به‌روزرسانی‌های جدید فیزوان XF IQ3 100MP

0 1,304

شرکت دانمارکی فیزوان، چندی پیش لوازم جانبی و به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی در اختیار کاربران خود قرار داد.

همان‌طور که پیش از این اشاره شده بود، بدنه‌ی فیزوان XF فرستنده‌ی پروفتو Air را در دل خود جای داده‌است. اما یکی از به روز‌رسانی‌های فیزوان، ارتقاء این فرستنده به  پروفتو Air TTL است. پیش از این به روزرسانی، کاربران تنها می‌توانستند بدون استفاده از فرستنده‌ی خارجی،  فلاش‌های خود را به کار اندازند؛ در حالی که اکنون، ‌علاوه بر کنترل قدرت خروجی فلاش‌ها، امکان کنترل خودکار آن‌ها از طریق تکنولوژی تی‌تی‌ال نیز وجود دارد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند از روی نمایشگر بک دیجیتال، فلاش‌های خود را در شش گروه مختلف تقسیم‌بندی و کنترل کند.

اما آن‌چه در این میان نظر علاقه‌مندان به تکنولوژی‌های پیچیده را به خود جلب می‌کند، نمودار آنالیز فلاش است که چگونگی تخلیه‌ی فلاش را در بازه‌ی زمانی بازبودن شاتر نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب عکاسان حرفه‌ای می‌توانند سرعت شاتر و زمان تخلیه‌ی بهینه‌ی فلاش های خود را کنترل کنند و از صحت هم‌زمانی کامل مطمئن شوند.

اما به‌روزرسانی مهم‌تر فیزوان، افزودن قابلیت شاتر الکترونیک با گستره‌ی زمانی یک ساعت تا 1/4000 ثانیه به بک دیجیتال 100 مگاپیکسلی خود است. بدین ترتیب هم‌زمان شاهد چند کاربرد مختلف خواهیم بود. اول این‌که اگر این بک دیجیتال را بر روی دوربین فوق‌العاده‌یXF‌ قرار دهید، سه شاتر مجزا خواهید داشت: شاتر الکتریکی میان‌لنز با حداکثر سرعت 1/1600 ثانیه که برای کار با فلاش‌های استودیویی ایده‌آل است؛ شاتر کانونی برای استفاده از لنزهای بدون‌شاتر داخلی، که گستره‌ی وسیع سرعت‌ شاتر را با بک‌های دیجیتال مختلف فراهم می‌آورد؛ شاتر الکترونیکی جدید فیزوان که هیچ سازوکار مکانیکی‌ نداشته و در نتیجه کاملا بدون لرزش است.

phaseone-feature3-hero-copy-2

دوم این‌که به دلیل امکان اتصال بک‌های فیزوان به دوربین‌های تکنیکی، این به‌روزرسانی جدید، گستره‌ی بسیار وسیع‌تری از سرعت شاتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چرا که در بهترین حالت، کاربران دوربین‌های تکنیکی و لنزهای متعارف این دوربین‌ها به گستره‌ی سرعت مابین 1 ثانیه تا 1/500 ثانیه محدود بودند.

alpa_100mp_1140px

هم‌چنین فیزوان یک گریپ عمودی با نام V-Grip  را به صورت رسمی معرفی کرد که البته به صورت غیر رسمی در فتوکینا 2016 به نمایش درآمده بود. این گریپ مانند گریپ اصلی فیزوان برای افراد راست‌دست طراحی شده و‌ شاتر و دکمه‌های چرخشی مشابه بدنه در آن تعبیه شده است. هم‌چنین، آن‌گونه که از ظاهرش پیدا است، این گریپ هیچ باتری اضافه‌ای را در خود جای نداده است.phaseone-feature3-hero-copy

swticher_v-grip

 

 

 

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.