نینتندو سوئیچ ، یک گزینه جذاب حتی در کنار پلی‌استیشن و ایکس‌باکس!

0 2,415

نینتندو سوئیچ جدیدترین محصول نینتندو در پنج سال اخیر است که طبق گفته‌ی مسئولین نینتندو، در طراحی آن سعی شده تا همه‌ی موارد مثبت محصولات قبلی لحاظ شود.

این کنسول بازی طراحی منحصربه‌فردی دارد، آن‌هم در روزهایی که دیگر سازندگان کنسول‌های بازی روی کنسول‌های خانگی ثابت و گرافیک بالاتر تمرکز کرده‌اند.

کنسول خانگی نینتندو سوئیچ
کنسول بازی خانگی نینتندو سوئیچ

گرچه از نینتندو به‌عنوان یک کنسول همراه بزرگ نسبت به دیگر محصولات پرتابل موجود در بازار یاد می‌شود، اما قطر این دستگاه در حالتی که کنترلرهای Joy-Con روی آن نصب باشند کمتر از 9.5 اینچ است. در حالت بدون Joy-Con نیز قطر آن در حدود یک آیفون 7 پلاس است و حقیقتاً وقتی برای اولین بار با آن مواجه می‌شوید کوچک‌تر از حد انتظار شما خواهد بود.

در اینجا نگاهی داریم قابلیت‌های منحصربه‌فرد و قابل‌تأمل نینتندو سوئیچ که خرید آن را حتی برای طرفداران کنسول‌های قدرتمند پلی استیشن و ایکس باکس هم جذاب خواهد کرد.

 

داک برای شارژ و نصب به نمایشگر خانگی

آنچه که بیش از همه قابل‌توجه است، عرضه این محصول کوچک به‌عنوان یک “کنسول بازی خانگی” و رقیبی برای پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است!

داک نینتندو سوئیچ
داک نینتندو سوئیچ

نینتندو سوئیچ علاوه بر پایه‌ی متحرک پشتی، برای قرارگیری روی سطوح صاف دارای یک داک برای درگاه‌های HDMI ، USB و ورودی شارژر است. نینتندوسوئیچ به‌وسیله این داک و از طریق کابل HDMI (که یک مورد از آن را به همراه دارد) می‌تواند به نمایشگرهای خانگی وصل شود. نینتندو سوئیچ در هنگام اتصال به داک از حداکثر قدرت پردازنده خود استفاده می‌کند.

 

صفحه‌نمایش لمسی باکیفیت

صفحه‌نمایش نینتندوسوئیچ دارای ابعاد 6.2 اینچ و رزولوشن HD است و کیفیت و روشنایی مناسبی ارائه می‌دهد. در قسمت زیرین این صفحه‌نمایش دو اسپیکر، باکیفیت خوب و بلندی صدای مطلوب قرارگرفته‌اند و در بخش میانی یک سنسور روشنایی محیط قرار دارد؛ در قسمت بالایی نیز دکمه‌های خاموش/روشن و تنظیم صدا تعبیه تعبیه شده‌اند.

صفحه نمایش HD نینتندوسوئیچ با کیفیت قابل قبول
صفحه نمایش HD نینتندو سوئیچ با کیفیت قابل قبول

 

دسته‌های خلاقانه بازی به نام جوی-کان

خلاقانه‌ترین بخش نینتندوسوئیچ دسته‌های موسوم به Joy-Con هستند که در هنگام نصب روی بخش‌های کناری بدنه یک مجموعه واحد را تشکیل می‌دهند. این دسته‌ها امکان استفاده به‌صورت جداگانه برای بازی‌های دونفره را دارا هستند، ضمن اینکه با اتصال به گریپی که به همراه محصول ارائه‌شده نیز قابلیت تبدیل به یک دسته واحد را هم دارند. علاوه بر این جوی کان‌ها با اتصال به بندهای مخصوص همراه خود، امکان استفاده به شکل Wii remote هم وجود دارد.

 نینتندو سوئیچ
استفاده از جوی‌کان‌ها روی کنسول نینتندو سوئیچ
گریپ جوی کان
گریپ جوی کان نینتندو سوئیچ در مقایسه با دسته های دو کنسول رقیب
استفاده از هر یک از جوی‌کان‌ها بعنوان دسته‌ی مستقل، برای بازی‌های دونفره
استفاده از هر یک از جوی‌کان‌ها بعنوان دسته‌ی مستقل، برای بازی‌های دونفره
استفاده از جوی کان بصورت دو دسته‌ی جداگانه ی مکمل
استفاده از جوی کان بصورت دو دسته‌ی جداگانه ی مکمل
استفاده از جوی کان همانند Wii remote
استفاده از جوی کان همانند Wii remote

 

البته اگر طرفدار نصب جوی کان ها روی گریپ و استفاده از آن‌ها به‌عنوان یک دسته مستقل باشید، گزینه دیگری به نام Switch Pro Controller برای شما طراحی‌شده که یک دسته بازی مستقل و کامل است و باید جداگانه تهیه شود.

سوئیچ پرو کنترلر
سوئیچ پرو کنترلر

 

امکان بازی گروهی

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد امکان استفاده از دسته‌های همراه این کنسول به‌عنوان دو دسته بازی مستقل برای بازی‌های دو نفره وجود دارد. اما آنچه که بازی با نینتندو را جذاب‌تر می‌کند امکان اتصال نینتندوها به یکدیگر و بازی گروهی با آن است.

امکان اتصال حداکثر هشت نینتندو به یکدیگر برای انجام بازی گروهی وجود دارد.

امکان اتصال هشت نینتندو سوئیچ به یکدیگر
امکان اتصال هشت نینتندو سوئیچ به یکدیگر

اما امکانی که فراتر از اتصال این کنسول‌هاست، شبکه بازی آنلاین نینتندو است که مشابه شبکه‌های ایجاد شده توسط مایکروسافت و سونی می‌باشد. نینتندو یک اپلیکیشن برای این شبکه طراحی کرده که روی اسمارت فون کاربر نصب می‌شود و می‌توان از طریق آن با دیگر دوستان به گفتگو پرداخت و قرارهای بازی را تنظیم کرد و همچنین آن‌ها را دعوت به بازی کرد!

امکان بازی گروهی با نینتندو سوئیچ
بازی گروهی با نینتندو سوئیچ

عمر باتری بالا

باتری نینتندو سوئیچ دارای ظرفیت قابل‌توجه 4310 میلی‌آمپر است که حداکثر تا شش ساعت پاسخگو خواهد بود، این زمان با توجه به گرافیک بازی‌ای که انجام می‌دهید ممکن است تا سه ساعت کاهش یابد.

نینتندو سوئیچ
نینتندو سوئیچ در حین اجرای یک بازی با گرافیک بالا باتری بیشتری مصرف می‌کند

حالت “خواب” نینتندو سوئیچ نیز موجب می‌شود در صورت قطع بازی برای شارژ کنسول و یا هر دلیل دیگری، بتوانید بازی را از همان لحظه‌ای که قطع کرده‌اید ادامه دهید.

 

جمع‌بندی

نینتندو برخلاف دیگر کنسول‌های قابل‌حمل می‌تواند به یک سرگرمی جمعی و خانوادگی تبدیل شود و وجود سبک‌های مختلف استفاده از دسته‌های بازی آن نیز می‌تواند این کنسول بازی را را به یک سرگرمی پرتحرک تبدیل کند.

نینتندو سوئیچ با تمام قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فردی که ارائه داده همچنان که می‌تواند به‌عنوان یک گزینه قابل‌تأمل حتی در کنار کنسول‌های خانگی پرقدرتی مثل پلی‌استیشن موردتوجه قرار گیرد، بدون اینکه نگران تصمیم برای انتخاب یکی از آنها بجای دیگری باشید!

نینتندو سوئیچ
بازی گروهی با نینتندو سوئیچ

اگر به دنبال بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت تصویر هستید قطعاً باید یکی از دو گزینه ایکس باکس و پلی‌استیشن را انتخاب کنید و انتخاب هم‌زمان آن‌ها منطقی نیست. اما نینتندوسوئیچ علاوه بر امکان استفاده به‌عنوان یک کنسول خانگی، قابل‌حمل نیز هست و امکانات گسترده‌ای را برای بازی گروهی در هر مکان و موقعیتی را برای شما فراهم می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید یک نینتندو سوئیچ را حتی در کنار یک ایکس باکس یا پلی‌استیشن داشته باشید و دو دنیای متفاوت را تجربه کنید!

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.