رونمایی نیکون از لنز واید تیلت-شیفت PC Nikkor 19mm

0 1,577

دقایقی پیش نیکون از یک لنز اولتراواید کنترل پرسپکتیو ۱۹ میلی‌متری رونمایی کرد. لنز  PC Nikkor F4E ED tilt-shift با فاصله کانونی ۱۹ میلی‌متر زاویه دیدی معادل ۹۷ درجه را پوشش می‌دهد. این لنز در راستای عمودی می‌تواند تا ۷.۵ -+ درجه تغییر زاویه داده و یا به اصطلاح تیلت شود. به علاوه در راستای افقی نیز می‌توان تا ۱۲ میلی‌متر قسمت جلویی لنز را جابه‌جا کرد. تفاوت اصلی این لنز با لنز‌های PC-E تولید شده این است که در PC Nikkor 19mm  سیستم تیلت می‌تواند به طور مستقل از مکانیزیم شیفت چرخانده شود. به لطف همین ویژگی می‌توان به صورت موازی یا به صورت عمودی، از تیلت و شیفت لنز استفاده کرد.

3535481465

PC Nikkor 19mm به سه المان کاهش تفرق ED مجهز است و همچنین وجود دو عدسی asppherical در آن اعوجاج و خطاهای کرویت را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. به علاوه روی المان‌های این لنز را یک لایه Nano-Crystal پوشانده است تا ضریب گذردهی نور افزایش یابد.

6086943720

لنز PC Nikkor 19mm  و اصولاً لنز‌های تیلت-شیفت کنترل بسیار گسترده‌تری را در تنظیم عمق میدان و پرسپکتیو در اختیار کاربر قرار می‌دهد. PC Nikkor 19mm که وایدترین لنز از مجموعه لنز‌های PC NIKKOR می‌باشد، می‌تواند به انتخاب اول عکاسان معماری و یا عکاسان منظره بدل شود. با یک تیلت ساده می‌توان به یک عمق میدان بسیار گسترده و یا محدود رسید و عکس‌هایی خیره‌کننده را به ثبت رساند. به علاوه برای گرفتن عکس‌های پانوراما و یا کنترل پرسپکتیو و موازی کردن خطوط همگرا می‌توان از قابلیت شیفت این لنز بهره برد. به علاوه برای اولین بار در سری لنزهای کنترل پرسپکتیو NIKKOR امکان تیلت هم به صورت عمودی و هم به صورت موازی نسبت به راستای شیفت، در لنز جدید نیکون وجود دارد. در ضمن با توجه به فاصله کانونی لنز PC Nikkor 19mm و زاویه دید ۹۷ درجه‌ای می‌توان تصاویر پانورامای فوق‌العاده‌ای را در هر دو حالت عمودی و افقی، توسط این لنز خلق کرد.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.