فن‌آوری ALPA، Phase One و Rodenstock در یک دوربین

0 1,250

شرکت دانمارکی Phase One اخیراً خبر از تولید دوربین‌های جمع‌وجور و بدون آینه‌ای داده است که می‌تواند تصاویری با تفکیک‌پذیری 80 میلیون پیسکل را ثبت کند: ترکیبی از فن‌آوری‌های دو شرکت معظم Phase One و ALPA در بدنه بدون آینه ALPA 12TC و لنزهای واید و باکیفیت شرکت Rodenstock. این پست به‌اختصار به معرفی سری A دوربین‌های Phase One می‌پردازد.

alpa-phase-one-A-series-medium-format-designboom01

سری A دوربین‌های Phase One شامل سه دوربین با حسگر قطع متوسط و با گریپی از جنس چوب است. لنزهای ارائه‌شده بر روی این سری، دارای شارپنس بسیار عالی در تمام نواحی تصویر بوده و به‌خوبی توانایی بالای حسگر و تفکیک‌پذیری 80 میلیون پیکسلی آن را نشان می‌دهند. لنزهای مورداستفاده شامل 23 میلی‌متری فوق واید، 35 میلی‌متری واید و لنز همه‌کاره 70 میلی‌متری است.

alpa-phase-one-A-series-medium-format-designboom02
در حقیقت این سری از دوربین‌های، سیستم جدیدی در عکاسی را معرفی می‌کنند که تا پیش‌ازاین مشابهی نداشته است. مشخصه جالب دیگر این دوربین‌های قابلیت انتقال بی‌سیم تصاویر به‌محض ثبت آن‌ها است. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر ثبت‌شده را بلافاصله به تجهیزات تحت سیستم‌عامل iOS منتقل کنند. بدین ترتیب می‌توان به‌سرعت کیفیت فوکوس، نوردهی و ترکیب‌بندی تصویر را در تلفن همراه، تبلت یا مانیتورهای APPLE کنترل کرد. مدل A250 این سری از دوربین‌ها همچنین می‌تواند به‌صورت زنده و بی‌سیم با تجهیزات تحت سیستم‌عامل iOS ارتباط برقرار کرده  و کمک شایانی در حین عکس‌برداری ارائه دهد.  با استفاده از نگه‌دارنده هوشمند ALPA، می‌توان تلفن iPhone یا تبلت iPad را به‌صورت مستقیم بر روی دوربین نصب کرد.

alpa-phase-one-A-series-medium-format-designboom03 (1)
بدنه دوربین بدون آینه، بک دیجیتال، لنز و نرم‌افزار اجزاء اصلی این سری از دوربین‌ها هستند.

alpa-phase-one-A-series-medium-format-designboom04

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.