse Motor که یک موتور مرحله‌ای است استفاده می‌کند تا فوکوسی سریع و بی‌صدا را در اختیار کاربر قرار دهد. حداقل فاصله‌ی فوکوس آن نیز ۲۲ سانتی‌متر تعیین شده است. این لنز نیز در انتهای ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.