سونی دوربین جدید RX100 V را معرفی کرد

0 1,522

سونی جدید‌ترین مدل سری RX100 خود، یعنی Mark V را معرفی کرد. این دوربین دارای سنسور تصویر 20 مگاپیکسلی و لنز زوم 24-70mm (معادل دوربین 35 میلیمتری) با دیافراگم f/1.8-2.8 است، اما به سنسور‌های تشخیص فاز مجهز شده است تا بتواند با سرعتی نزدیک به 0.05 ثانیه فوکوس کند. همچنین، پردازنده‌ی جدید Front-end هم برای بهبود سرعت عملیات‌های دوربین و بافر بهتر به دوربین اضافه ‌شده‌است.

دوربین Sony Cyber-shot RX100 V به سیستم فوکوسی مجهز شده که سونی از عبارت «فوکوس خودکار با عملکردی حرفه‌ای» در مورد آن استفاده‌کرده‌است. این سیستم فوکوس خودکار دارای 315 نقطه‌ی فوکوس تشخیص فاز بر روی سنسور با پوشش 65 درصد قاب است که طبق ادعای سونی سریع‌ترین فوکوس خودکار جهان با سرعت فوکوس 0.05 ثانیه است. پردازنده‌ی دوربین هم با برقراری امکان خواندن سریع‌تر اطلاعات از سنسور تصویر و قراردادن آنها در بافر به عملکرد آن بسیار کمک کرده‌است. این یعنی RX100 Mark V حالا می‌تواند با سرعت 24 فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل 20 مگاپیکسلی و با فوکوس خودکار و نورسنجی خودکار پیوسته تا 150 عکس JPEG+RAW بگیرد. این سرعت عکاسی پیاپی با سرعت فیلمبرداری سینمایی یکسان است! همچنین، استفاده از فوکوس خودکار بر اساس قفل فوکوس روی چشم در حالت فوکوس پیوسته (AF-C) نیز وجود دارد.

carey-rx100-2

از لحاظ فیلمبرداری هم این دوربین بهبودهایی داشته است. این دوربین می‌تواند در رزولوشن UHD 4K از ناحیه‌ای با ابعاد 5028×2828 بر روی سنسور تصویر فیلمبرداری کند. این به معنی نمونه‌گیری بیش از حد (oversampling) 1.3 برابر از هر طرف است که باعث ایجاد تصاویر 4K با جزئیات بالا می‌شود. سرعت پردازش بهتر در این دوربین به معنی کاهش اثر Rolling Shutter در فیلمبرداری 4K و مد عکاسی هم هست. با این دوربین در هنگام فیلمبرداری هم قادر به استفاده از سیستم فوکوس تشخیص فاز خواهید بود، اما نبود نمایشگر لمسی کارایی آن را تا حد زیادی کاهش داده است. تمام مدهای فیلمبرداری با سرعت بالا (شامل فیلمبرداری با سرعت 960 فریم بر ثانیه) که در Mark IV وجود داشت در این دوربین با دو برابر مدت زمان فیلمبرداری بیشتر وجود دارد. همچنین، امکان استفاده از پروفایل‌های تخت S-Log2/S-Gamut و دیگر پروفایل‌های تصویر هم برای فیلمبرداری با این دوربین وجود دارد.

 

برای عکاسی با سرعت‌های بالاتر از 1/2000 ثانیه دوربین به طور خودکار از شاتر الکترونیک استفاده می‌کند که دارای قابلیت ضد اعوجاج (Anti-distortion) بوده و تا 1/32000 ثانیه سرعت آن است. همچنین، در هنگام عکاسی پیاپی با سرعت بیش از 10 فریم بر ثانیه هم دوربین به طور خودکار از شاتر الکترونیک استفاده می‌کند.

0839878428

نمایشگر 3 اینچی با دقت 1229K این دوربین به طور کامل 180 درجه رو به بالا  و 45 درجه هم رو به پایین می‌چرخد. این دوربین هم دارای منظره‌یاب الکترونیک بالاجهنده OLED با دقت 2.4 میلیون نقطه در اینچ است. WiFi داخلی هم طبق انتظار موجود است و توانایی خواندن کدهای QR برای ارتباط سریع‌تر  زمانی که NFC نباشد را دارد. محفظه‌ی نگهدارنده‌ی جدیدی هم برای دوربین‌های سری RX100 سونی ارائه‌شده که توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 40 متری را دارد. این دوربین در ماه اکتبر و با قیمت 1000 دلار عرضه خواهد‌شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.